Markkinointi, minne menet?

Kirjoittaja: mbe, 17.01.2018
Avainsanat: harjoittelu markkinointi näkemys näkemystehdas
Kategoriat: Yleinen

Olen Anton Mäkelä, MBE:n tuore työharjoittelija. Opiskelen Lahden ammattikorkeakoulussa liiketaloutta ja pääaineeni on markkinointi. Päätin painottaa opintoni markkinointiin, koska koin jo silloin palavaa halua päästä vaikuttamaan yritysten tulokseen. Näen markkinoinnin tärkeänä osana yrityksen myyntiä ja uskon, että onnistuneella markkinoinnilla voidaan … Jatka lukemista "Markkinointi, minne menet?"


Mitä verkkosivu-uudistus oikeastaan pitää sisällään?

Kirjoittaja: Katja Keinänen, 08.01.2018
Avainsanat: nettisivut sisällöntuotanto verkkosivut
Kategoriat: Yleinen

Milloin viimeksi olette päivittäneet yrityksenne verkkosivuja tai tarkastelleet niitä kriittisellä silmällä? Onko viime kerrasta kulunut luvattoman pitkä aika? Verkkosivut ovat tärkeä kohtaamispiste sinun ja asiakkaasi välillä, joten niitä on syytä päivittää säännöllisin väliajoin. Joskus on myös hyvä laittaa verkkosivut isompaan … Jatka lukemista "Mitä verkkosivu-uudistus oikeastaan pitää sisällään?"



Näkemyksiä vuodelle 2018

Kirjoittaja: Mira Mämmi, 02.01.2018
Kategoriat: Sisältömarkkinointi

Älä juokse ainoastaan trendien perässä, vaan varmista myös vuonna 2018, että pohja ja suunnitelmallisuus ovat kunnossa. Sillä me Näkemystehtaalla uskomme, että tavoitteellinen ja suunnitelmallinen markkinointi kasvattaa myyntiä, ja hyvä perusta on kaiken A ja O. Tämän lisäksi toisto kasvattaa näkyvyyttä, … Jatka lukemista "Näkemyksiä vuodelle 2018"


M-päivä: Miten hitsausfirmasta tulee toimialansa ajatusjohtaja?

Kirjoittaja: Katja Keinänen, 07.12.2017
Avainsanat: Ihmiset markkinointi myynti Social Selling some sosiaalinen media

Kempin Digital Community Manager Mikko Heinonen paljasti Lahden Sibeliustalolla 24.11.2017 järjestetyssä M-päivässä, miten yritys varmisti globaalin myynnin aloituksen ottamalla haltuun ajatusjohtajuuden. Tässä kooste päivän puheenvuorosta – ajatuksia nostattavia lukuhetkiä! Kemppi on globaalisti toimiva hitsausalan toimija, joka on lähtenyt reilusti panostamaan … Jatka lukemista "M-päivä: Miten hitsausfirmasta tulee toimialansa ajatusjohtaja?"


M-päivä: Uudistuksesta merkittävä kilpailuetu

Kirjoittaja: Katja Keinänen, 05.12.2017
Avainsanat: markkinointi menestys myynti

Digital Office Companyn myyntijohtaja Jonne Makkula kertoi Lahden Sibeliustalolla 24.11.2017 järjestetyssä M-päivässä, miten yritys on saavuttanut merkittävän kasvun uudistumalla rohkeasti. Tässä kooste päivän puheenvuorosta – ajatuksia herättäviä lukuhetkiä! Digital Office Company on lähtenyt hakemaan merkittävää kilpailuetua uudistuksen kautta. Yrityksen lähtötilanne … Jatka lukemista "M-päivä: Uudistuksesta merkittävä kilpailuetu"


M-päivä: Vahvalla brändillä kohti kansainvälisiä markkinoita

Kirjoittaja: Katja Keinänen, 30.11.2017
Avainsanat: Asiakasymmärrys Brändi Markkinointiviestintä menestys

Hartwallin Brand Manager Eeva Ignatius puhui Lahden Sibeliustalolla 24.11.2017 järjestetyssä M-päivässä, miten yritys on vienyt Hartwall Original Long Drinkin kansainvälisille markkinoille. Tässä kooste päivän puheenvuorosta – innostavia lukuhetkiä! Hartwall on yrityksenä tuttu kaikille suomalaisille, mutta ulkomaille yritys alkoi viedä tuotteitaan … Jatka lukemista "M-päivä: Vahvalla brändillä kohti kansainvälisiä markkinoita"


M-päivä: Miten niin markkinointi pelastaa Suomen?

Kirjoittaja: Katja Keinänen, 28.11.2017
Avainsanat: markkinointi menestys myynti

Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki puhui Lahden Sibeliustalolla 24.11.2017 järjestetyssä M-päivässä markkinoinnin tärkeydestä kilpailukyvyn kasvattajana. Tässä kooste päivän puheenvuorosta – inspiroivia lukuhetkiä! ”Organisaatioiden yleinen haaste on, etteivät muut ymmärrä markkinoinnin tärkeyttä”, toteaa Riikka-Maria Lemminki. Tästä syystä onkin tärkeää argumentoida yritys- … Jatka lukemista "M-päivä: Miten niin markkinointi pelastaa Suomen?"



Vinkit markkinointisuunnitelman laatimiseen

Kirjoittaja: Minttu Murtomäki, 03.11.2017
Avainsanat: markkinointi Markkinointiviestintä menestys myynti Tavoitteellisuus
Kategoriat: Yleinen

Somekanavat, messut, nettisivut, markkinoinnin automaatio, esitteet, applikaatiot – tehdään vähän kaikkea heti ja laitetaan vielä jonnekin printtimainos! Toki näinkin voi toimia, kannatan kuitenkin suunnitelmallisuutta markkinoinnissakin. Suunnitelmallisuus tarkoittaa ennen kaikkea kustannustehokkuutta, esimerkiksi erilaisten sisältöjen hyödyntämistä useissa kanavissa. Koska markkinoinnin pääasiallinen tehtävä … Jatka lukemista "Vinkit markkinointisuunnitelman laatimiseen"


Emilia moi!

Kirjoittaja: Pekka Hamberg, 01.11.2017
Kategoriat: Yleinen

Moi Emilia, tervetuloa Näkemystehdas MBE:hen! Kiitos. Lempinimesi? Emmi ja Emppu ja vähän kaikkea siltä väliltä. Emppu, missä olet syntynyt ? Olen syntynyt Mikkelissä, mutta suuren osan ajastani olen asunut Lahdessa. Kerro missä opiskelet, mitä ja miksi? Opiskelen Lahden Ammattikorkeakoulussa kansainvälistä … Jatka lukemista "Emilia moi!"