Avainsana: johtaminen

Vahva brändi vaatii tekoja

Kirjoittaja: Katja Keinänen, 15.09.2017
Avainsanat: Brändi innostus johtaminen Markkinointiviestintä menestys
Kategoriat: Yleinen

Vahva brändi palvelee yritystä monin tavoin. Se kasvattaa kilpailukykyä, luo mielikuvia ja tunnettuutta, tehostaa myyntiä ja tarjoaa jatkuvuutta. Vahva brändi erottuu edukseen ja näyttäytyy asiakkaalle selkeytenä ostaa. Vahvaa brändiä ei siis turhaan kutsuta yrityksen kasvun mahdollistajaksi. Erinomainen esimerkki vahvan brändin … Jatka lukemista "Vahva brändi vaatii tekoja"


HEI, ME MENESTYTÄÄN!

Kirjoittaja: Pekka Hamberg, 25.08.2016
Avainsanat: asenne Asiakasymmärrys bisnes Brändi Ihmiset innostus Intohimo johtaminen Kommunikointi Markkinointiviestintä menestys myynti näkemys Sisältömarkkinointi Tavoitteellisuus viestintä
Kategoriat: Yleinen

Kiteytimme brändioppaassamme 9 tärkeää ohjetta brändin menestykseen. Oppaassamme kuvatut asiat ovat perusasioita, joiden on hyvä olla kunnossa, kun halutaan lisätä tuotteen tai palvelun myyntiä ja nostaa brändin tunnettuutta ja arvoa. Kommunikoinnin merkitys senkuin lisääntyy, jotta yritykset nousisivat esiin mielenkiintoisella tavalla. Osaaminen, luovuus ja … Jatka lukemista "HEI, ME MENESTYTÄÄN!"


BRÄNDIPOLIISISTA, PÄIVÄÄ! Osa 1.

Kirjoittaja: Pekka Hamberg, 06.05.2016
Avainsanat: asenne bisnes Brändi Ihmiset innostus johtaminen Kommunikointi Look & Feel palvelumuotoilu Yritysilme
Kategoriat: Yleinen

BRÄNDIPOLIISI: ”Päivää, onkos tämä Pulkkosen Hultti Oy? Tuo kyltti oven vieressä, siinä luki että Toimisto.” RECEPTION: ”Odota, mä laitan nää paperit pois, faxissa on taas jotain häikkää…” ”Niin… mikäs teillä on?” BRÄNDIPOLIISI: ”Brändipoliiisista Otto von Vandembaum, päivää! Onhan tämä Pulkkosen … Jatka lukemista "BRÄNDIPOLIISISTA, PÄIVÄÄ! Osa 1."


PALVELUKSESSANNE, OLKAA HYVÄT!

Kirjoittaja: Pekka Hamberg, 07.03.2016
Avainsanat: Asiakasymmärrys bisnes Brändi johtaminen Kommunikointi Markkinointiviestintä menestys myynti näkemys palvelumuotoilu powerpoint Tavoitteellisuus viestintä
Kategoriat: Yleinen

Digitalisaation myllerryksessä puhutaan markkinoinnin muutoksesta. Tässä kiteytettynä MBE:n palvelut ja vastauksia kysymyksiin Mitä teemme?  ja Miten teemme?   MITÄ TEEMME? BRÄNDI, IDENTITEETTI JA DESIGN Jalostamme brändejä arvokkaammiksi. Luomme tuote-, palvelu- ja yritysidentiteettejä, jotka edistävät erottautumista ja liiketoimintaa. MARKKINOINTI, KOMMUNIKAATIO JA SISÄLLÖT … Jatka lukemista "PALVELUKSESSANNE, OLKAA HYVÄT!"


MITÄ MARKKINOIJAN TULISI TEHDÄ VUONNA 2016?

Kirjoittaja: Pekka Hamberg, 13.01.2016
Avainsanat: bisnes Brändi johtaminen Kommunikointi Markkinointiviestintä menestys näkemys Sisältömarkkinointi Tavoitteellisuus viestintä Yhteistyö
Kategoriat: Yleinen

Maailma muuttuu yhä monimutkaisemmaksi viestinnän ja medioiden lisääntyessä kiihtyvällä tempolla. Tässä MBE:n malli vuodelle 2016 markkinoinnin tehostamiseksi. Perustetaan asiakkaidemme kanssa yhteinen markkinointitiimi, joka kokoontuu säännöllisesti esim. kerran kahdessa viikossa tai vaikkapa joka kuukausi. Markkinointitiimi koostuu asiakkaan brändistä, myynnistä ja markkinoinnista, … Jatka lukemista "MITÄ MARKKINOIJAN TULISI TEHDÄ VUONNA 2016?"


MARKKINOINNIN 5 MENESTYSTEKIJÄÄ

Kirjoittaja: Pekka Hamberg, 16.12.2015
Avainsanat: bisnes Brändi johtaminen Markkinointiviestintä myynti näkemys Sisältö Sisältömarkkinointi Tavoitteellisuus viestintä
Kategoriat: Yleinen

Kauppalehti otsikoi 7.12.2015: ”Markkinoinnin lisääminen kasvattaa liikevaihtoa ja -tulosta.” (http://www.kauppalehti.fi/uutiset/markkinoinnin-lisaaminen-kasvattaa-liikevaihtoa-ja–tulosta/urzRZxQF). ”Markkinointiin panostaminen kannattaa. Vanha totuus pitää paikkansa – ainakin osaksi. Vuonna 2014 markkinointiin panostaneiden suomalaisyritysten liikevaihto ja -tulos kasvoivat vuonna 2014. Samaan aikaan markkinointipanostuksiaan supistaneiden yritysten liikevaihto ja -tuotto puolestaan … Jatka lukemista "MARKKINOINNIN 5 MENESTYSTEKIJÄÄ"


Slushin jälkilöylyt – 7 pientä huomiota

Kirjoittaja: Pekka Hamberg, 19.11.2015
Avainsanat: asenne bisnes Brändi Ihmiset innostus Intohimo johtaminen näkemys slush
Kategoriat: Yleinen

Suomalainen Slush on kasvanut vain muutamassa vuodessa yhdeksi maailman merkittävimmistä kasvuyritystapahtumista. Marraskuussa koko maailma kokoontui Helsinkiin: tapahtumaan saapui 15.000 osallistujaa lähes sadasta maasta. Osallistujien joukossa oli yli 3.000 startup-yrittäjän lisäksi maailman menestyneimpien teknologiayritysten johtajia, pääomasijoittajia ja arvostetuimpien medioiden toimittajia kaikilta … Jatka lukemista "Slushin jälkilöylyt – 7 pientä huomiota"


Netin alkuasukkaat, siirtolaiset ja turistit

Kirjoittaja: Timo Kiviluoma, 02.03.2015
Avainsanat: asenne Ihmiset johtaminen Kommunikointi viestintä
Kategoriat: Yleinen

Internet on ollut keskuudessamme kohta sukupolven verran. Se vaikuttaa nuorelta ja tempoilevalta – teini-ikäiseltä pahimmillaan. Olen yksinkertaistanut asiaa itselleni jakamalla netin käyttäjät kolmeen pääryhmään ja hahmottamalla maailmaa näiden pääryhmien kautta: Alkuasukkaat Alkuasukkaat ovat diginatiiveja – heitä, joille internet on aina … Jatka lukemista "Netin alkuasukkaat, siirtolaiset ja turistit"


Uusi vuosi ja uudet kujeet. Vai onko?

Kirjoittaja: marika, 31.12.2014
Avainsanat: johtaminen Kommunikointi Markkinointiviestintä näkemys Tavoitteellisuus
Kategoriat: Yleinen

Talouden ennusteet vuodelle 2015 eivät anna tällä hetkellä kovin paljon uskoa muutokseen, mutta toisaalta odottiko joku sitä oikeasti? Suomessa tapahtuva iso rakennemuutos tulee todennäköisesti vaikuttamaan vielä vuosia eteenpäin ja veli-Venäjä vieressä luo uudenlaista arvaamattomuutta tulevan ennustamiseen. Realiteetit pitää tiedostaa ja … Jatka lukemista "Uusi vuosi ja uudet kujeet. Vai onko?"


Pärinää bisnekseen

Kirjoittaja: Timo Kiviluoma, 17.11.2014
Avainsanat: bisnes innostus Intohimo johtaminen Markkinointiviestintä Yhteistyö
Kategoriat: Yleinen

MBE:n ja JM-Tieto Oy:n yhteisessä aamiaistilaisuudessa viime perjantaina Suomen Moottoripyörämuseolla Lahdessa ruodittiin digitaalisuuden luomia mahdollisuuksia erityisesti teollisille yrityksille. Inspiroivassa ympäristössä kuultiin kolme puheenvuoroa. Riikka Lemminki JM-Tieto Oy:stä kysyi paikallaolijoilta, onko digitaalisuus jo osa yritysten liiketoimintastrategiaa ja tarjosi käytännöllisiä neuvoja e-strategian … Jatka lukemista "Pärinää bisnekseen"


Kun työntekijäsi mokaa pahasti

Kirjoittaja: Timo Kiviluoma, 19.10.2014
Avainsanat: johtaminen Kriisiviestintä
Kategoriat: Yleinen

Murha. Ei liity yritystoimintaan. Niinhän sitä luulisi. Entä jos yrityksesi työntekijä murhaisi jonkun? Entä, jos yrityksesi olisi ollut jo muutenkin negatiivisessa julkisuudessa ja toimittajat jo muutenkin lähes jahtaisivat teitä? Entä jos henkilö, jonka pitää hoitaa asiaa olisi uunituore? Kokoomus joutui … Jatka lukemista "Kun työntekijäsi mokaa pahasti"