Avainsana: viestintä

Suomalaisten sosiaalisessa mediassa I MBE

Me ollaan somelaisia kaikki

Kirjoittaja: Virpi, 24.04.2017
Avainsanat: Digitalisaatio some sosiaalinen media viestintä
Kategoriat: Yleinen

Mitä me suomalaiset tehdään 4,5 tuntia viikossa? Ollaan somessa. Näin kertoo Mainostoimisto Vizeumin viime vuonna toteuttama tutkimus. Samaista asiaa käsiteltiin isosti myös Helsingin Sanomissa sunnuntaina.Jutussa todettiin Facebookin muuttaneen meitä ihmisinä. Oikeassa elämässä rooleja on monia, tapamme toimia riippuu yleisöstä ja kontekstista. … Jatka lukemista "Me ollaan somelaisia kaikki"


Kasvun vuosi 2017

Kirjoittaja: marika, 29.12.2016
Avainsanat: kasvu markkinointi Markkinointiviestintä ostopolku sisällöntuotanto Social Selling sosiaalinen media viestintä
Kategoriat: Yleinen

Markkinointiviestinnän ja myynnin näkökulmasta kulunutta vuotta ovat määrittäneet mielenkiintoiset tapahtumat ja ilmiöt. Puhutaan entistä enemmän kohdennetusta sisällöntuotannosta ja asiakkaan auttamisesta. Erilaiset digitaaliset järjestelmät, datan kerääminen sekä myynnin ja markkinoinnin apuvälineet luovat uusia mahdollisuuksia tavoittaa asiakas kohdennetusti.  Myyjän rooli muuttuu, kun … Jatka lukemista "Kasvun vuosi 2017"


Terveisiä NBF:stä!

Kirjoittaja: marika, 10.10.2016
Avainsanat: Digitalisaatio Gary Vee markkinointi myynti NBF2016 organisaatiokulttuuri viestintä
Kategoriat: Yleinen

Nordic Business Forum 2016 NBF oli tapansa mukaan vaikuttava kaksipäiväinen seminaari, joka innosti ja haastoi sopivassa suhteessa. Kahden tiiviin seminaaripäivän jälkeen takki oli niin tyhjä, että viikonloppu meni aiheita sulatellessa ja muhitellessa. Nyt hetken hengähdystauon jälkeen on helpompi kiteyttää, mitä … Jatka lukemista "Terveisiä NBF:stä!"


HEI, ME MENESTYTÄÄN!

Kirjoittaja: Pekka Hamberg, 25.08.2016
Avainsanat: asenne Asiakasymmärrys bisnes Brändi Ihmiset innostus Intohimo johtaminen Kommunikointi Markkinointiviestintä menestys myynti näkemys Sisältömarkkinointi Tavoitteellisuus viestintä
Kategoriat: Yleinen

Kiteytimme brändioppaassamme 9 tärkeää ohjetta brändin menestykseen. Oppaassamme kuvatut asiat ovat perusasioita, joiden on hyvä olla kunnossa, kun halutaan lisätä tuotteen tai palvelun myyntiä ja nostaa brändin tunnettuutta ja arvoa. Kommunikoinnin merkitys senkuin lisääntyy, jotta yritykset nousisivat esiin mielenkiintoisella tavalla. Osaaminen, luovuus ja … Jatka lukemista "HEI, ME MENESTYTÄÄN!"


BRÄNDIT – TÄRKEÄ MUISTAA

Kirjoittaja: Pekka Hamberg, 26.04.2016
Avainsanat: Asiakasymmärrys bisnes Brändi Ihmiset Kommunikointi Markkinointiviestintä menestys Sisältömarkkinointi Tavoitteellisuus viestintä
Kategoriat: Yleinen

BRÄNDI ON MIELIKUVA. Se on henkilökohtainen kuva tuotteesta, palvelusta tai yrityksestä. BRÄNDI ON TEKOJA. Sanoista teoiksi. BRÄNDI ON LUPAUS. Jokaisella brändillä tulee olla kiteytys, hissipuhe. BRÄNDI ON VISUAALINEN ILME. Kuva kertoo enemmän kuin sanat. Linjakkuus ja tunnistettavuus tehoaa. BRÄNDI ON … Jatka lukemista "BRÄNDIT – TÄRKEÄ MUISTAA"


KONSEPTI, TUO MYYNNIN JA MARKKINOINNIN VOIMATEKIJÄ

Kirjoittaja: Pekka Hamberg, 07.04.2016
Avainsanat: bisnes Brändi graafinen suunnittelu Kommunikointi Markkinointiviestintä menestys myynti näkemys Tavoitteellisuus viestintä
Kategoriat: Yleinen

KONSEPTI NÄKYY JA TUNTUU Menestyvän yrityksen tulisi näkyä monessa paikassa ja on hyvä, että yrityksestä kerrottaisiin aina johdonmukaisesti ja linjakkaasti. On ajan haaskausta, jos yritys joutuu aina miettimään perusasiat uudelleen; mikä on yrityksen perusviesti ja miten se tulisi kertoa. Konsepti … Jatka lukemista "KONSEPTI, TUO MYYNNIN JA MARKKINOINNIN VOIMATEKIJÄ"


MBECOWORK – YHDESSÄ ENEMMÄN JA PAREMMIN

Kirjoittaja: Pekka Hamberg, 24.03.2016
Avainsanat: asenne bisnes Ihmiset innostus interaktiivinen Intohimo Kommunikointi Markkinointiviestintä menestys näkemys palvelu palvelumuotoilu Sisältömarkkinointi viestintä Yhteistyö
Kategoriat: Yleinen

MBE on kehittämässä ideaa luovien työntekijöiden yhteisestä vuorovaikutteisesta työtilasta eli coworking-tilasta. MBECOWORK olisi luovien tekijöiden ja yritysten uusi coworking-tila Vesijärvenkadulla, Kauppakeskus Sykkeen sisäpihalla vanhassa Rauten konepajassa.   MIKSI MBECOWORK? MBECOWORK tarjoaa luovien tekijöiden yhteisön, jossa ideointi, luova työ ja digitaalinen … Jatka lukemista "MBECOWORK – YHDESSÄ ENEMMÄN JA PAREMMIN"


PALVELUKSESSANNE, OLKAA HYVÄT!

Kirjoittaja: Pekka Hamberg, 07.03.2016
Avainsanat: Asiakasymmärrys bisnes Brändi johtaminen Kommunikointi Markkinointiviestintä menestys myynti näkemys palvelumuotoilu powerpoint Tavoitteellisuus viestintä
Kategoriat: Yleinen

Digitalisaation myllerryksessä puhutaan markkinoinnin muutoksesta. Tässä kiteytettynä MBE:n palvelut ja vastauksia kysymyksiin Mitä teemme?  ja Miten teemme?   MITÄ TEEMME? BRÄNDI, IDENTITEETTI JA DESIGN Jalostamme brändejä arvokkaammiksi. Luomme tuote-, palvelu- ja yritysidentiteettejä, jotka edistävät erottautumista ja liiketoimintaa. MARKKINOINTI, KOMMUNIKAATIO JA SISÄLLÖT … Jatka lukemista "PALVELUKSESSANNE, OLKAA HYVÄT!"


Miten te keskustelette asiakkaiden kanssa?

Kirjoittaja: noora, 05.02.2016
Avainsanat: applikaatiot asiakaspalvelu Asiakasymmärrys data datan kerääminen dialogi innostus kohdentaminen Kommunikointi lahti mobiili palaute palvelu porukka reaaliaikainen sovellus viestintä
Kategoriat: Yleinen

Oli kyseessä sitten tuote taikka palvelu, me asiakkaina haluamme vaikuttaa meille tärkeisiin asioihin. Haluamme olla mukana kehitystyössä, antaa palautetta ja kuulla myös mitä muut ovat olleet mieltä samasta tuotteesta taikka palvelusta. Yhtälailla yritykset ja yhteisöt ovat kiinnostuneita siitä, mitä heidän … Jatka lukemista "Miten te keskustelette asiakkaiden kanssa?"


MBE:N IHMISET, KETÄ ME OIKEIN OLEMME?

Kirjoittaja: Pekka Hamberg, 28.01.2016
Avainsanat: Brändi Ihmiset innostus Intohimo menestys viestintä Yhteistyö
Kategoriat: Yleinen

Olet ehkä saattanut meidät kaikki MBE:ssä tavatakin, mutta tässä lyhyt kuvaus henkilökunnastamme eli meistä.   MARIKA KAKKO CEO / Uudet asiakkuudet / Viestintä Tunnetko ketään positiivisempaa ihmistä kuin meidän Marika? Hymyilevä, ymmärtäväinen ja asiantunteva lähestyminen ihmisiin ja asioihin tekee Marikasta … Jatka lukemista "MBE:N IHMISET, KETÄ ME OIKEIN OLEMME?"


MITÄ MARKKINOIJAN TULISI TEHDÄ VUONNA 2016?

Kirjoittaja: Pekka Hamberg, 13.01.2016
Avainsanat: bisnes Brändi johtaminen Kommunikointi Markkinointiviestintä menestys näkemys Sisältömarkkinointi Tavoitteellisuus viestintä Yhteistyö
Kategoriat: Yleinen

Maailma muuttuu yhä monimutkaisemmaksi viestinnän ja medioiden lisääntyessä kiihtyvällä tempolla. Tässä MBE:n malli vuodelle 2016 markkinoinnin tehostamiseksi. Perustetaan asiakkaidemme kanssa yhteinen markkinointitiimi, joka kokoontuu säännöllisesti esim. kerran kahdessa viikossa tai vaikkapa joka kuukausi. Markkinointitiimi koostuu asiakkaan brändistä, myynnistä ja markkinoinnista, … Jatka lukemista "MITÄ MARKKINOIJAN TULISI TEHDÄ VUONNA 2016?"


Bisnes nousuun

Millaista viestiä sinun henkilöstösi kertoo maailmalle?

Kirjoittaja: marika, 05.01.2016
Avainsanat: henkilöbrändi henkilöstölähettilyys htoh viestintä viestinä
Kategoriat: Yleinen

Mielestäni yksi parhaista markkinoinnin trendeistä on viime vuonna framille nostettu henkilöstölähettilyys (joka on muuten sellainen sanahirviö, ettei sen ääneen sanomista välttelee viimeiseen asti). Henkilöstölähettilyys on toimintamallina nerokas. Olen moneen otteeseen tämän vuoden aikana keskustellut eri alojen toimijoiden kanssa siitä, miten … Jatka lukemista "Millaista viestiä sinun henkilöstösi kertoo maailmalle?"