Näkemyksiä | Blogi 10.10.2016

Terveisiä NBF:stä!

Nordic Business Forum 2016

NBF oli tapansa mukaan vaikuttava kaksipäiväinen seminaari, joka innosti ja haastoi sopivassa suhteessa. Kahden tiiviin seminaaripäivän jälkeen takki oli niin tyhjä, että viikonloppu meni aiheita sulatellessa ja muhitellessa. Nyt hetken hengähdystauon jälkeen on helpompi kiteyttää, mitä jäi parhaiten mieleen.

Tässä mun topit:

1.Gary ”Vee” Vaynerchuck

Garyn tykitys aiheesta ”Why Smart People Dismiss Social Media, and Why They Shouldn´t” osui ja upposi. Aiheessa ei sinänsä ollut mitään uutta mullistavaa itselle, tästähän me puhumme päivittäin työksemmekin, mutta tapa jolla Gary sen  asiasisällön tykitti ja kiteytti,  oli vaikuttava.

2. Seth Godin

Markkinoinnin epäjumala Seth Godin oli maineensa veroinen. Heimojen ja yhteisön nimeen puhuva Seth on vaikuttavan luonteva ja uskottava puhuessaan tämän päivän markkinoinnista 18 bestsellerin tuoman syvän rintaäänen voimalla.

3. Amy Chua

Tiikeräidin kokemukset someraivosta ja julkisuusryöpystä kasvatusoppaan kirjoittamisen jälkeen olivat hurjia. Mielenkiintoisin osuus tuli kuitenkin itse puheenvuoron sisällöstä. Tutkimuksen mukaan menestyvän ihmisen yksi olennaisista drivereista on epävarmuus. Epävarmuus ei jätä rauhaan ja se pakottaa koko ajan tekemään vähän enemmän, menemään vähän pidemmälle. Amy puhuu Triple Packagesta, joten reseptiin tarvitaan myös kaksi muuta ominaisuutta, ylivertaisuuskompleksi ja impulssien kontrollointi.

4. Jessica Jackley

Ihastuttava Jessica hurmasi positiivisella ja iloisella olemuksellaan. Tarina siitä, miten häntä ei opiskeluaikoina kiinnostanut talousasiat eikä bisnesmaailma lainkaan, mutta miten hän ymmärsi viimein, että liikeosaamisen voi yhdistää humaaniin maailman parantamisen yhtälöön, teki vaikutuksen. Jessican perustama KIVA organisaation avulla myönnetään mikrolainoja köyhimpien maiden ihmisten yrittäjyyden tukemiseksi ja köyhyyden ehkäisemiseksi. Vuonna 2005 perustettu organisaatio on tähän mennessä lainannut yli 700 miljoona dollaria ympäri maailmaa mikroyrittäjille.

5. Nordic Business Forum sovellus

Jos seminaarin yksi pääteemoista on digitalisaatio, pitää elää niin kuin saarnaa. Erittäin toimivasta sovelluksesta löytyi näppärästä ohjelma, puhujaesittelyt, Brellan sovellus ja aktiivinen someseinä. Ja tottakai koko homma oli pelillistetty niin, että omakin kilpailuvietti heräsi ja aivan viime metreille asti oli pakko seurata Leaderboardin tilanteen kehittymistä.

Eräs puhujista totesi, että tämän täytyy olla maailman parhaiten järjestetty seminaari. Ei voi muuta kuin yhtyä puhujaan.

Marika Kakko

toimitusjohtaja
Mainostoimisto MBE Oy

AVAINSANAT: viestintä, myynti, markkinointi, Digitalisaatio, Gary Vee, NBF2016, organisaatiokulttuuri

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 22.02.2021

Markkinointi projektista prosessiksi

Ei ole oikotietä kestävään onneen, eikä pikavoittoja menestykseen, sanotaan. Markkinoinnissa tekemisen taso on kehittynyt paljon ajoista, jolloin uskottiin yksittäisen toimenpiteen voimaan ja laitettiin samalla kaikki munat samaan koriin. Silloin markkinointistrategia [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 18.01.2021

Myynnissä: väri - mistä väritrendit tulevat?

Pantonen värijärjestelmä on muodostunut painoteollisuuden spottivärien standardiksi ympäri maailmaa. Spottivärillä voidaan painaa tarkasti tietty värisävy. Pantone tekee värijärjestelmänsä lisäksi bisnestä myös väriennusteilla, joita Pantonen lisäksi myyvät myös muut tahot. Muun [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 14.01.2021

Näkemystehdas MBE kehitti tekoälypohjaisen palvelun B2B-myyntiin

Luotain-palvelussa yhdistyy tekoäly ja näkemyksellinen ihmisajattelu. Se kerää julkista dataa B2B-maailman päättäjistä sekä heidän verkostoistaan ja auttaa rakentamaan luottamuspolkuja kohdeasiakkaiden luo. Maailma rakentuu erilaisista ihmissuhteista, myös liike-elämässä. Tekoälyn ja algoritmien [...] Lue lisää

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 02.01.2018

Näkemyksiä vuodelle 2018

Älä juokse ainoastaan trendien perässä, vaan varmista myös vuonna 2018, että pohja ja suunnitelmallisuus ovat kunnossa. Sillä me Näkemystehtaalla uskomme, että tavoitteellinen ja suunnitelmallinen markkinointi kasvattaa myyntiä, ja hyvä perusta [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 12.09.2017

Herätä tunteita - jää mieleen

Olen Rosa Brander, MBE:n vasta-aloittanut työharjoittelija. Olen liiketalouden opiskelija. Ensimmäisen puolitoista vuotta opiskelin Kymenlaakson ammattikorkeakoulussa, tästä syksystä alkaen opintojani suoritan Lahden ammattikorkeakoulussa. Opintoni painottuvat mainontaan ja markkinointiin, erityiskiinnostuksena ja syvemmän [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 24.05.2017

Vinkit Digibrunssilta!

Jo perinteeksi muodostunut Verkkoaseman Digibrunssi rantautui Lahteen tiistaina 23.5.2017, yhteistyössä Verkkoasema, Mainostoimisto MBE ja Leadfeeder. Kuulimme kaiken digimarkkinoinnin suunnittelusta ja mittaamisesta, sisältömarkkinoinnin tarpeellisuudesta sekä siitä, miten kerätä talteen parhaat liidit [...] Lue lisää