Näkemyksiä | Blogi 04.02.2020

Aitous toimii aina

Vuosikymmen vaihtui, tuli uudet ja uusvanhat trendit. 20-luvun koristeellisuus art decon ja kultaisten kuosien muodossa, mustan eri sävyt sekä klassinen sininen ovat nyt in. Hetkellistä huumaa jotta voit olla pian taas aivan out. Tiedätkö mikä on aina trendikästä? Olla aito.

No mutta mitä uutta tässä on? Ei kerrassaan yhtään mitään. Silti väitän, että iso osa markkinoinnista ja viestinnästä on edelleen pelkkiä korulauseita, kiillotettuja höpöhöpö-juttuja jonka ohi valveutunut nykyihminen skrollaa nopeammin kuin saat ajatelluksi yhtäkään vasta-argumenttia.

Viime kuukausina yhä useampaa asiakastyötä ja omaa markkinointiamme tehdessä, tarkastellessa ja suunnitellessa ovat korostuneet samat ajatukset: “Haluamme olla aitoja”. No mutta emmekö ole aina aitoja? Uskallammeko kertoa asioista aina myös sen toisen puolen, sen ilottoman? Puhummeko me visiosta vaiko tämän hetkisestä tilanteesta? Puhummeko koko työyhteisön suulla vaiko harvojen ja valittujen? Olemmeko kysyneet asiakkailta, työntekijöiltä tai jopa täysin ulkopuoliselta millaisena näyttäydymme? Uskallammeko kertoa asioista suoraan ja avoimesti myös sisäisesti?

Uskalla olla aito

Miten siis voisimme olla aidompia? Meillä aitous näyttäytyy sisäisinä palavereina joissa käymme asioita avoimesti läpi. Toimistolla jokainen saa olla oma itsensä ja puhumme myös paljon työasioiden ulkopuolisesta elämästä. Sosiaalisessa mediassa pyrimme tuomaan nykyisin enemmän tekijöitä esille niin kuvin kuin tekstein. Helkutti, päätin myös itse tämän blogin aiheen. Uskallamme sanoa ajatuksiamme ääneen vaikka kaikki eivät niistä olisi samaa mieltä.

Aitouteen on helppo samaistua. Se tuo inhimillisyyttä ja uskottavuutta. Ethän halua sisältösi olevan hetkessä unohdettavaa ja out? Minä ja me haluamme olla aitoja, ole sinäkin.

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 26.05.2020

Kun päässä on ruuhkaa

Kirjoittaminen ja sisällöntuotanto on ihanaa, tai sielua raa’asti riipivää. Parhaat fiilikset syntyvät siitä, kun kynä luistaa ja tuntee itsekin saavansa hyvää ja toimivaa sisältöä aikaiseksi. Joskus taas kaikki haraa onnistumista [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 12.05.2020

Luova jumi, mitä sitten?

Ihan varmasti kaikilla luovaa työtä tekevillä iskee sellainen hetki, kun takin lisäksi on pääkoppa tyhjä. Kuin tabula rasa -käsityksessä, jonka mukaan ihminen on syntyessään tyhjä taulu, vailla ymmärrystä mistään. Tilanteena [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 05.05.2020

Asiakasymmärryksestä asiakaskokemukseen

Asiakasymmärrys on palvelumuotoilun kulmakivi, mielestäni sen tulisi olla myös kaiken yritystoiminnan keskeisimpiä asioita. Se on perusta kaikelle tekemiselle ja kehittämiselle. Olen iloinen siitä, että asiakasymmärrykseen kiinnitetään koko ajan enemmän huomiota. [...] Lue lisää

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 07.04.2020

Uuden äärellä

Olemme uuden äärellä. Näkymätön uhka laittoi ihmiset, yritykset sekä talouden polvilleen. Jo muutaman viikon jälkeen on selvää, että paluuta entiseen ei ole näillä näkymin hetkeen, jos täysin koskaan. Miten siis [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 12.11.2019

Miten inspiroitua

Inspiroituminen. Se kannustava, herättävä ja luova tunnetila, jonka usein toivomme tuntevamme aloittaessamme uutta projektia. Joskus tekeminen sakkaa kuitenkin jo alkumetreillä, pahimmassa tapauksessa jo ennen aloittamista. Ei ole väliä oletko tehnyt [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 29.08.2019

Historia merkitsee myös markkinoinnissa

Tuntuuko sinusta, että välillä olisi hyvä vähän hiljentää vauhtia ja tarkastella tekemisiämme? Liian usein mietimme päämme puhki pyörittelemällä tulevaisuuden suunnitelmia. Kiirehdimme kohti uusia ja tuntemattomia tuulia ajattelematta sitä mistä olemme [...] Lue lisää