Näkemyksiä | Blogi 04.02.2020

Aitous toimii aina

Vuosikymmen vaihtui, tuli uudet ja uusvanhat trendit. 20-luvun koristeellisuus art decon ja kultaisten kuosien muodossa, mustan eri sävyt sekä klassinen sininen ovat nyt in. Hetkellistä huumaa jotta voit olla pian taas aivan out. Tiedätkö mikä on aina trendikästä? Olla aito.

No mutta mitä uutta tässä on? Ei kerrassaan yhtään mitään. Silti väitän, että iso osa markkinoinnista ja viestinnästä on edelleen pelkkiä korulauseita, kiillotettuja höpöhöpö-juttuja jonka ohi valveutunut nykyihminen skrollaa nopeammin kuin saat ajatelluksi yhtäkään vasta-argumenttia.

Viime kuukausina yhä useampaa asiakastyötä ja omaa markkinointiamme tehdessä, tarkastellessa ja suunnitellessa ovat korostuneet samat ajatukset: “Haluamme olla aitoja”. No mutta emmekö ole aina aitoja? Uskallammeko kertoa asioista aina myös sen toisen puolen, sen ilottoman? Puhummeko me visiosta vaiko tämän hetkisestä tilanteesta? Puhummeko koko työyhteisön suulla vaiko harvojen ja valittujen? Olemmeko kysyneet asiakkailta, työntekijöiltä tai jopa täysin ulkopuoliselta millaisena näyttäydymme? Uskallammeko kertoa asioista suoraan ja avoimesti myös sisäisesti?

Uskalla olla aito

Miten siis voisimme olla aidompia? Meillä aitous näyttäytyy sisäisinä palavereina joissa käymme asioita avoimesti läpi. Toimistolla jokainen saa olla oma itsensä ja puhumme myös paljon työasioiden ulkopuolisesta elämästä. Sosiaalisessa mediassa pyrimme tuomaan nykyisin enemmän tekijöitä esille niin kuvin kuin tekstein. Helkutti, päätin myös itse tämän blogin aiheen. Uskallamme sanoa ajatuksiamme ääneen vaikka kaikki eivät niistä olisi samaa mieltä.

Aitouteen on helppo samaistua. Se tuo inhimillisyyttä ja uskottavuutta. Ethän halua sisältösi olevan hetkessä unohdettavaa ja out? Minä ja me haluamme olla aitoja, ole sinäkin.

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 22.09.2020

Onko noloa kysyä?

Siinä kysymys, jonka huomaan nostavan päätään sekä omissa ajatuksissani, mutta myös monissa keskusteluissa niin työssä kuin vapaa-ajalla. Kun kaikki tieto on saatavilla viimeistään googlettamisen kautta, voi syntyä ajatus, että ääneen [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 15.09.2020

Tiedustele ensin, viesti sitten

Suoritin asepalvelukseni Lahden Hennalassa. Toimin 11 kuukautta tiedustelukomppaniassa, jonka sodanaikaisena tehtävänä on hiipiä vihollisen hyökkäyslinjojen taakse urkkimaan tietoa ja välittämään sitä omien joukkojen komentokeskukseen, naaman edessä roikkuvan vanhan kuvaputkitelevision kokoisella [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 08.09.2020

Monipuolista sisältöä tekoälyn rinnalle

Tulevaisuus ei näytä klassisesti ilmaistuna kovinkaan ruusuiselta. En nyt tarkoita maailmaa kokonaisuutena, yhteiskuntaa jossa elämme tai yritystä jossa työskentelen. Tarkoitan sisällöntuottajien temmellyskenttää, jossa sana on miekkaa mahtavampi. Varjoja tähän paratiisiin [...] Lue lisää

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 08.09.2020

Monipuolista sisältöä tekoälyn rinnalle

Tulevaisuus ei näytä klassisesti ilmaistuna kovinkaan ruusuiselta. En nyt tarkoita maailmaa kokonaisuutena, yhteiskuntaa jossa elämme tai yritystä jossa työskentelen. Tarkoitan sisällöntuottajien temmellyskenttää, jossa sana on miekkaa mahtavampi. Varjoja tähän paratiisiin [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 07.07.2020

Kokonaisuutena näkyminen vahvistaa brändiä

Miksi ja mihin tarvitsemme graafista suunnittelua? Käännetään asetelma mielummin toisin päin: mihin graafista suunnittelua ei tarvita? Aloitetaan yrityksen logosta. Se on itsestäänselvyys ja hyvä alku. Vain taivas on kuitenkin rajana [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 07.04.2020

Uuden äärellä

Olemme uuden äärellä. Näkymätön uhka laittoi ihmiset, yritykset sekä talouden polvilleen. Jo muutaman viikon jälkeen on selvää, että paluuta entiseen ei ole näillä näkymin hetkeen, jos täysin koskaan. Miten siis [...] Lue lisää