Näkemyksiä | Blogi 04.02.2020

Aitous toimii aina

Vuosikymmen vaihtui, tuli uudet ja uusvanhat trendit. 20-luvun koristeellisuus art decon ja kultaisten kuosien muodossa, mustan eri sävyt sekä klassinen sininen ovat nyt in. Hetkellistä huumaa jotta voit olla pian taas aivan out. Tiedätkö mikä on aina trendikästä? Olla aito.

No mutta mitä uutta tässä on? Ei kerrassaan yhtään mitään. Silti väitän, että iso osa markkinoinnista ja viestinnästä on edelleen pelkkiä korulauseita, kiillotettuja höpöhöpö-juttuja jonka ohi valveutunut nykyihminen skrollaa nopeammin kuin saat ajatelluksi yhtäkään vasta-argumenttia.

Viime kuukausina yhä useampaa asiakastyötä ja omaa markkinointiamme tehdessä, tarkastellessa ja suunnitellessa ovat korostuneet samat ajatukset: “Haluamme olla aitoja”. No mutta emmekö ole aina aitoja? Uskallammeko kertoa asioista aina myös sen toisen puolen, sen ilottoman? Puhummeko me visiosta vaiko tämän hetkisestä tilanteesta? Puhummeko koko työyhteisön suulla vaiko harvojen ja valittujen? Olemmeko kysyneet asiakkailta, työntekijöiltä tai jopa täysin ulkopuoliselta millaisena näyttäydymme? Uskallammeko kertoa asioista suoraan ja avoimesti myös sisäisesti?

Uskalla olla aito

Miten siis voisimme olla aidompia? Meillä aitous näyttäytyy sisäisinä palavereina joissa käymme asioita avoimesti läpi. Toimistolla jokainen saa olla oma itsensä ja puhumme myös paljon työasioiden ulkopuolisesta elämästä. Sosiaalisessa mediassa pyrimme tuomaan nykyisin enemmän tekijöitä esille niin kuvin kuin tekstein. Helkutti, päätin myös itse tämän blogin aiheen. Uskallamme sanoa ajatuksiamme ääneen vaikka kaikki eivät niistä olisi samaa mieltä.

Aitouteen on helppo samaistua. Se tuo inhimillisyyttä ja uskottavuutta. Ethän halua sisältösi olevan hetkessä unohdettavaa ja out? Minä ja me haluamme olla aitoja, ole sinäkin.

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 25.02.2020

Yritys: 2 + 1 tapaa ylittää uutiskynnys mediassa

Mediaviestintä on kuin pallopeli, jossa on selvät säännöt. Media on tuomari, median kuluttaja pelikaveri, jonka kanssa yrityksen on syytä pelata reilun pelin säännöillä. Kusettaakin voi, mutta ei sillä mestaruuksia voiteta. [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 18.02.2020

Kuka johtaa markkinointiasi?

Myynti pyytää uusia esitteitä myynnin tueksi, mediamyyjä soittaa hyvän tarjouksen display-mainonnasta, verkkosivuille pitäisi tehdä uusi asiantuntijakirjoitus ja messutkin ovat taas oven takana. Tulevaisuudessa siintää uuden palvelun tuotteistus ja lanseeraus. Kuulostaako [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 11.02.2020

Myynnin ja markkinoinnin yhteispeli

Myynnin ja markkinoinnin yhteistyö on edelleen lapsen kengissä erittäin monissa B2B-yrityksissä. Myyjät eivät arvosta markkinointia, ainakaan heidän työtään vauhdittavana toimintona ja markkinointi kokee, että myyjät eivät arvosta heidän panostaan myynnin [...] Lue lisää

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 12.11.2019

Miten inspiroitua

Inspiroituminen. Se kannustava, herättävä ja luova tunnetila, jonka usein toivomme tuntevamme aloittaessamme uutta projektia. Joskus tekeminen sakkaa kuitenkin jo alkumetreillä, pahimmassa tapauksessa jo ennen aloittamista. Ei ole väliä oletko tehnyt [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 29.08.2019

Historia merkitsee myös markkinoinnissa

Tuntuuko sinusta, että välillä olisi hyvä vähän hiljentää vauhtia ja tarkastella tekemisiämme? Liian usein mietimme päämme puhki pyörittelemällä tulevaisuuden suunnitelmia. Kiirehdimme kohti uusia ja tuntemattomia tuulia ajattelematta sitä mistä olemme [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 06.06.2019

Kasva kuvaajana

Valokuvaus on paitsi loistava ja kehittävä harrastus myös erittäin oleellinen osa jokaisen yrityksen markkinointia ja viestintää, tai ainakin pitäisi olla. Kuten nimikin sen jo sanoo valokuvaus on kirjaimellisesti valolla kuvaamista [...] Lue lisää