Näkemyksiä | Blogi 24.01.2019

Mitä on luovuus?

Luovuus yhdistetään moneen ammattiin. Itse törmäsin siihen säännöllisesti entisessä ammatissani jalkapalloilijana. Luova pelaaja oli termi, jota viljeltiin taajaan. Toiset sanoivat, että luovuutta ei ole olemassakaan, ainakaan se ei olisi mitään [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 26.10.2018

Konkretiaa: Mitä hyötyä markkinoinnin ja viestinnän analytiikasta on bisnekselle?

Markkinoinnin analytiikka saadaan usein kuulostamaan vaikeaselkoiselta ja hämmentävältä pöhinäsanojen surinalta. Ehkä se on joidenkin tarkoituskin. Silloin voi tosin jäädä hämärän peittoon, mitä hyötyä analytiikasta todella on – varsinkin, jos yrityksessä [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 05.10.2018

Mitä eroa on viestinnällä ja markkinoinnilla?

Kaikki aina kysyy tätä. Kukaan ei osaa vastata. Tai sitten vastataan: ”Eipä niillä taida mitään eroa olla.” ”Joku puhuu markkinoinnista, joku viestinnästä.” ”Kaikki viestintä on markkinointia ja kaikki markkinointi viestintää.” [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 24.04.2017

Me ollaan somelaisia kaikki

Mitä me suomalaiset tehdään 4,5 tuntia viikossa? Ollaan somessa. Näin kertoo Mainostoimisto Vizeumin viime vuonna toteuttama tutkimus. Samaista asiaa käsiteltiin isosti myös Helsingin Sanomissa sunnuntaina.Jutussa todettiin Facebookin muuttaneen meitä ihmisinä. Oikeassa [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 29.12.2016

Kasvun vuosi 2017

Markkinointiviestinnän ja myynnin näkökulmasta kulunutta vuotta ovat määrittäneet mielenkiintoiset tapahtumat ja ilmiöt. Puhutaan entistä enemmän kohdennetusta sisällöntuotannosta ja asiakkaan auttamisesta. Erilaiset digitaaliset järjestelmät, datan kerääminen sekä myynnin ja markkinoinnin apuvälineet [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 10.10.2016

Terveisiä NBF:stä!

Nordic Business Forum 2016 NBF oli tapansa mukaan vaikuttava kaksipäiväinen seminaari, joka innosti ja haastoi sopivassa suhteessa. Kahden tiiviin seminaaripäivän jälkeen takki oli niin tyhjä, että viikonloppu meni aiheita sulatellessa [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 25.08.2016

HEI, ME MENESTYTÄÄN!

Kiteytimme brändioppaassamme 9 tärkeää ohjetta brändin menestykseen. Oppaassamme kuvatut asiat ovat perusasioita, joiden on hyvä olla kunnossa, kun halutaan lisätä tuotteen tai palvelun myyntiä ja nostaa brändin tunnettuutta ja arvoa. Kommunikoinnin merkitys senkuin [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 26.04.2016

BRÄNDIT – TÄRKEÄ MUISTAA

BRÄNDI ON MIELIKUVA. Se on henkilökohtainen kuva tuotteesta, palvelusta tai yrityksestä. BRÄNDI ON TEKOJA. Sanoista teoiksi. BRÄNDI ON LUPAUS. Jokaisella brändillä tulee olla kiteytys, hissipuhe. BRÄNDI ON VISUAALINEN ILME. Kuva [...] Lue lisää

|