Näkemyksiä | Blogi 12.09.2017

Herätä tunteita – jää mieleen

Olen Rosa Brander, MBE:n vasta-aloittanut työharjoittelija. Olen liiketalouden opiskelija. Ensimmäisen puolitoista vuotta opiskelin Kymenlaakson ammattikorkeakoulussa, tästä syksystä alkaen opintojani suoritan Lahden ammattikorkeakoulussa. Opintoni painottuvat mainontaan ja markkinointiin, erityiskiinnostuksena ja syvemmän opiskelun alla minulla on somemarkkinointi, sen moninaiset mahdollisuudet sekä hyödyntämisen keinot.

Uskon somemarkkinoinnin olevan tulevaisuudessa miltei jokaisen alan yrityksissä vielä suuremmassa roolissa mitä nykypäivänä, eikä vain pelkän näkyvyyden tavoittelemisessa monilla julkaisuilla, vaan enemmän myös strategisena välineenä. Myös yrityksen sekä sen asiakkaiden ja sidosryhmien välisessä vuorovaikutuksessa sosiaalisen median väylät ovat merkittävässä roolissa. Oikein suunnitellut, ajoitetut ja kohdistetut julkaisut sosiaalisessa mediassa avaavat asiakkaalle matalan kynnyksen polun, joka johtaa toteutuneeseen kauppaan.

Yleisellä tasolla näen mainonnan olevan monipuolistunut digitalisoitumisen myötä. Ihmisiä ei enää säväytä värillinen mainos lehdessä mustavalkoisen sijaan, vaan mainonnan täytyy aiheuttaa tunteita jäädäkseen mieleen. Myös tarinallisuus on alati kasvavassa asemassa. Ihmiset kuitenkin tapaavat myös suosia selkeää ja yksinkertaista, halutaan saada mahdollisimman paljon tietoa mahdollisimman helpolla. Tässä piileekin mainonnan suunnittelun ja toteuttamisen mielenkiintoisuuden ydin: kuinka saadaan yrityksen ydinviesti jaettua eri kanaviin mielenkiintoisesti ja ajatuksia herättävästi, mutta kuitenkin asiakasystävällisen yksinkertaisesti? Näihin asioihin odotan pääseväni tutustumaan työharjoitteluni aikana.

 

Terkuin

Rosa

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 02.01.2018

Näkemyksiä vuodelle 2018

Älä juokse ainoastaan trendien perässä, vaan varmista myös vuonna 2018, että pohja ja suunnitelmallisuus ovat kunnossa. Sillä me Näkemystehtaalla uskomme, että tavoitteellinen ja suunnitelmallinen markkinointi kasvattaa myyntiä, ja hyvä perusta [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 24.05.2017

Vinkit Digibrunssilta!

Jo perinteeksi muodostunut Verkkoaseman Digibrunssi rantautui Lahteen tiistaina 23.5.2017, yhteistyössä Verkkoasema, Mainostoimisto MBE ja Leadfeeder. Kuulimme kaiken digimarkkinoinnin suunnittelusta ja mittaamisesta, sisältömarkkinoinnin tarpeellisuudesta sekä siitä, miten kerätä talteen parhaat liidit [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 12.05.2017

IP Plus ja suomalaisen tuoteinnovaation lanseeraus

Karstulalainen muoviputkien valmistaja Bellapipe lanseerasi IP Plus -viettoviemäreiden hitsausjärjestelmän Yhdyskuntatekniikka 2017 -messuilla. Tuote on aiemmin tunnettu Saksan markkinoilla. IP Plussalla  ei ollut lainkaan suomenkielistä materiaalia valmiina, joten se tarvitsi tiiviin [...] Lue lisää

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 04.07.2018

Ihan kiva on hyvin nopeasti ihan sama

Seurustelin aikoinani eteläafrikkalaisen kundin kanssa, joka innoissaan opiskeli suomea. Hänelle oli jäänyt syystä tai toisesta tavaksi sanoa monen asian olevan ihan kiva. Asuni oli ihan kiva, samoin kampaukseni tai jopa [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 15.05.2018

Ilo irti ydinviestistä

Olen törmännyt moneen eri keskusteluun, jossa puhutaan ydinviestistä. Joko sen puuttumisesta tai tarkoituksesta. Ydinviestin tarkoitushan on herättää kiinnostus sekä toimia niin ulkoisena kuin sisäisenä punaisena lankana. Siinä tulisi olla myös [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 24.04.2018

Kasvu ei tapahdu hymistelemällä

Millä voisimme erottua muista? Tämä kysymys oli pöydällä viimeksi tänään asiakkaan kanssa keskustellessa. Pöydällä pyörivät samat jo liiankin tutut teemat: olemme asiantuntijoita, teemme työmme huolella, meidän kanssa on mukava tehdä [...] Lue lisää