Näkemyksiä | Blogi 04.07.2018

Ihan kiva on hyvin nopeasti ihan sama

Seurustelin aikoinani eteläafrikkalaisen kundin kanssa, joka innoissaan opiskeli suomea. Hänelle oli jäänyt syystä tai toisesta tavaksi sanoa monen asian olevan ihan kiva. Asuni oli ihan kiva, samoin kampaukseni tai jopa minä itse.

No, poikaystävälle suomi oli vieras kieli, joten hän saa anteeksi. Makustellaan kuitenkin hieman, niin ymmärrätte, miksi hermostuin jo teininä tuon sanaparin kuullessani: Ihan kiva. Ihan. Kiva.

Ihan kiva on kuin lasiin väljähtynyt limppari lasissa. Se, minkä pitäisi olla kielellä pirskahteleva raikas juoma, onkin huoneenlämpöistä ja latteaa, eikä se edes sammuta janoa.

Ihan kiva on jotain sellaista, mikä unohtuu saman tien. Se on juuri se paita, joka on tarpeeksi kiva synnyttääkseen ostopäätöksen, mutta unohtuu sitten kaapin perälle seuraavaksi puoleksi vuodeksi. Kunnes sitten koittaa taas suursiivouksen aika. ”Ai niin, mulla oli tällainenkin. No, mut täähän on ihan kiva.” Käyttöön tämä paitaparka ei edelleenkään pääse, vaan sen ikuinen kohtalo on jäädä limboon, unohduksen välitilaan vaatekaapin kätköihin.

Eihän siis tehdä markkinointiviestille samalla tavalla? Ihan kiva on nimittäin hyvin nopeasti ihan sama.

Yrityksesi markkinointiviestin pitää jäädä mieleen, herättää tunteita. Siitä pitää välittyä se into ja palo, jolla teillä tehdään hommia. Tunneyhteyden luominen yritykseen, sen tuotteisiin ja palveluihin on tehokas tapa ulosmitata esimerkiksi markkinointikampanjan hyödyt. Jos kampanjan lopputulos on ihan kiva, olisi kannattanut tehdä jotain muuta.

Aino

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 21.05.2019

On Facebook-arvonnan aika, Facebook-arvontalaulu raikaa!

Teemme usein asiakkaidemme kanssa esimerkiksi Facebook-arvontoja. Tehtävänämme on huolehtia, että arvonta tavoittaa mahdollisimman hyvän joukon ihmisiä ja arvonnat sujuvat sutjakkaasti sekä kaikkien sääntöjen mukaisesti. Niitä muuten riittääkin, joten kokosimme niistä [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 18.03.2019

Sisältö on kuningas

Miksi meillä jaksetaan jauhaa sisällöistä? Ehkä siksi, että sisältö on kaikki kaikessa. Korjaan: hyvä sisältö on kaikki kaikessa. Hyvä sisältö nimittäin auttaa yrityksen asiakasta tekemään valinnan. Oikeanlainen sisältö sitouttaa jo [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 27.02.2019

Hymy on MBE:llä ykkönen

Mietitäänkö teillä, mitä asiakkaat oikeasti teistä ajattelevat? Miten hyvin esimerkiksi arvonne välittyvät asiakkaille saakka? Usein yrityksillä on jonkinlainen kalpea aavistus, olettamus siitä, mitä asiakkaan mielessä liikkuu. Tarkka tieto voi kuitenkin [...] Lue lisää

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 08.07.2019

Ihminen sanojen sisällä

Senni kirjoitti pari viikkoa sitten blogiimme brändin äänensävystä, jatkan samoilla ääniaalloilla. Työntekijälähettiläs puhuu parhaimmillaan yrityksensä puolesta. Mutta mitä se vaatii? Ainakin balanssia yrityksen äänensävyn ja oman minän välillä. Saksalaisen lääkeyhtiö [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 02.07.2019

B2B-yritysten viisi haastetta markkinoinnissa

Olen viimeisen vuoden aikana tavannut lähemmäs viisikymmentä B2B-yrityksen markkinointipäättäjää. Kaikilla tapaamillani yrityksillä on selkeitä haasteita, joihin he tarvitsevat apua. Perisuomalaisesti usein tuotteita valmistavia yrityksiä vaivaa kipuilu tuotteiden myymisestä asiantuntijaratkaisujen tuottajiksi. [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 18.06.2019

4 hyötyä yritysblogista

Yritysblogit ovat nykyään markkinoinnin peruskauraa. Blogeilla yritykset viestivät omasta asiantuntijuudestaan ja kasvattavat näkyvyyttään. Mitä tämä konkreettisesti tarkoittaa ja miksi niitä edelleen kannattaa perustaa? Käydään läpi yritysblogin 4 hyötyä ja otetaan [...] Lue lisää