Näkemyksiä | Blogi 04.07.2018

Ihan kiva on hyvin nopeasti ihan sama

Seurustelin aikoinani eteläafrikkalaisen kundin kanssa, joka innoissaan opiskeli suomea. Hänelle oli jäänyt syystä tai toisesta tavaksi sanoa monen asian olevan ihan kiva. Asuni oli ihan kiva, samoin kampaukseni tai jopa minä itse.

No, poikaystävälle suomi oli vieras kieli, joten hän saa anteeksi. Makustellaan kuitenkin hieman, niin ymmärrätte, miksi hermostuin jo teininä tuon sanaparin kuullessani: Ihan kiva. Ihan. Kiva.

Ihan kiva on kuin lasiin väljähtynyt limppari lasissa. Se, minkä pitäisi olla kielellä pirskahteleva raikas juoma, onkin huoneenlämpöistä ja latteaa, eikä se edes sammuta janoa.

Ihan kiva on jotain sellaista, mikä unohtuu saman tien. Se on juuri se paita, joka on tarpeeksi kiva synnyttääkseen ostopäätöksen, mutta unohtuu sitten kaapin perälle seuraavaksi puoleksi vuodeksi. Kunnes sitten koittaa taas suursiivouksen aika. ”Ai niin, mulla oli tällainenkin. No, mut täähän on ihan kiva.” Käyttöön tämä paitaparka ei edelleenkään pääse, vaan sen ikuinen kohtalo on jäädä limboon, unohduksen välitilaan vaatekaapin kätköihin.

Eihän siis tehdä markkinointiviestille samalla tavalla? Ihan kiva on nimittäin hyvin nopeasti ihan sama.

Yrityksesi markkinointiviestin pitää jäädä mieleen, herättää tunteita. Siitä pitää välittyä se into ja palo, jolla teillä tehdään hommia. Tunneyhteyden luominen yritykseen, sen tuotteisiin ja palveluihin on tehokas tapa ulosmitata esimerkiksi markkinointikampanjan hyödyt. Jos kampanjan lopputulos on ihan kiva, olisi kannattanut tehdä jotain muuta.

Aino

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 08.08.2018

Kaiken takana on toinen ihminen

Nyt väitetään kovasti, että myynti ihmiseltä ihmiselle olisi uusi musta, erottautumiskeino yrityksille. Vai onko se sittenkään kovin uusi? Vieläkään ei nimittäin ole tapahtunut scifikirjallisuuden maalailemaa kauhukuvaa robottien maailmanvalloituksesta ja chattienkin [...] Lue lisää

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 21.09.2018

Innostusta Mainontapäivästä

Kyse ei ole koskaan sinusta ja yrityksestäsi tai tuotteestasi, vaan siitä, kuinka saat muut tuntemaan. Siinä, ensimmäinen herätys. Näin Laila Pawlak Singularity Universitystä tykitti heti aamun alkajaisiksi. Tämä on asia, [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 19.09.2018

Ymmärrystä ja toimintaa analytiikan avulla

Me elämme maailmassa, joka on täynnä dataa ja sen herättämiä kysymyksiä. Missä asiakkaamme löytävät meidät? Millainen on myynnin kehitys ja miltä sen trendit näyttävät? Miten vertaudumme kilpailijoihimme? Tiedolla johtaminen on [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 18.09.2018

Strategista dataa

Nyt tapahtuu loistavia asioita. Loistavia siksi, että asiakkaanamme saat meiltä entistä enemmän lisäarvoa. Olemme työstäneet omaa strategiaamme ja sitä, millainen kumppani haluamme asiakkaillemme olla. Strategian ytimessä meillä säilyy edelleen työnilo [...] Lue lisää