Yhdistämällä omien osaajiemme asiantuntemuksen tekoälyn väsymättömään tehokkuuteen, pystymme tarjoamaan entistä parempaa palvelua asiakkaillemme.
Brändin rakentaminen uudelle tasolle
Brändin kirkastus B2B-yrityksille on ydinosaamistamme. Se on monimutkainen prosessi, joka vaatii syvällistä markkinaymmärrystä, asiakkaan tarpeiden tunnistamista, luovaa ajattelua ja johdonmukaisia toimenpiteitä. Tekoälyn integroiminen mukaan antaa lisää mahdollisuuksia brändinrakentamiseen. Oikein hyödynnettynä se tekee prosessistamme tehokkaamman ja tuloksellisemman. Tekoäly ei tee brändistrategiaa puolestamme, mutta tekee osan niin sanotusta likaisesta pohjatyöstä, jotta meillä jää enemmän aikaa laadukkaalle ajattelulle.
Tekoäly voi käsitellä ja analysoida valtavia määriä dataa markkinatrendeistä, kilpailijoista ja tietenkin asiakaskäyttäytymisestä. Se toimii loistavana raaka-aineena, kun rakennetaan näkemyksellistä, erottuvaa ja voittavaa brändiä.
Apuja saa myös brändin nykymielikuvan tarkempaan analyysiin. Mitä kirkkaampi kuva lähtötilanteesta sitä helpompi tehdä kehittäviä toimenpiteitä ja mitata kehitystä kohti haluttua brändimielikuvaa.
Verkkosivut tekoälyllä maustettuna
Verkkosivujen uudistaminen on monesti elintärkeä askel B2B-yrityksen digitaalisen läsnäolon parantamisessa. Voimme esimerkiksi optimoida verkkosivujen sisältöä hakukoneiden näkökulmasta. Tekoälyanalytiikka voi tunnistaa avainsanat, parantaa metatietoja ja ehdottaa sisältöparannuksia, jotka parantavat sivuston näkyvyyttä hakukoneissa. Tämäkin vaatii luonnollisesti laadullisen ja näkemyksellisen ihmistyön rinnalleen.
Tekoäly voi arvioida sivuston sisällön laatua ja relevanssia, ehdottaen parannuksia, jotka lisäävät arvoa kohdeyleisölle. Kyse voi olla myös visuaalisista elementeistä. Uupumaton apurimme auttaa meitä keräämällä ja analysoimalla dataa kävijöiden käyttäytymisestä sivustolla. Tämä tieto on arvokasta esimerkiksi A–/B-testauksessa ja käyttöliittymän parannuksissa, jotka voivat lisätä konversioita ja parantaa käyttäjäkokemusta.
Chatbotitkin paranevat päivä päivältä. Ensimmäiset hönöversiot herättivät lähinnä myötähäpeää, mutta jo tällä hetkellä ne ovat tulleet monessa tapauksessa ihmistä välkymmäksi keskustelukumppaniksi. Tekoälypohjaiset chatbotit voivat tarjota reaaliaikaista ja ripeää tukea sivuston kävijöille, mikä luonnollisesti parantaa asiakaskokemusta ja sitouttaa kävijöitä.
Asiakkaamme asiakkaan asiakaskokemus
Hyödyntämällä tekoälyn analytiikkaa ymmärrämme paitsi asiakkaamme, mutta myös heidän asiakkaidensa tarpeita syvällisemmin. Tekoälyn tarjoamat oivallukset voivat auttaa tekemään tietoon perustuvia päätöksiä, mikä tietenkin mahdollistaa strategisemman ja vaikuttavamman lähestymistavan markkinoinnissa.
Tekoäly voi myös kerätä ja analysoida suuria määriä asiakasdataa vuorovaikutuksesta asiakkaan kanssa eri kanavissa. Analyysi voi hyvinkin nostaa esiin asioita, joita olisi muuten jäänyt tunnistamatta. Asiakassegmentointi tarkentuu ja sen myötä kohdennettu viestintä. Eli kasvoton tekoäly mahdollistaakin henkilökohtaisemman asiakaskokemuksen – huimaa!
AI-Analyysia voidaan hyödyntää myös tuotekehitykseen. Asiakaspalautteen analyysi voi tuoda ideoita, joista saa tukea päätöksiin, tuotteiden ja palveluiden parantamiseksi.
Parhaat puolet molemmista
Kaikki tämä kuulostaa auvoiselta, mutta täytyy olla tarkkana.
Tekoäly on meille tapauskohtaisesti erinomaista orjatyövoimaa alkuvaiheen pohdintoihin, datan analysointiin ja toistuvien tehtävien automatisointiin. Pitää vain osata kysyä oikeat kysymykset. Salaisuus on, mikä datasta on olennaista; häntä ei saa heiluttaa koiraa. Samaan aikaan ihmisen näkemys, luovuus ja empaattinen ymmärrys ovat korvaamattomia, kun kyse on asiakassuhteiden syventämisestä ja markkinointistrategioiden räätälöinnistä. Renki ja isäntä tekevät rooliensa mukaista työtä. Näkemyksellä ne liimataan kokonaisuudeksi.