Näkemyksiä | Blogi 30.05.2016

Meillä ei ole mitään kerrottavaa

Niinkö? Oletko aivan varma?

Aivan liian usein olen kuullut tämän lausahduksen, kun olen puhunut asiakkaiden kanssa sisällöistä, olivat kohteina sitten uutiskirjeet, nettisivut tai yritysblogi.

Vastauksena herättelen asiakasta perusasioiden pariin. Yrityksesi päätehtävänä on auttaa asiakasta. Ratkaista asiakkaan haaste.  Sinä olet asiantuntija, jolla on ratkaisuja. Miten niin teillä ei ole mitään kerrottavaa?

Sisältöjen ei tarvitse olla maata mullistavia, mutta niiden avulla johdatat asiakkaan tutustumaan juuri sinun tarjoamiisi ratkaisuvaihtoehtoihin. Sisällöt houkuttelevat potentiaaliset asiakkaat tutustumaan syvemmin siihen, miten voit heitä auttaa.

Unohda siis välitön myyminen, asiantuntijasisällöt eivät ole tyrkyttämistä. Asiakasta eivät kiinnosta yrityksesi tuoteargumenttioksennus tai laitteidesi kyttyröiden määrä vaan mitä oikeasti tärkeää liiketoimintahyötyä hänelle tarjoat. Ja tälläisiä sisältöjä todellakin luetaan ja tutkitaan. Eräässä tutkimuksessa kävi ilme, että ostoprosessin ensimmäiset kaksi kolmasosaa ovat aikaa, jolloin BtoB-ostajat eivät edes halua olla yhteydessä myyjään vaan tutkivat vaihtoehtoja netistä (Biznology). Se on aika, jolloin valitaan potentiaaliset myyjät. Ja se tehdään tutustumalla yrityksen tarjoamiin sisältöihin.

Rakenna siis oman yrityksesi asiantuntijamielikuvaa tuottamalla relevantteja sisältöjä. Näin asiakkaat voivat helpommin valita sinut yhdeksi potentiaaliseksi kumppaniehdokkaaksi.

Kiinnostuitko? Työkaluna sisältöjen jakamisessa voidaan käyttää esimerkiksi markkinoinnin automaatiota. Lue vinkit sisällöntuotantoon oppaastamme!

Lisää vinkkejä saa toki minulta.

Minttu Murtomäki

AVAINSANAT: Tavoitteellisuus, bisnes, asenne, Asiakasymmärrys, Sisältömarkkinointi

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 10.05.2023

ChatGPT hakukoneoptimoinnin työkaluna

Maailman muuttuessa aina vain digitaalisemmaksi, hakukoneoptimoinnin (SEO) merkitystä ei voi ylikorostaa. Jotta yritykset pysyisivät kilpailukykyisinä, niiden on varmistettava verkkosivustojensa korkea sijoittuminen hakukoneiden hakutulossivuilla. Hakukoneoptimointi on kuitenkin aikaa vievä ja haastavakin [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 14.02.2023

Hyödynnätkö jo tekoälyä työssäsi? Muista tarkistaa nämä asiat.

Open AI:n kehittämät tekoälyjärjestelmät ChatGPT ja GPT-3 ovat olleet alkuvuoden kuumin keskustelunaihe. Kyseiset tekoälyjärjestelmät julkaistiin jo vuonna 2020, mutta ovat nousseet kunnolla pinnalle myös Suomessa vasta viimeisimpien päivitysten myötä. Päivitysten [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 30.11.2022

Vaikka kaikki muu muuttuu, yksi asia ei poistu muodista

Markkinoinnin tapoja ja kanavia on tarjolla huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi kymmenen vuotta sitten. Samaan aikaan asiakaskunnasta niin kuluttaja- kuin yrityspuolella on tullut valikoivampaa ja nirsompaa, koska vaihtoehtoja ja osaajia on [...] Lue lisää

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 14.04.2023

Kuinka räätälöidä B2B-markkinointi mahdollisimman tehokkaaksi?

Hienoa, olet selkeästi ottanut jo ensimmäiset stepit B2B-markkinoinnissa ja haluat markkinoinnin vauhdittavan myyntiä.   Ennen kuin jatkat, tarkista seuraavat asiat: -Luoko brändinne linjakkaasti sellaista mielikuvaa, jonka haluatte luoda? -Puhuttelee ydinviestinne kohderyhmäänne?   [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 11.01.2023

Tämä ratkaisee kaikki B2B-markkinoinnin haasteesi

Yksi ihme, yksi yksittäinen toimenpide, joka ratkaisee kaikki markkinointiin liittyvät haasteet. Tämä kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Ja sitä se onkin. Silti se kuulostaa niin hyvältä, että moni siihen sortuu. [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 24.10.2022

Pärjäämmekö yhdellä LinkedIn-tilillä vai kannattaako luoda maakohtaiset tilit?

Monet asiakkaistamme myyvät palveluitaan myös ulkomaille. Erityisesti kansainvälistymisen alkuvaiheessa herää paljon kysymyksiä liittyen markkinointiin sekä sisältöihin.  Mitä kieltä kannattaa käyttää? Tarvitaanko joka maalle oma LinkedIn-sivu? Haittaako, jos englanninkieliset postaukset näkyvät suomalaisille? Pystyykö [...] Lue lisää