Näkemyksiä | Blogi 10.12.2019

Miksi M-päivä?

M-päivän tarina sai alkunsa 15 vuotta sitten, kun päätimme järjestää Lahden alueen yrityksille ja markkinoinnin parissa työskenteleville oman paikallisen markkinointiviestinnän tapahtuman. Tästä ajatuksesta syntynyt ensimmäinen Mainostorstai järjestettiin 17.11.2005 Lahden Taidepanimolla, joka oli samalla samalla MTL:n  markkinointiviestinnän viikon paikallinen tapahtuma.

Paljon on tuon ensimmäisen kerran jälkeen tapahtunut. Olemme saaneet mukaan mainioita kumppaneita, päivä on kasvanut alle sadan hengen tapahtumasta moninkertaiseksi ja puhujina on ollut toinen toistaan mielenkiintoisempia asiantuntijoita. Lisäksi M-päivä on levittäytynyt Lahden lisäksi jo toiselle paikkakunnalle, Tampereelle. Aika hyvin talkoovoimin järjestetyksi tapahtumaksi!

Talkoovoimin tuloksiin ja ilolla eteenpäin

Meiltä ja muilta järjestäjiltä, Mainostoimisto Ilmeeltä, Markprintiltä  ja Reasonilta, annetaan tapahtumaan satoja tunteja asiantuntijaosaamista talkootyönä. Parhaimmillaan meilläkin on koko toimisto heittäytynyt tekemään hartiavoimin töitä M-päivän eteen. Käytämme osaamistamme ja henkilökohtaisia kontaktejamme tapahtumajärjestelyissä, ideoimme yksin ja erikseen sekä teemme kaikkemme tapahtuman onnistumiseksi – joskus hyvinkin tiukalla aikataululla. Tällä porukalla ja tällä tavoin saamme pidettyä tapahtuman vuodesta toiseen maksuttomana.

Vaikka onnistunut tapahtuma on itsessään jo mahtava palkinto, mahtuu ennen loppukiitoksia matkan varrelle epätoivonkin hetkiä. Varmasti jokainen tapahtumien kanssa kosketuksissa ollut tietää sen fiiliksen, kun ei vaan tajua, mikä järki koko touhussa on. Kehtaan väittää, että yhteisen tekemisen ilo kannattelee meitä M-päivän järjestäjiä pitkälle.

Myös se, miten suosittu M-päivästä on vuosien saatossa tullut, kertoo omaa kieltään onnistumisista ja antaa vauhtia tekemiseemme. Ei tätä touhua ihan suotta ole 15 vuotta tehty! Kolikolla on kuitenkin kääntöpuolensa: menestys tuo meille järjestäjille vuosi toisensa jälkeen isomman haasteen täyttää ja ylittää odotukset. Siinä onneksi ovat kirittämässä osallistujat ja puhujat, jotka ovat antaneet palautetta ja kehitysehdotuksia innokkaasti.

Kiinni strategiassa

Meillä MBE:llä M-päivän järjestäminen on myös puhtaasti strateginen päätös. Tapahtuma tukee strategiaamme, sillä haluamme auttaa asiakkaita tekemään parempaa markkinointia. Mitä muutakaan M-päivä on kuin polttoainetta parempaan myyntiin ja markkinointiin! Eräässä kävijäpalautteessa asia kiteytettiin oivallisesti: “Erinomainen päivä, antoi virtaa ja potkua työelämään ja hyvien luentojen ansiosta ideointi oman yrityksen sisällä vilkastui ja saimme hyviä vinkkejä jaettavaksi myös niille, ketkä eivät tällä kertaa päässeet mukaamme kuuntelemaan.”

Tällä postauksella haluan välittää kiitokset kaikille tapahtuman osallistujille ja yhteistyökumppaneille sekä tietysti puhujille, jotka osaltaan myös osallistuivat talkoisiin tulemalla esiintymään tapahtumaamme ilmaiseksi. Lämmin kiitos kuuluu kaikille kanssajärjestäjille sekä aivan erityisesti Krisse Törölle, joka on ansiokkaasti pitänyt langat käsissään ja meidät järjestäjät ruodussa.

Nyt on jälleen aika kääriä tapahtumajärjestelyhihat ja ryhtyä suunnittelmaan seuraavan vuoden M-päivää. Seurailkaahan M-päivän somekanavia, paljastamme siellä päivämäärän ja uuden tapahtumapaikan ensi vuoden alussa!

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 26.05.2020

Kun päässä on ruuhkaa

Kirjoittaminen ja sisällöntuotanto on ihanaa, tai sielua raa’asti riipivää. Parhaat fiilikset syntyvät siitä, kun kynä luistaa ja tuntee itsekin saavansa hyvää ja toimivaa sisältöä aikaiseksi. Joskus taas kaikki haraa onnistumista [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 12.05.2020

Luova jumi, mitä sitten?

Ihan varmasti kaikilla luovaa työtä tekevillä iskee sellainen hetki, kun takin lisäksi on pääkoppa tyhjä. Kuin tabula rasa -käsityksessä, jonka mukaan ihminen on syntyessään tyhjä taulu, vailla ymmärrystä mistään. Tilanteena [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 05.05.2020

Asiakasymmärryksestä asiakaskokemukseen

Asiakasymmärrys on palvelumuotoilun kulmakivi, mielestäni sen tulisi olla myös kaiken yritystoiminnan keskeisimpiä asioita. Se on perusta kaikelle tekemiselle ja kehittämiselle. Olen iloinen siitä, että asiakasymmärrykseen kiinnitetään koko ajan enemmän huomiota. [...] Lue lisää

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 12.05.2020

Luova jumi, mitä sitten?

Ihan varmasti kaikilla luovaa työtä tekevillä iskee sellainen hetki, kun takin lisäksi on pääkoppa tyhjä. Kuin tabula rasa -käsityksessä, jonka mukaan ihminen on syntyessään tyhjä taulu, vailla ymmärrystä mistään. Tilanteena [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 03.03.2020

Mukava on uusi musta

Muutama viikko sitten osallistuin CMADFI-tilaisuuteen. Tämän kirjainjonon alkuosa tulee sanoista Community Manager Appreciation Day ja FI puolestaan viittaa tietysti Suomeen. Kyseessä on yhteisömanagerien suomalainen verkostoitumistapahtuma, joka järjestetään vuosittain tammikuun viimeisenä [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 08.10.2019

Millainen on hyvä yritysblogi?

Teemme paljon erilaista sisällöntuotantoa B2B-asiakkaillemme. Yksi suosituimmista sisällöntuotannon muodoista on ollut jo pidempään yritysblogipostaukset. Tämä ei tietenkään ole ihan sattumaa, sillä yritysblogilla on kiistattomat hyödyt esimerkiksi hakukoneliikenteen kasvattamisessa, kuten Jaakko [...] Lue lisää