Näkemyksiä | Blogi 10.12.2019

Miksi M-päivä?

M-päivän tarina sai alkunsa 15 vuotta sitten, kun päätimme järjestää Lahden alueen yrityksille ja markkinoinnin parissa työskenteleville oman paikallisen markkinointiviestinnän tapahtuman. Tästä ajatuksesta syntynyt ensimmäinen Mainostorstai järjestettiin 17.11.2005 Lahden Taidepanimolla, joka oli samalla samalla MTL:n  markkinointiviestinnän viikon paikallinen tapahtuma.

Paljon on tuon ensimmäisen kerran jälkeen tapahtunut. Olemme saaneet mukaan mainioita kumppaneita, päivä on kasvanut alle sadan hengen tapahtumasta moninkertaiseksi ja puhujina on ollut toinen toistaan mielenkiintoisempia asiantuntijoita. Lisäksi M-päivä on levittäytynyt Lahden lisäksi jo toiselle paikkakunnalle, Tampereelle. Aika hyvin talkoovoimin järjestetyksi tapahtumaksi!

Talkoovoimin tuloksiin ja ilolla eteenpäin

Meiltä ja muilta järjestäjiltä, Mainostoimisto Ilmeeltä, Markprintiltä  ja Reasonilta, annetaan tapahtumaan satoja tunteja asiantuntijaosaamista talkootyönä. Parhaimmillaan meilläkin on koko toimisto heittäytynyt tekemään hartiavoimin töitä M-päivän eteen. Käytämme osaamistamme ja henkilökohtaisia kontaktejamme tapahtumajärjestelyissä, ideoimme yksin ja erikseen sekä teemme kaikkemme tapahtuman onnistumiseksi – joskus hyvinkin tiukalla aikataululla. Tällä porukalla ja tällä tavoin saamme pidettyä tapahtuman vuodesta toiseen maksuttomana.

Vaikka onnistunut tapahtuma on itsessään jo mahtava palkinto, mahtuu ennen loppukiitoksia matkan varrelle epätoivonkin hetkiä. Varmasti jokainen tapahtumien kanssa kosketuksissa ollut tietää sen fiiliksen, kun ei vaan tajua, mikä järki koko touhussa on. Kehtaan väittää, että yhteisen tekemisen ilo kannattelee meitä M-päivän järjestäjiä pitkälle.

Myös se, miten suosittu M-päivästä on vuosien saatossa tullut, kertoo omaa kieltään onnistumisista ja antaa vauhtia tekemiseemme. Ei tätä touhua ihan suotta ole 15 vuotta tehty! Kolikolla on kuitenkin kääntöpuolensa: menestys tuo meille järjestäjille vuosi toisensa jälkeen isomman haasteen täyttää ja ylittää odotukset. Siinä onneksi ovat kirittämässä osallistujat ja puhujat, jotka ovat antaneet palautetta ja kehitysehdotuksia innokkaasti.

Kiinni strategiassa

Meillä MBE:llä M-päivän järjestäminen on myös puhtaasti strateginen päätös. Tapahtuma tukee strategiaamme, sillä haluamme auttaa asiakkaita tekemään parempaa markkinointia. Mitä muutakaan M-päivä on kuin polttoainetta parempaan myyntiin ja markkinointiin! Eräässä kävijäpalautteessa asia kiteytettiin oivallisesti: “Erinomainen päivä, antoi virtaa ja potkua työelämään ja hyvien luentojen ansiosta ideointi oman yrityksen sisällä vilkastui ja saimme hyviä vinkkejä jaettavaksi myös niille, ketkä eivät tällä kertaa päässeet mukaamme kuuntelemaan.”

Tällä postauksella haluan välittää kiitokset kaikille tapahtuman osallistujille ja yhteistyökumppaneille sekä tietysti puhujille, jotka osaltaan myös osallistuivat talkoisiin tulemalla esiintymään tapahtumaamme ilmaiseksi. Lämmin kiitos kuuluu kaikille kanssajärjestäjille sekä aivan erityisesti Krisse Törölle, joka on ansiokkaasti pitänyt langat käsissään ja meidät järjestäjät ruodussa.

Nyt on jälleen aika kääriä tapahtumajärjestelyhihat ja ryhtyä suunnittelmaan seuraavan vuoden M-päivää. Seurailkaahan M-päivän somekanavia, paljastamme siellä päivämäärän ja uuden tapahtumapaikan ensi vuoden alussa!

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 08.10.2019

Millainen on hyvä yritysblogi?

Teemme paljon erilaista sisällöntuotantoa B2B-asiakkaillemme. Yksi suosituimmista sisällöntuotannon muodoista on ollut jo pidempään yritysblogipostaukset. Tämä ei tietenkään ole ihan sattumaa, sillä yritysblogilla on kiistattomat hyödyt esimerkiksi hakukoneliikenteen kasvattamisessa, kuten Jaakko [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 23.08.2019

Video vaikuttaa

Hiilijalanjälki nollaan ja aikaa viisi vuotta? Pakkausteollisuuden tuotteita valmistavalle asiakkaallemme Wipakille se on täyttä totta ja todellinen tavoite, jonka eteen tehdään juuri nyt hartiavoimin töitä. Ideoimme ja suunnittelimme Wipakille kansainväliseen [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 06.08.2019

Some antaa markkinoinnille vauhtia

Olin keväällä kahden päivän ajan kouluttamassa pien- ja mikroyrittäjiä some- ja sisältöasioissa. Kumpaankin koulutussettiini kuului sekä yleisemmän tason tietoisku että varsinainen valmennus. Paljon asiaa tiiviissä paketissa ja aivan upea koulutettavien [...] Lue lisää

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 21.01.2020

Miten kasvattaa verkkosivun liikennettä?

Vuodesta toiseen sama haaste on kärjessä, kun markkinoijilta kysytään suurimpia markkinoinnin haasteita omassa yrityksessään: miten saada lisää liikennettä verkkosivuille ja tuottaa enemmän liidejä. Digitaalisen markkinoinnin ollessa yritysten markkinoinnin keskiössä, näiden [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 13.01.2020

Elämää Näkemystehtaalla

Minulla on lähes vuosi jo MBE:llä takana ja ajattelin kirjoitella, millaista elo Näkemystehtaalla oikein on tähän mennessä ollut ja minkälaisia eväitä on kasautunut repun pohjalle. Taustastani sen verran, että tulin [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 07.01.2020

Miksi tyhjä tila on tärkeä osa suunnittelua?

Tyhjä tila (eng. yleensä white space) on tila, joka ympäröi visuaalisen sommitelman elementtejä. Se on yhtenäistä valkoista tai värillistä pintaa tai tekstuuria. Tyhjällä tilalla on nimestään huolimatta graafisessa suunnittelussa yhtä [...] Lue lisää