Näkemyksiä | Blogi 10.12.2019

Miksi M-päivä?

M-päivän tarina sai alkunsa 15 vuotta sitten, kun päätimme järjestää Lahden alueen yrityksille ja markkinoinnin parissa työskenteleville oman paikallisen markkinointiviestinnän tapahtuman. Tästä ajatuksesta syntynyt ensimmäinen Mainostorstai järjestettiin 17.11.2005 Lahden Taidepanimolla, joka oli samalla samalla MTL:n  markkinointiviestinnän viikon paikallinen tapahtuma.

Paljon on tuon ensimmäisen kerran jälkeen tapahtunut. Olemme saaneet mukaan mainioita kumppaneita, päivä on kasvanut alle sadan hengen tapahtumasta moninkertaiseksi ja puhujina on ollut toinen toistaan mielenkiintoisempia asiantuntijoita. Lisäksi M-päivä on levittäytynyt Lahden lisäksi jo toiselle paikkakunnalle, Tampereelle. Aika hyvin talkoovoimin järjestetyksi tapahtumaksi!

Talkoovoimin tuloksiin ja ilolla eteenpäin

Meiltä ja muilta järjestäjiltä, Mainostoimisto Ilmeeltä, Markprintiltä  ja Reasonilta, annetaan tapahtumaan satoja tunteja asiantuntijaosaamista talkootyönä. Parhaimmillaan meilläkin on koko toimisto heittäytynyt tekemään hartiavoimin töitä M-päivän eteen. Käytämme osaamistamme ja henkilökohtaisia kontaktejamme tapahtumajärjestelyissä, ideoimme yksin ja erikseen sekä teemme kaikkemme tapahtuman onnistumiseksi – joskus hyvinkin tiukalla aikataululla. Tällä porukalla ja tällä tavoin saamme pidettyä tapahtuman vuodesta toiseen maksuttomana.

Vaikka onnistunut tapahtuma on itsessään jo mahtava palkinto, mahtuu ennen loppukiitoksia matkan varrelle epätoivonkin hetkiä. Varmasti jokainen tapahtumien kanssa kosketuksissa ollut tietää sen fiiliksen, kun ei vaan tajua, mikä järki koko touhussa on. Kehtaan väittää, että yhteisen tekemisen ilo kannattelee meitä M-päivän järjestäjiä pitkälle.

Myös se, miten suosittu M-päivästä on vuosien saatossa tullut, kertoo omaa kieltään onnistumisista ja antaa vauhtia tekemiseemme. Ei tätä touhua ihan suotta ole 15 vuotta tehty! Kolikolla on kuitenkin kääntöpuolensa: menestys tuo meille järjestäjille vuosi toisensa jälkeen isomman haasteen täyttää ja ylittää odotukset. Siinä onneksi ovat kirittämässä osallistujat ja puhujat, jotka ovat antaneet palautetta ja kehitysehdotuksia innokkaasti.

Kiinni strategiassa

Meillä MBE:llä M-päivän järjestäminen on myös puhtaasti strateginen päätös. Tapahtuma tukee strategiaamme, sillä haluamme auttaa asiakkaita tekemään parempaa markkinointia. Mitä muutakaan M-päivä on kuin polttoainetta parempaan myyntiin ja markkinointiin! Eräässä kävijäpalautteessa asia kiteytettiin oivallisesti: “Erinomainen päivä, antoi virtaa ja potkua työelämään ja hyvien luentojen ansiosta ideointi oman yrityksen sisällä vilkastui ja saimme hyviä vinkkejä jaettavaksi myös niille, ketkä eivät tällä kertaa päässeet mukaamme kuuntelemaan.”

Tällä postauksella haluan välittää kiitokset kaikille tapahtuman osallistujille ja yhteistyökumppaneille sekä tietysti puhujille, jotka osaltaan myös osallistuivat talkoisiin tulemalla esiintymään tapahtumaamme ilmaiseksi. Lämmin kiitos kuuluu kaikille kanssajärjestäjille sekä aivan erityisesti Krisse Törölle, joka on ansiokkaasti pitänyt langat käsissään ja meidät järjestäjät ruodussa.

Nyt on jälleen aika kääriä tapahtumajärjestelyhihat ja ryhtyä suunnittelmaan seuraavan vuoden M-päivää. Seurailkaahan M-päivän somekanavia, paljastamme siellä päivämäärän ja uuden tapahtumapaikan ensi vuoden alussa!

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 06.04.2021

Näkemykseni Näkemystehtaasta

Minulla on nyt reilu kaksi viikkoa MBE:llä takana ja ajattelin koota ajatukseni näistä päivistä yhteen ja kertoa millaista työskentely MBE:llä on uuden työntekijän silmin. Tulin vahvistamaan MBE:tä tuloksellisen digitaalisen markkinoinnin [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 01.03.2021

Helppo niskalenkki GDPR-vaatimuksista

Oletko ajatellut, että tietosuojaseloste ja evästekysely ovat ainoat GDPR:n vaatimat toimenpiteet? Jos olet, niin saatat yllättyä. Hyvä tietosuojaseloste vastaa moneen vaadittuun asiaan, mutta usein se laaditaan vain asiakkaita varten verkkosivuille. [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 22.02.2021

Markkinointi projektista prosessiksi

Ei ole oikotietä kestävään onneen, eikä pikavoittoja menestykseen, sanotaan. Markkinoinnissa tekemisen taso on kehittynyt paljon ajoista, jolloin uskottiin yksittäisen toimenpiteen voimaan ja laitettiin samalla kaikki munat samaan koriin. Silloin markkinointistrategia [...] Lue lisää

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 04.08.2020

Mitäpä jos ei olisi niin kauhea kiire?

Eräänä aurinkoisena lomapäivänä luin Anna Perhon Antisäätäjä-kirjan (Otava, 2017) yhdeltä istumalta. Kansitekstissään kirja antoi minulle lupauksen: minulla ei olisi enää ikinä kiire. Kiinnostuin välittömästi. Vaikka olenkin henkeen ja vereen deadline-ihminen, [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 12.05.2020

Luova jumi, mitä sitten?

Ihan varmasti kaikilla luovaa työtä tekevillä iskee sellainen hetki, kun takin lisäksi on pääkoppa tyhjä. Kuin tabula rasa -käsityksessä, jonka mukaan ihminen on syntyessään tyhjä taulu, vailla ymmärrystä mistään. Tilanteena [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 03.03.2020

Mukava on uusi musta

Muutama viikko sitten osallistuin CMADFI-tilaisuuteen. Tämän kirjainjonon alkuosa tulee sanoista Community Manager Appreciation Day ja FI puolestaan viittaa tietysti Suomeen. Kyseessä on yhteisömanagerien suomalainen verkostoitumistapahtuma, joka järjestetään vuosittain tammikuun viimeisenä [...] Lue lisää