Maailma muuttuu yhä monimutkaisemmaksi viestinnän ja medioiden lisääntyessä kiihtyvällä tempolla. Tässä MBE:n malli vuodelle 2016 markkinoinnin tehostamiseksi.
Perustetaan asiakkaidemme kanssa yhteinen markkinointitiimi, joka kokoontuu säännöllisesti esim. kerran kahdessa viikossa tai vaikkapa joka kuukausi.
Markkinointitiimi koostuu asiakkaan brändistä, myynnistä ja markkinoinnista, vastaavista henkilöistä sekä MBE:n asiakastiimistä.
Suunnitellaan markkinoinnin vuosikello, johon kirjataan brändistrategian kannalta tärkeimmät kohderyhmät, kanavat, tapahtumat ja toimenpiteet.
Säännöllisessä tapaamisessa tarkistetaan markkinoinnin toimenpiteet War Room / News Room -periaatteen mukaisesti. Tarkistetaan tehtyjen toimenpiteiden tulokset ja päätetään seuraavan ajankohdan toimenpiteet ja viestit. Luodaan edellytykset tulokselliselle sisältömarkkinoinnille varmistamalla käytettävät viestit, kanavat, mediat ja kohderyhmät. Laaditaan runko artikkeleille, uutiskirjeille ja tehokkaille videotuotannoille. Varmistetaan jatkuva näkyvyys maksetuissa ja omissa medioissa. Ollaan suunnitelmallisia mutta samalla myös nopeita ja ketteriä.
MBE on toteuttanut tätä uutta markkinointimallia muutamien asiakkaidensa kanssa menestyksekkäästi. Tutun tiimin kanssa sisällöntuotanto on tehokasta ja määrätietoista, ja aikaa vapautuu muihin tehtäviin.
Esittelemme mielellämme uutta malliamme, haluatko kuulla lisää?
Pekka Hamberg / Brändiarkkitehti
Mainostoimisto MBE
AVAINSANAT: Tavoitteellisuus, johtaminen, bisnes, näkemys, Markkinointiviestintä, Yhteistyö, viestintä, Brändi, Kommunikointi, Sisältömarkkinointi, menestys