Näkemyksiä | Blogi 13.01.2016

Mitä markkinoijan tulisi tehdä vuonna 2016?

Maailma muuttuu yhä monimutkaisemmaksi viestinnän ja medioiden lisääntyessä kiihtyvällä tempolla. Tässä MBE:n malli vuodelle 2016 markkinoinnin tehostamiseksi.

Perustetaan asiakkaidemme kanssa yhteinen markkinointitiimi, joka kokoontuu säännöllisesti esim. kerran kahdessa viikossa tai vaikkapa joka kuukausi.

Markkinointitiimi koostuu asiakkaan brändistä, myynnistä ja markkinoinnista, vastaavista henkilöistä sekä MBE:n asiakastiimistä.

Suunnitellaan markkinoinnin vuosikello, johon kirjataan brändistrategian kannalta tärkeimmät kohderyhmät, kanavat, tapahtumat ja toimenpiteet.

Säännöllisessä tapaamisessa tarkistetaan markkinoinnin toimenpiteet War Room / News Room -periaatteen mukaisesti. Tarkistetaan tehtyjen toimenpiteiden tulokset ja päätetään seuraavan ajankohdan toimenpiteet ja viestit. Luodaan edellytykset tulokselliselle sisältömarkkinoinnille varmistamalla käytettävät viestit, kanavat, mediat ja kohderyhmät. Laaditaan runko artikkeleille, uutiskirjeille ja tehokkaille videotuotannoille. Varmistetaan jatkuva näkyvyys maksetuissa ja omissa medioissa. Ollaan suunnitelmallisia mutta samalla myös nopeita ja ketteriä.

MBE on toteuttanut tätä uutta markkinointimallia muutamien asiakkaidensa kanssa menestyksekkäästi. Tutun tiimin kanssa sisällöntuotanto on tehokasta ja määrätietoista, ja aikaa vapautuu muihin tehtäviin.

Esittelemme mielellämme uutta malliamme, haluatko kuulla lisää?

Pekka Hamberg / Brändiarkkitehti

Mainostoimisto MBE

AVAINSANAT: Tavoitteellisuus, johtaminen, bisnes, näkemys, Markkinointiviestintä, Yhteistyö, viestintä, Brändi, Kommunikointi, Sisältömarkkinointi, menestys

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 12.05.2023

Esittelyssä: Näkemystehdas MBE:n uusin vahvistus Jali Tuomi

Olen Jali Tuomi, 22 – vuotias tradenomi opiskelija Lahdesta. Opiskelen kolmatta vuotta LAB – ammattikorkeakoulussa ja suuntautumisena minulla on digitaalinen markkinointi. Olen siis erittäin iloinen, että pääsin aloittamaan Näkemystehdas MBE:llä [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 10.05.2023

ChatGPT hakukoneoptimoinnin työkaluna

Maailman muuttuessa aina vain digitaalisemmaksi, hakukoneoptimoinnin (SEO) merkitystä ei voi ylikorostaa. Jotta yritykset pysyisivät kilpailukykyisinä, niiden on varmistettava verkkosivustojensa korkea sijoittuminen hakukoneiden hakutulossivuilla. Hakukoneoptimointi on kuitenkin aikaa vievä ja haastavakin [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 14.04.2023

Kuinka räätälöidä B2B-markkinointi mahdollisimman tehokkaaksi?

Hienoa, olet selkeästi ottanut jo ensimmäiset stepit B2B-markkinoinnissa ja haluat markkinoinnin vauhdittavan myyntiä.   Ennen kuin jatkat, tarkista seuraavat asiat: -Luoko brändinne linjakkaasti sellaista mielikuvaa, jonka haluatte luoda? -Puhuttelee ydinviestinne kohderyhmäänne?   [...] Lue lisää

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 07.04.2016

Konsepti, tuo myynnin ja markkinoinnin voimatekijä

KONSEPTI NÄKYY JA TUNTUU Menestyvän yrityksen tulisi näkyä monessa paikassa ja on hyvä, että yrityksestä kerrottaisiin aina johdonmukaisesti ja linjakkaasti. On ajan haaskausta, jos yritys joutuu aina miettimään perusasiat uudelleen; [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 16.12.2015

Markkinoinnin 5 menestystekijää

Kauppalehti otsikoi 7.12.2015: ”Markkinoinnin lisääminen kasvattaa liikevaihtoa ja -tulosta.” ”Markkinointiin panostaminen kannattaa. Vanha totuus pitää paikkansa – ainakin osaksi. Vuonna 2014 markkinointiin panostaneiden suomalaisyritysten liikevaihto ja -tulos kasvoivat vuonna 2014. [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 19.11.2015

Slushin jälkilöylyt – 7 pientä huomiota

Suomalainen Slush on kasvanut vain muutamassa vuodessa yhdeksi maailman merkittävimmistä kasvuyritystapahtumista. Marraskuussa koko maailma kokoontui Helsinkiin: tapahtumaan saapui 15.000 osallistujaa lähes sadasta maasta. Osallistujien joukossa oli yli 3.000 startup-yrittäjän lisäksi [...] Lue lisää