Näkemyksiä | Blogi 05.12.2019

Mitä tulikaan tehtyä?

Vuoden lähestyessä loppuaan on hyvä istua hetkeksi alas ja summata, mitä kaikkea onkaan tullut tehtyä ja ennen kaikkea –saavutettua.

Välitilinpäätös

Oliko markkinoinnin vuotesi täynnä toteutuneita haaveita, kampanjoita, tapahtumia vai kenties jotain muuta? Teittekö brändiuudistuksen, jonka implementointia nyt toteutatte sisältömarkkinoinnin keinoin vai onko takana onnistunut kampanja, josta jäi kasa potentiaalisia liidejä hoivattavaksi? Jäikö jotain hampaankoloon, missä asiassa koit suurimmat onnistumisen hetkesi?

Monesti puhutaan, että ainut tie on eteenpäin. Tärkeää on myös miettiä miksi asiat ovat onnistuneet ja miten määritellyt tavoitteet lopulta saavutettiin. Miten muuten voit kehittyä ja jatkaa onnistumisen tiellä, jos et tarkastele tekemisiesi valintojen vaikutusta lopputulokseen? Kaikki vaikuttaa kaikkeen, kuten MBE:n uusin vahvistus sisältöstrategi Jani kertoi viime viikolla esittelyssään.

Mennyt auttaa suunnittelemaan tulevaa

Miltä onnistuminen tuntui, mitä opit ja mitä teet seuraavalla kerralla toisin? Poimimalla menneestä merkittävimmät teot onnistumisen eteen saat itsellesi oivalluksia myös tulevaan tekemiseen. Sama pätee myös epäonnistumisiin, niiltäkään ei voi välttyä.. mutta voi kuinka paljon niistä voikaan oppia!

Loppuvuosi on aikaa, jolloin viimeistään on hyvä miettiä mitä tehdään seuraavana vuonna. Mitä sellaista opit tästä vuodesta, jota haluat ehdottomasti hyödyntää enemmän tulevaisuudessa? Jos takana on onnistunut kampanja, miten teet siitä entistä paremman ensi vuodelle? Jos teitte verkkosivu-uudistuksen, miltä näyttää ja tuntuu verkkosivut vol 2.0.? Onko suunnitelmissa tehdä jotain täysin uutta, mitä ja ennen kaikkea miksi?

Tavoitteilla tulokseen

Aseta itsellesi tulevalle vuodelle kolme päätavoitetta, näin tekemisestä tulee heti suunnitelmallisempaa. Voit pilkkoa tavoitteet myös pienempiin osiin, suuretkin haaveet toteutuvat usein monien pienten tekojen kautta. Asetetut tavoitteet kannustavat sinua onnistumaan ja pitävät fokuksen selkeänä. Kun teet jotain uutta, pidä mielessäsi miksi teet, mitä teet ja kenelle teet.

Olkoon tuleva vuotesi täynnä toteutuneita tavoitteita, onnistumisia sekä oppimista.

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 07.04.2020

Uuden äärellä

Olemme uuden äärellä. Näkymätön uhka laittoi ihmiset, yritykset sekä talouden polvilleen. Jo muutaman viikon jälkeen on selvää, että paluuta entiseen ei ole näillä näkymin hetkeen, jos täysin koskaan. Miten siis [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 31.03.2020

Kannattaako talouskriisin aikana markkinoida?

Tätä kirjoittaessa koronapandemia on iskenyt suomalaisen yhteiskunnan ennennäkemättömällä tavalla kiinni ja normaalia elämää rajoittavat toimet tulevat olemaan voimassa kuukausien ajan. Kun katsotaan ohi akuutin kansanterveydellisenkriisin, on päällä taloudellinen kriisi kulutuksen [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 27.03.2020

Mitä yhteistä on toimarilla ja yrityksen markkinoinnilla?

Tänään tulee kolme vuotta siitä, kun aloitin MBE:n toimarina. Huh, kun aika kiitää! Mutta sitten kun aloin miettiä, mitä kaikkea kolmessa vuodessa on tapahtunut, niin tajusin, kuinka paljon olemme tehneet [...] Lue lisää

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 18.02.2020

Kuka johtaa markkinointiasi?

Myynti pyytää uusia esitteitä myynnin tueksi, mediamyyjä soittaa hyvän tarjouksen display-mainonnasta, verkkosivuille pitäisi tehdä uusi asiantuntijakirjoitus ja messutkin ovat taas oven takana. Tulevaisuudessa siintää uuden palvelun tuotteistus ja lanseeraus. Kuulostaako [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 01.10.2019

Irti kaaoksesta – näillä kolmella vinkillä pääset alkuun

Markkinointi ja viestintä ovat nostaneet vahvasti suosiotaan myös suomalaisten B2B-yrityksien keskuudessa. Kun jokin asia nousee hitiksi, voi seurata kaaos, mikäli työkalupakki asioiden hoitamiseen ei ole kunnossa. Tein simppelin listauksen siitä, [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 30.07.2019

Verkkosivujen uudistus – huomioi nämä, kun kilpailutat teknisen toteutuksen

Verkkosivut ovat tärkeä osa yrityksesi digitaalista näkyvyyttä. Tämän vuoksi on tärkeää kiinnittää huomioita siihen, miten ne tehdään. Tein listauksen asioista, mitä ainakin kannattaa ottaa huomioon, kun kilpailutat verkkosivujesi kokonaisvaltaisen uudistamisen teknisen [...] Lue lisää