Näkemyksiä | Blogi 05.12.2019

Mitä tulikaan tehtyä?

Vuoden lähestyessä loppuaan on hyvä istua hetkeksi alas ja summata, mitä kaikkea onkaan tullut tehtyä ja ennen kaikkea –saavutettua.

Välitilinpäätös

Oliko markkinoinnin vuotesi täynnä toteutuneita haaveita, kampanjoita, tapahtumia vai kenties jotain muuta? Teittekö brändiuudistuksen, jonka implementointia nyt toteutatte sisältömarkkinoinnin keinoin vai onko takana onnistunut kampanja, josta jäi kasa potentiaalisia liidejä hoivattavaksi? Jäikö jotain hampaankoloon, missä asiassa koit suurimmat onnistumisen hetkesi?

Monesti puhutaan, että ainut tie on eteenpäin. Tärkeää on myös miettiä miksi asiat ovat onnistuneet ja miten määritellyt tavoitteet lopulta saavutettiin. Miten muuten voit kehittyä ja jatkaa onnistumisen tiellä, jos et tarkastele tekemisiesi valintojen vaikutusta lopputulokseen? Kaikki vaikuttaa kaikkeen, kuten MBE:n uusin vahvistus sisältöstrategi Jani kertoi viime viikolla esittelyssään.

Mennyt auttaa suunnittelemaan tulevaa

Miltä onnistuminen tuntui, mitä opit ja mitä teet seuraavalla kerralla toisin? Poimimalla menneestä merkittävimmät teot onnistumisen eteen saat itsellesi oivalluksia myös tulevaan tekemiseen. Sama pätee myös epäonnistumisiin, niiltäkään ei voi välttyä.. mutta voi kuinka paljon niistä voikaan oppia!

Loppuvuosi on aikaa, jolloin viimeistään on hyvä miettiä mitä tehdään seuraavana vuonna. Mitä sellaista opit tästä vuodesta, jota haluat ehdottomasti hyödyntää enemmän tulevaisuudessa? Jos takana on onnistunut kampanja, miten teet siitä entistä paremman ensi vuodelle? Jos teitte verkkosivu-uudistuksen, miltä näyttää ja tuntuu verkkosivut vol 2.0.? Onko suunnitelmissa tehdä jotain täysin uutta, mitä ja ennen kaikkea miksi?

Tavoitteilla tulokseen

Aseta itsellesi tulevalle vuodelle kolme päätavoitetta, näin tekemisestä tulee heti suunnitelmallisempaa. Voit pilkkoa tavoitteet myös pienempiin osiin, suuretkin haaveet toteutuvat usein monien pienten tekojen kautta. Asetetut tavoitteet kannustavat sinua onnistumaan ja pitävät fokuksen selkeänä. Kun teet jotain uutta, pidä mielessäsi miksi teet, mitä teet ja kenelle teet.

Olkoon tuleva vuotesi täynnä toteutuneita tavoitteita, onnistumisia sekä oppimista.

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 01.10.2019

Irti kaaoksesta – näillä kolmella vinkillä pääset alkuun

Markkinointi ja viestintä ovat nostaneet vahvasti suosiotaan myös suomalaisten B2B-yrityksien keskuudessa. Kun jokin asia nousee hitiksi, voi seurata kaaos, mikäli työkalupakki asioiden hoitamiseen ei ole kunnossa. Tein simppelin listauksen siitä, [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 30.07.2019

Verkkosivujen uudistus – huomioi nämä, kun kilpailutat teknisen toteutuksen

Verkkosivut ovat tärkeä osa yrityksesi digitaalista näkyvyyttä. Tämän vuoksi on tärkeää kiinnittää huomioita siihen, miten ne tehdään. Tein listauksen asioista, mitä ainakin kannattaa ottaa huomioon, kun kilpailutat verkkosivujesi kokonaisvaltaisen uudistamisen teknisen [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 07.05.2019

Iloa ja onnistumisia projekteihin

Ajattelun kanssa, ei koskaan ilman. Se on MBE:llä omaksuttu toimintaa ohjaava ajatus ja se pysyykin helposti mielessä alusta loppuun jokaisessa projektissa. Päiväni MBE:llä koostuvat erilaisten asiakasprojektien hallinnoimisesta, joten näin tärkeänä [...] Lue lisää

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 21.01.2020

Miten kasvattaa verkkosivun liikennettä?

Vuodesta toiseen sama haaste on kärjessä, kun markkinoijilta kysytään suurimpia markkinoinnin haasteita omassa yrityksessään: miten saada lisää liikennettä verkkosivuille ja tuottaa enemmän liidejä. Digitaalisen markkinoinnin ollessa yritysten markkinoinnin keskiössä, näiden [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 13.01.2020

Elämää Näkemystehtaalla

Minulla on lähes vuosi jo MBE:llä takana ja ajattelin kirjoitella, millaista elo Näkemystehtaalla oikein on tähän mennessä ollut ja minkälaisia eväitä on kasautunut repun pohjalle. Taustastani sen verran, että tulin [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 07.01.2020

Miksi tyhjä tila on tärkeä osa suunnittelua?

Tyhjä tila (eng. yleensä white space) on tila, joka ympäröi visuaalisen sommitelman elementtejä. Se on yhtenäistä valkoista tai värillistä pintaa tai tekstuuria. Tyhjällä tilalla on nimestään huolimatta graafisessa suunnittelussa yhtä [...] Lue lisää