Näkemyksiä | Blogi 05.02.2016

Miten te keskustelette asiakkaiden kanssa?

Oli kyseessä sitten tuote taikka palvelu, me asiakkaina haluamme vaikuttaa meille tärkeisiin asioihin. Haluamme olla mukana kehitystyössä, antaa palautetta ja kuulla myös mitä muut ovat olleet mieltä samasta tuotteesta taikka palvelusta.

Yhtälailla yritykset ja yhteisöt ovat kiinnostuneita siitä, mitä heidän henkilökunnallaan tai jäsenillään on sanottavaa yrityksen toiminnasta. Tai ainakin pitäisi olla.

Kuntien toivotaan järjestävän asukkailleen useita eri kanavia, joiden kautta kuntalaiset on helppo tavoittaa ja missä kuntalaiset pääsevät aidosti vaikuttamaan oman kuntansa asioihin.

Teemme ja vastaamme innolla erilaisiin kehitys-, tuote ja asiakaskyselyihin. Muistatko, milloin viimeksi sait konkreettista palautetta jättämästäsi palautteesta? Muistatko saaneesi palautetta, jossa kerrottaisiin sinun olleen samaa tai eri mieltä muiden vastanneiden kesken?

Mitäpä jos voisit tarjota omille asiakkaillesi palvelua ja tuotteita, joita aidosti tiedät heidän haluavan, tarvitsevan ja toivovan? Kohderyhmiesi todellinen tunteminen luo merkityksellisyyttä ja tunnetta arvostamisesta; minun mielipiteelläni on väliä, minua kuunnellaan ja minun vastauksiani arvostetaan.

Olemme kehittäneet viimeisen vuoden aikana mobiilisovellusta, jonka avulla tämä kanssakäyminen on helppoa, tehokasta ja hauskaa.

Loistavana esimerkkinä toteutuksesta on Lahden kaupungille tekemämme Porukka-sovellus, joka on toteutettu teknologiaamme hyödyntäen. Sovelluksen avulla kaupunki mm. innostaa lahtelaisia miettimään millaisessa kaupungissa he haluavat asua, elää, liikkua, viettää vapaa-aikaa, opiskella ja tehdä töitä. Sovellus keräsi muutamassa päivässä yli tuhat lataajaa ja kaupunki sai yli 10 000 vastausta innostuneilta kaupunkilaisilta. Porukka-sovellus tavoittaa asukkaat heidän omista puhelimistaan ja he voivat osallistua ajasta ja paikasta riippumatta. Vastaukset kerääntyvät reaaliaikaisesti kaupungin käyttöön.

Muihin sovelluksiin verrattuna, tätä on vielä äärimmäisen helppo käyttää. Sovellus mahdollistaa modernin kommunikoinnin ja kuuntelemisen ilman turhia välikäsia. Se mahdollistaa aidon dialogin, joka on hyödyksi tuotteen tai palvelun jatkuvassa kehitystyössä. Sovellus lisää yhteisöllisyyttä,avoimuutta ja luottamusta.

Vihdoinkin, kommunikointi on helppoa.

Noora Kivilahti
Future Dialog
www.futuredialog.fi

AVAINSANAT: innostus, viestintä, applikaatiot, mobiili, palvelu, Kommunikointi, Asiakasymmärrys, lahti, asiakaspalvelu, data, datan kerääminen, dialogi, kohdentaminen, palaute, porukka, reaaliaikainen, sovellus

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 02.01.2018

Näkemyksiä vuodelle 2018

Älä juokse ainoastaan trendien perässä, vaan varmista myös vuonna 2018, että pohja ja suunnitelmallisuus ovat kunnossa. Sillä me Näkemystehtaalla uskomme, että tavoitteellinen ja suunnitelmallinen markkinointi kasvattaa myyntiä, ja hyvä perusta [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 12.09.2017

Herätä tunteita - jää mieleen

Olen Rosa Brander, MBE:n vasta-aloittanut työharjoittelija. Olen liiketalouden opiskelija. Ensimmäisen puolitoista vuotta opiskelin Kymenlaakson ammattikorkeakoulussa, tästä syksystä alkaen opintojani suoritan Lahden ammattikorkeakoulussa. Opintoni painottuvat mainontaan ja markkinointiin, erityiskiinnostuksena ja syvemmän [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 24.05.2017

Vinkit Digibrunssilta!

Jo perinteeksi muodostunut Verkkoaseman Digibrunssi rantautui Lahteen tiistaina 23.5.2017, yhteistyössä Verkkoasema, Mainostoimisto MBE ja Leadfeeder. Kuulimme kaiken digimarkkinoinnin suunnittelusta ja mittaamisesta, sisältömarkkinoinnin tarpeellisuudesta sekä siitä, miten kerätä talteen parhaat liidit [...] Lue lisää

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 10.09.2019

Asiakaspoluilla B2B-asiakaskokemusta ratkaisemaan

Asiakaskokemus on pitkään ollut keskeinen huomionkohde markkinoinnissa. Syystäkin, sillä hyvän asiakaskokemuksen on todettu tuottavan selkeää kilpailuetua yrityksille. Katse on kääntynyt B2B-yritysten suuntaan, kun kokemukset myös yrityksien välisessä asioinnissa on huomattu [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 03.09.2019

Tuntuuko, ettei ole mitään kerrottavaa - apua sisällöntuotantoon

Oli sitten kyse onnittelukortista tai yrityksen uutiskirjeestä, huomaa välillä puuskahtavansa ääneen: ”Mitä mä tähän kirjoitan?” Se on fakta, että aina ei lähde, edes meille niin sanotuilla ammattilaisilla. Sanonta kertoo, että [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 29.08.2019

Historia merkitsee myös markkinoinnissa

Tuntuuko sinusta, että välillä olisi hyvä vähän hiljentää vauhtia ja tarkastella tekemisiämme? Liian usein mietimme päämme puhki pyörittelemällä tulevaisuuden suunnitelmia. Kiirehdimme kohti uusia ja tuntemattomia tuulia ajattelematta sitä mistä olemme [...] Lue lisää