Näkemyksiä | Blogi 05.02.2016

Miten te keskustelette asiakkaiden kanssa?

Oli kyseessä sitten tuote taikka palvelu, me asiakkaina haluamme vaikuttaa meille tärkeisiin asioihin. Haluamme olla mukana kehitystyössä, antaa palautetta ja kuulla myös mitä muut ovat olleet mieltä samasta tuotteesta taikka palvelusta.

Yhtälailla yritykset ja yhteisöt ovat kiinnostuneita siitä, mitä heidän henkilökunnallaan tai jäsenillään on sanottavaa yrityksen toiminnasta. Tai ainakin pitäisi olla.

Kuntien toivotaan järjestävän asukkailleen useita eri kanavia, joiden kautta kuntalaiset on helppo tavoittaa ja missä kuntalaiset pääsevät aidosti vaikuttamaan oman kuntansa asioihin.

Teemme ja vastaamme innolla erilaisiin kehitys-, tuote ja asiakaskyselyihin. Muistatko, milloin viimeksi sait konkreettista palautetta jättämästäsi palautteesta? Muistatko saaneesi palautetta, jossa kerrottaisiin sinun olleen samaa tai eri mieltä muiden vastanneiden kesken?

Mitäpä jos voisit tarjota omille asiakkaillesi palvelua ja tuotteita, joita aidosti tiedät heidän haluavan, tarvitsevan ja toivovan? Kohderyhmiesi todellinen tunteminen luo merkityksellisyyttä ja tunnetta arvostamisesta; minun mielipiteelläni on väliä, minua kuunnellaan ja minun vastauksiani arvostetaan.

Olemme kehittäneet viimeisen vuoden aikana mobiilisovellusta, jonka avulla tämä kanssakäyminen on helppoa, tehokasta ja hauskaa.

Loistavana esimerkkinä toteutuksesta on Lahden kaupungille tekemämme Porukka-sovellus, joka on toteutettu teknologiaamme hyödyntäen. Sovelluksen avulla kaupunki mm. innostaa lahtelaisia miettimään millaisessa kaupungissa he haluavat asua, elää, liikkua, viettää vapaa-aikaa, opiskella ja tehdä töitä. Sovellus keräsi muutamassa päivässä yli tuhat lataajaa ja kaupunki sai yli 10 000 vastausta innostuneilta kaupunkilaisilta. Porukka-sovellus tavoittaa asukkaat heidän omista puhelimistaan ja he voivat osallistua ajasta ja paikasta riippumatta. Vastaukset kerääntyvät reaaliaikaisesti kaupungin käyttöön.

Muihin sovelluksiin verrattuna, tätä on vielä äärimmäisen helppo käyttää. Sovellus mahdollistaa modernin kommunikoinnin ja kuuntelemisen ilman turhia välikäsia. Se mahdollistaa aidon dialogin, joka on hyödyksi tuotteen tai palvelun jatkuvassa kehitystyössä. Sovellus lisää yhteisöllisyyttä,avoimuutta ja luottamusta.

Vihdoinkin, kommunikointi on helppoa.

Noora Kivilahti
Future Dialog
www.futuredialog.fi

AVAINSANAT: innostus, viestintä, applikaatiot, mobiili, palvelu, Kommunikointi, Asiakasymmärrys, lahti, asiakaspalvelu, data, datan kerääminen, dialogi, kohdentaminen, palaute, porukka, reaaliaikainen, sovellus

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 02.01.2018

Näkemyksiä vuodelle 2018

Älä juokse ainoastaan trendien perässä, vaan varmista myös vuonna 2018, että pohja ja suunnitelmallisuus ovat kunnossa. Sillä me Näkemystehtaalla uskomme, että tavoitteellinen ja suunnitelmallinen markkinointi kasvattaa myyntiä, ja hyvä perusta [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 12.09.2017

Herätä tunteita - jää mieleen

Olen Rosa Brander, MBE:n vasta-aloittanut työharjoittelija. Olen liiketalouden opiskelija. Ensimmäisen puolitoista vuotta opiskelin Kymenlaakson ammattikorkeakoulussa, tästä syksystä alkaen opintojani suoritan Lahden ammattikorkeakoulussa. Opintoni painottuvat mainontaan ja markkinointiin, erityiskiinnostuksena ja syvemmän [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 24.05.2017

Vinkit Digibrunssilta!

Jo perinteeksi muodostunut Verkkoaseman Digibrunssi rantautui Lahteen tiistaina 23.5.2017, yhteistyössä Verkkoasema, Mainostoimisto MBE ja Leadfeeder. Kuulimme kaiken digimarkkinoinnin suunnittelusta ja mittaamisesta, sisältömarkkinoinnin tarpeellisuudesta sekä siitä, miten kerätä talteen parhaat liidit [...] Lue lisää

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 05.12.2019

Mitä tulikaan tehtyä?

Vuoden lähestyessä loppuaan on hyvä istua hetkeksi alas ja summata, mitä kaikkea onkaan tullut tehtyä ja ennen kaikkea –saavutettua. Välitilinpäätös Oliko markkinoinnin vuotesi täynnä toteutuneita haaveita, kampanjoita, tapahtumia vai kenties [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 02.12.2019

Onnistumiset eivät korvaa suunnitelmallisuutta markkinoinnissa

Viestintästrategi Antti kirjoitti viime viikolla blogissa omia mietteitään Suomen jalkapallomaajoukkueen brändin muodostumisesta yhdeksi valtakuntamme tämän hetken vahvimmista urheilunimikkeistä. Hän toi tekstissään esille, että vaikka Huuhkajiksi nimetty jalkapallomaajoukkue saikin melkoisen buustin [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 26.11.2019

Ei pöllömpää: Huuhkajat & 3 onnistumista brändinrakentamisessa

Suomen miesten jalkapallomaajoukkue selvitti tiensä ensi kertaa jalkapallon EM-kisoihin. Huuhkajat-brändi voi paremmin kuin koskaan. Mistä se johtuu? Onko menestys kentällä syy onnistuneeseen brändityöhön – vai toisin päin? Kerron Näkemykseni Huuhkajien [...] Lue lisää