Näkemyksiä | Blogi 14.01.2021

Näkemystehdas MBE kehitti tekoälypohjaisen palvelun B2B-myyntiin

Luotain-palvelussa yhdistyy tekoäly ja näkemyksellinen ihmisajattelu. Se kerää julkista dataa B2B-maailman päättäjistä sekä heidän verkostoistaan ja auttaa rakentamaan luottamuspolkuja kohdeasiakkaiden luo.

Maailma rakentuu erilaisista ihmissuhteista, myös liike-elämässä. Tekoälyn ja algoritmien avulla Näkemystehdas MBE:n Luotain-palvelu muodostaa keräämästään datasta käyttäjäkohtaisia verkostokarttoja. Se neuvoo käyttäjälleen parhaan mahdollisen reitin potentiaalisten asiakkaiden luo ja auttaa luottamuksen rakentamisessa – ennen varsinaista myyntiä.

Luotain on ensimmäinen verkostoanalytiikkaan perustuva B2B-myynnin palvelu Suomessa. Se on tarkoitettu asiantuntijaratkaisuja myyville yrityksille, jotka hakevat selkeää kasvua liiketoiminnassaan.

Luotaimen avulla aika- ja raharesurssit voi kohdentaa tarkemmin, tehokkaammin ja suoraviivaisemmin myynnin vauhdittamiseen.

”Luotain ymmärtää painotettuja suhteita eri verkostoissa. Pelkkä LinkedIn-kontakti ei tarkoita vielä yhtään mitään, vaan merkitys ja luottamussuhde paljastuvat vuorovaikutusdatasta eri ihmisten kesken. Luotain antaa B2B-myyntitiimeille kullanarvoista tietoa potentiaalisista asiakkaistaan”, Näkemystehdas MBE:n toimitusjohtaja Minttu Murtomäki sanoo.

Kohti vastuullisempaa markkinointia

MBE:n Luotain-palvelu on kehitetty yhdessä tekoäly-yrittäjä Mikko Alasaarelan kanssa. Alasaarela on kansainvälisen uran luonut, palkittu algoritmivaikuttamisen asiantuntija. Ajatuksena kehitystyössä on ollut alusta asti yhdistää koneiden ja ihmisten parhaat puolet tulokselliseksi kokonaisuudeksi.

Luotaimen avulla myyntityöstä tulee vastuullisempaa ja välittävämpää. Sen perusajatuksena on saada oikeat viestit ja oikeat ihmiset kohtaamaan. Nykypäivän informaatiotulvassa väärin kohdennetut markkinoinnin ja myynnin toimenpiteet rasittavat ihmisiä ja ympäristöä monin tavoin.

”Luotain on meille looginen jatkumo strategisia tavoitteitamme ajatellen B2B-yritysten asiantuntijakumppanina. Olemme ylpeitä edelläkävijöitä Suomessa tekoälyn hyödyntämisessä toimialallamme”, Murtomäki kertoo.

Näkemystehdas MBE on saanut Luotaimen kehittämiseen Business Finlandin kehitysrahoitusta.

Katso esittelyvideo 

Tutustu Luotaimeen

 

Lisätietoja:

Minttu Murtomäki, toimitusjohtaja, Näkemystehdas MBE
040 778 0020
minttu.murtomaki@mbe.fi

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 07.09.2021

B2B-markkinointi: 5 tärkeintä asiaa

B2B-markkinoinnin tärkein tehtävä on rakentaa tunnettuutta ja hyvä pohja luottamuksen syntymiselle potentiaalisen asiakkaan ja myyjän välille. Näin myynti voi keskittyä omaan tehtäväänsä ja saada parhaat onnistumisen edellytykset. Ensimmäisenä ei kuitenkaan [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 03.08.2021

Kohti tuloksellisempaa markkinointia

Tuloksellinen markkinointi tarvitsee pohjan, josta kaikki tekeminen ponnistaa. Pohjan tulee antaa vastauksia haastaviinkin tilanteisiin ja ohjata oikeaan suuntaan. Haluathan edetä mahdollisimman suoraviivaisesti kohti tavoitteitasi? Perusta kuntoon Ennen kuin hypätään kohti [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 22.06.2021

4 vinkkiä sähköpostimarkkinoinnin aloittamiseen

Sähköposti, tuo digimarkkinoinnin väärinymmärretty ruma ankanpoikanen. Sähköpostimarkkinointi kantaa edelleen painolastina menneiden vuosien aikana muodostunutta mielikuvaa siitä, että sähköpostimarkkinointi on vain massamedia, joka täyttää postilaatikot kohdentamattomalla spämmiviestinnällä. Kuitenkin oikein käytettynä sähköposti [...] Lue lisää

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 07.09.2021

B2B-markkinointi: 5 tärkeintä asiaa

B2B-markkinoinnin tärkein tehtävä on rakentaa tunnettuutta ja hyvä pohja luottamuksen syntymiselle potentiaalisen asiakkaan ja myyjän välille. Näin myynti voi keskittyä omaan tehtäväänsä ja saada parhaat onnistumisen edellytykset. Ensimmäisenä ei kuitenkaan [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 03.05.2021

Menesty rakentamalla luottamusta kahdella tasolla

B2B-asiantuntijaratkaisujen myynnissä tähdätään usein kumppanuuteen. Kumppanuus on syvä ja kestävä suhde asiakkaiden kanssa. Ostamisen ja myymisen sijaan kumppanuus on lisäarvon tuottamista, joka tarvitsee toimiakseen molemminpuolista luottamusta. Vaikka puhutaan yritysten välisestä [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 01.03.2021

Helppo niskalenkki GDPR-vaatimuksista

Oletko ajatellut, että tietosuojaseloste ja evästekysely ovat ainoat GDPR:n vaatimat toimenpiteet? Jos olet, niin saatat yllättyä. Hyvä tietosuojaseloste vastaa moneen vaadittuun asiaan, mutta usein se laaditaan vain asiakkaita varten verkkosivuille. [...] Lue lisää