Näkemyksiä | Blogi 08.10.2018

Näkemystehdas MBE rekrytoi ja uudistuu

Reagoimme maailman muutokseen päivittämällä strategiamme ja laajentamalla analytiikkaan sekä viestintään.

Viritämme palvelutarjontaamme vastaamaan muuttuvan maailman tarpeisiin. Jatkossa tarjoamme markkinoinnin rinnalla myös viestinnän palveluja. MBE on investoinut myös analytiikkaan ja tiedolla johtamiseen.

MBE:n Viestintästrategiksi on nimitetty Antti Pohja, FM. Lahtelainen Antti on työskennellyt erilaisissa toimittajan tehtävissä lähes kymmenen vuoden ajan. Viimeisimmät kymmenen vuotta Pohja on toiminut yritysviestinnän asiantuntijana oman yrityksensä kautta.

”Tunnen MBE:n jo vuosien takaa. Löysimme nopeasti yhteisymmärryksen siitä, mitä lähdemme tavoittelemaan. Lahden seudun yrityksille ei ole mielestämme ollut riittävästi laadukkaita viestinnän palveluja tarjolla, mutta tähän tulee nyt muutos. Viestintä täydentää MBE:n tarjontaa loogisella tavalla ja strategian mukaisesti”, Antti kertoo.

Tiedolla johtaminen kaiken taustalle

Toinen Näkemystehdas MBE:n strategisista uudistuksista on analytiikan vahva rooli kaiken tekemisen taustalle. Kuten aiemmin tiedotimme, olemme palkanneet data-analyytikoksi KTM Jaakko Kivinevan.

”Analytiikan avulla voimme ymmärtää yksityiskohtaisesti markkinoinnin toimenpiteitä sekä hallita toiminnan isoa kuvaa. Tätä ymmärrystä haluamme olla tuomassa myös MBE:n asiakkaille ja olla kehittämässä keinoja markkinoinnin johtamiseen tiedon pohjalta”, Jaakko sanoo.

MBE:n toimitusjohtajana olen johtanut MBE:n operatiivista toimintaa lähes kaksi vuotta ja vienyt yritystämme kohti uutta aikaa. Päivitettyyn strategiaan ja nyt toteutettuihin ratkaisuihin olen tyytyväinen.

Minulle on tärkeintä, että voimme auttaa asiakkaitamme menestymään. Voidaksemme tarjota ylivoimaisia ratkaisuja, tarvitsemme erilaisia ihmisiä, joiden osaamiset täydentävät toisiaan. Ennakoimme myös asiakkaiden tarpeita ja tämän vuoksi emme voi jämähtää paikoilleen. Nämä strategiset muutokset eivät varmasti jää viimeisiksi, olemme tarpeeksi vahvoja uudistumaan jatkossakin.

– Minttu

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 02.07.2019

B2B-yritysten viisi haastetta markkinoinnissa

Olen viimeisen vuoden aikana tavannut lähemmäs viisikymmentä B2B-yrityksen markkinointipäättäjää. Kaikilla tapaamillani yrityksillä on selkeitä haasteita, joihin he tarvitsevat apua. Perisuomalaisesti usein tuotteita valmistavia yrityksiä vaivaa kipuilu tuotteiden myymisestä asiantuntijaratkaisujen tuottajiksi. [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 19.06.2019

Näkemystehdas lomailee, mutta vain tovin

Näkemystehdas siirtyy heinäkuun puolessa välissä kesämoodiin, mutta vain hetkeksi. Lepuutamme aivojamme keskitetysti 15.-26.7.2019, mutta muina aikoina löydät aina jonkun, jota nykäistä hihasta. Tässä koko porukkamme loma-aikataulut: Antti 1.7.-26.7. Johanna 8.7.-2.8. [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 23.05.2019

Antti Pohja Näkemystehdas MBE:n osakkaaksi

Näkemystehdas MBE:n omistuspohja on laajentunut. Vuonna 2018 MBE:llä viestintästrategina aloittanut Antti Pohja on nyt yhtiön kolmas osakas. Yrityksen pääomistaja, Merja-Leena Alenius jatkaa hallituksen puheenjohtajana. Yhtiön kolmas omistaja on toimitusjohtaja Minttu [...] Lue lisää

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 08.07.2019

Ihminen sanojen sisällä

Senni kirjoitti pari viikkoa sitten blogiimme brändin äänensävystä, jatkan samoilla ääniaalloilla. Työntekijälähettiläs puhuu parhaimmillaan yrityksensä puolesta. Mutta mitä se vaatii? Ainakin balanssia yrityksen äänensävyn ja oman minän välillä. Saksalaisen lääkeyhtiö [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 02.07.2019

B2B-yritysten viisi haastetta markkinoinnissa

Olen viimeisen vuoden aikana tavannut lähemmäs viisikymmentä B2B-yrityksen markkinointipäättäjää. Kaikilla tapaamillani yrityksillä on selkeitä haasteita, joihin he tarvitsevat apua. Perisuomalaisesti usein tuotteita valmistavia yrityksiä vaivaa kipuilu tuotteiden myymisestä asiantuntijaratkaisujen tuottajiksi. [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 18.06.2019

4 hyötyä yritysblogista

Yritysblogit ovat nykyään markkinoinnin peruskauraa. Blogeilla yritykset viestivät omasta asiantuntijuudestaan ja kasvattavat näkyvyyttään. Mitä tämä konkreettisesti tarkoittaa ja miksi niitä edelleen kannattaa perustaa? Käydään läpi yritysblogin 4 hyötyä ja otetaan [...] Lue lisää