Näkemyksiä | Blogi 08.10.2018

Näkemystehdas MBE rekrytoi ja uudistuu

Reagoimme maailman muutokseen päivittämällä strategiamme ja laajentamalla analytiikkaan sekä viestintään.

Viritämme palvelutarjontaamme vastaamaan muuttuvan maailman tarpeisiin. Jatkossa tarjoamme markkinoinnin rinnalla myös viestinnän palveluja. MBE on investoinut myös analytiikkaan ja tiedolla johtamiseen.

MBE:n Viestintästrategiksi on nimitetty Antti Pohja, FM. Lahtelainen Antti on työskennellyt erilaisissa toimittajan tehtävissä lähes kymmenen vuoden ajan. Viimeisimmät kymmenen vuotta Pohja on toiminut yritysviestinnän asiantuntijana oman yrityksensä kautta.

”Tunnen MBE:n jo vuosien takaa. Löysimme nopeasti yhteisymmärryksen siitä, mitä lähdemme tavoittelemaan. Lahden seudun yrityksille ei ole mielestämme ollut riittävästi laadukkaita viestinnän palveluja tarjolla, mutta tähän tulee nyt muutos. Viestintä täydentää MBE:n tarjontaa loogisella tavalla ja strategian mukaisesti”, Antti kertoo.

Tiedolla johtaminen kaiken taustalle

Toinen Näkemystehdas MBE:n strategisista uudistuksista on analytiikan vahva rooli kaiken tekemisen taustalle. Kuten aiemmin tiedotimme, olemme palkanneet data-analyytikoksi KTM Jaakko Kivinevan.

”Analytiikan avulla voimme ymmärtää yksityiskohtaisesti markkinoinnin toimenpiteitä sekä hallita toiminnan isoa kuvaa. Tätä ymmärrystä haluamme olla tuomassa myös MBE:n asiakkaille ja olla kehittämässä keinoja markkinoinnin johtamiseen tiedon pohjalta”, Jaakko sanoo.

MBE:n toimitusjohtajana olen johtanut MBE:n operatiivista toimintaa lähes kaksi vuotta ja vienyt yritystämme kohti uutta aikaa. Päivitettyyn strategiaan ja nyt toteutettuihin ratkaisuihin olen tyytyväinen.

Minulle on tärkeintä, että voimme auttaa asiakkaitamme menestymään. Voidaksemme tarjota ylivoimaisia ratkaisuja, tarvitsemme erilaisia ihmisiä, joiden osaamiset täydentävät toisiaan. Ennakoimme myös asiakkaiden tarpeita ja tämän vuoksi emme voi jämähtää paikoilleen. Nämä strategiset muutokset eivät varmasti jää viimeisiksi, olemme tarpeeksi vahvoja uudistumaan jatkossakin.

– Minttu

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 17.01.2019

Markkinointi kuuluu kaikille

Keskustelu 1: Mahdoton yhtälö Asiakas: Haluamme sellaisen yhteisen tekemisen meiningin, mikä heijastuu ulospäinkin! Sellaisen tunnistettavan, meidänlaisen fiiliksen, joka tulee asiakkaalle jokaisessa kohtaamisessa. MBE: Se on brändipersoona. Brändipersoonassa määritellään nimenomaan millaisen [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 09.01.2019

Markkinointi on investointi

Jokaisella liiketoiminnalla tulee olla tavoitteet, teilläkin on varmasti omat tavoitteenne, tai näin ainakin toivon. Tavoitteiden tulee olla korkealla, mutta ei mahdottomat. Yleensä tavoitteisiin pääsy vaatii investointeja. Niitä voivat olla esimerkiksi [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 27.11.2018

Brändin kehittämisen muistilista

Eikö brändi tunnu enää omalta? Tai kaipaisiko se freesausta? Brändin kehittäminen lähtee usein liikkeelle päivitetystä strategiasta ja ehkäpä muuttuneesta kilpailutilanteesta. Se ei tarkoita välttämättä logon muutosta, ja jos tarkoittaa, siitä [...] Lue lisää

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 18.03.2019

Sisältö on kuningas

Miksi meillä jaksetaan jauhaa sisällöistä? Ehkä siksi, että sisältö on kaikki kaikessa. Korjaan: hyvä sisältö on kaikki kaikessa. Hyvä sisältö nimittäin auttaa yrityksen asiakasta tekemään valinnan. Oikeanlainen sisältö sitouttaa jo [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 07.03.2019

Sekä B2B että B2C lähellä sydäntä

Valmistumiseni jälkeen olen päässyt kerryttämään kokemusta sekä B2B- että kuluttajamarkkinoinnin parissa. Tämä on mahdollistanut eturivin paikat molempiin esityksiin. Taustastani sen verran, että urani aukesi suuren kansainvälisen pakkausteollisuuden yrityksen palveluksessa, mikä [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 27.02.2019

Hymy on MBE:llä ykkönen

Mietitäänkö teillä, mitä asiakkaat oikeasti teistä ajattelevat? Miten hyvin esimerkiksi arvonne välittyvät asiakkaille saakka? Usein yrityksillä on jonkinlainen kalpea aavistus, olettamus siitä, mitä asiakkaan mielessä liikkuu. Tarkka tieto voi kuitenkin [...] Lue lisää