Näkemyksiä | Blogi 07.01.2019

Olemme nyt virallisesti Näkemystehdas MBE

Mistä MBE on lyhenne? Tämä voisi aivan hyvin olla kysymyksenä lahtelaisteemaisessa pubivisassa. Annan nyt tässä pienen etumatkan mahdollisille kisaajille: Vastaus on Mainostoimisto Business Express, ja siitä kaikki sai alkunsa yli 30 vuotta sitten. Sittemmin nimemme on jo kertaalleen muuttanut muotoaan ja meidät tunnettiin vuosia nimellä Mainostoimisto MBE.

Maailma muuttuu ja olemme jo pitkään tehneet paljon muutakin kuin mainoksia. Päivät ovat keskenään hyvin erilaisia, mutta selvään vähemmistöön jääneiden mainosten lisäksi meillä tehdään markkinointia, viestintää, strategioita, suunnitelmia, analysoidaan dataa, videoita, sisältöjä, näkemyksiä… Notkea ja nokkela tiimimme on täynnä joukkovoimaa ja hyviä ideoita.

Mainostoimistosta Näkemystehtaaksi

Sana mainostoimisto ei siis enää kuvannut tekemistämme tarpeeksi hyvin, joten iskimme viisaat päämme yhteen. Onneksi emme sentään iskeneet päitämme seinään, sillä toimistomme sijaitsee Rauten vanhassa tehdaskiinteistössä tukevien ja tunnelmallisten tiiliseinien sisällä.

Seinät ja kiinteistön vaikuttava historia kuitenkin olivat osasyynä siihen, että aloimme puhua itsestämme Näkemystehtaana. Kuten monet muutkin hyvät jutut, tämä lähti aluksi villistä ajatuksesta, joka ajan kuluessa jalostui arkikäyttöön. Näkemystehdas.

Näkemystehdas MBE.

Teimme siitä virallista!

Mahtavan vuoden 2018 päätteeksi tehtiin virallinen päätös muuttaa nimemme. Nyt voimme iloisina ilmoittaa, että olemme Näkemystehdas MBE.

Älä huoli, jos sinulta vielä lipsahtaa Mainostoimisto MBE. Muutokset vaativat totuttelua. Ole silti tarkkana: Jos kuitenkin kuulet vielä meiltä vanhan nimen, tarjoamme sinulle paketillisen lahtelaisen Kahiwan meille paahtamaa kahvia.

AVAINSANAT: näkemystehdas

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 25.02.2020

Yritys: 2 + 1 tapaa ylittää uutiskynnys mediassa

Mediaviestintä on kuin pallopeli, jossa on selvät säännöt. Media on tuomari, median kuluttaja pelikaveri, jonka kanssa yrityksen on syytä pelata reilun pelin säännöillä. Kusettaakin voi, mutta ei sillä mestaruuksia voiteta. [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 18.02.2020

Kuka johtaa markkinointiasi?

Myynti pyytää uusia esitteitä myynnin tueksi, mediamyyjä soittaa hyvän tarjouksen display-mainonnasta, verkkosivuille pitäisi tehdä uusi asiantuntijakirjoitus ja messutkin ovat taas oven takana. Tulevaisuudessa siintää uuden palvelun tuotteistus ja lanseeraus. Kuulostaako [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 11.02.2020

Myynnin ja markkinoinnin yhteispeli

Myynnin ja markkinoinnin yhteistyö on edelleen lapsen kengissä erittäin monissa B2B-yrityksissä. Myyjät eivät arvosta markkinointia, ainakaan heidän työtään vauhdittavana toimintona ja markkinointi kokee, että myyjät eivät arvosta heidän panostaan myynnin [...] Lue lisää

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 10.12.2019

Miksi M-päivä?

M-päivän tarina sai alkunsa 15 vuotta sitten, kun päätimme järjestää Lahden alueen yrityksille ja markkinoinnin parissa työskenteleville oman paikallisen markkinointiviestinnän tapahtuman. Tästä ajatuksesta syntynyt ensimmäinen Mainostorstai järjestettiin 17.11.2005 Lahden Taidepanimolla, [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 08.10.2019

Millainen on hyvä yritysblogi?

Teemme paljon erilaista sisällöntuotantoa B2B-asiakkaillemme. Yksi suosituimmista sisällöntuotannon muodoista on ollut jo pidempään yritysblogipostaukset. Tämä ei tietenkään ole ihan sattumaa, sillä yritysblogilla on kiistattomat hyödyt esimerkiksi hakukoneliikenteen kasvattamisessa, kuten Jaakko [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 23.08.2019

Video vaikuttaa

Hiilijalanjälki nollaan ja aikaa viisi vuotta? Pakkausteollisuuden tuotteita valmistavalle asiakkaallemme Wipakille se on täyttä totta ja todellinen tavoite, jonka eteen tehdään juuri nyt hartiavoimin töitä. Ideoimme ja suunnittelimme Wipakille kansainväliseen [...] Lue lisää