Näkemyksiä | Blogi 07.01.2019

Olemme nyt virallisesti Näkemystehdas MBE

Mistä MBE on lyhenne? Tämä voisi aivan hyvin olla kysymyksenä lahtelaisteemaisessa pubivisassa. Annan nyt tässä pienen etumatkan mahdollisille kisaajille: Vastaus on Mainostoimisto Business Express, ja siitä kaikki sai alkunsa yli 30 vuotta sitten. Sittemmin nimemme on jo kertaalleen muuttanut muotoaan ja meidät tunnettiin vuosia nimellä Mainostoimisto MBE.

Maailma muuttuu ja olemme jo pitkään tehneet paljon muutakin kuin mainoksia. Päivät ovat keskenään hyvin erilaisia, mutta selvään vähemmistöön jääneiden mainosten lisäksi meillä tehdään markkinointia, viestintää, strategioita, suunnitelmia, analysoidaan dataa, videoita, sisältöjä, näkemyksiä… Notkea ja nokkela tiimimme on täynnä joukkovoimaa ja hyviä ideoita.

Mainostoimistosta Näkemystehtaaksi

Sana mainostoimisto ei siis enää kuvannut tekemistämme tarpeeksi hyvin, joten iskimme viisaat päämme yhteen. Onneksi emme sentään iskeneet päitämme seinään, sillä toimistomme sijaitsee Rauten vanhassa tehdaskiinteistössä tukevien ja tunnelmallisten tiiliseinien sisällä.

Seinät ja kiinteistön vaikuttava historia kuitenkin olivat osasyynä siihen, että aloimme puhua itsestämme Näkemystehtaana. Kuten monet muutkin hyvät jutut, tämä lähti aluksi villistä ajatuksesta, joka ajan kuluessa jalostui arkikäyttöön. Näkemystehdas.

Näkemystehdas MBE.

Teimme siitä virallista!

Mahtavan vuoden 2018 päätteeksi tehtiin virallinen päätös muuttaa nimemme. Nyt voimme iloisina ilmoittaa, että olemme Näkemystehdas MBE.

Älä huoli, jos sinulta vielä lipsahtaa Mainostoimisto MBE. Muutokset vaativat totuttelua. Ole silti tarkkana: Jos kuitenkin kuulet vielä meiltä vanhan nimen, tarjoamme sinulle paketillisen lahtelaisen Kahiwan meille paahtamaa kahvia.

AVAINSANAT: näkemystehdas

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 18.03.2019

Sisältö on kuningas

Miksi meillä jaksetaan jauhaa sisällöistä? Ehkä siksi, että sisältö on kaikki kaikessa. Korjaan: hyvä sisältö on kaikki kaikessa. Hyvä sisältö nimittäin auttaa yrityksen asiakasta tekemään valinnan. Oikeanlainen sisältö sitouttaa jo [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 27.02.2019

Hymy on MBE:llä ykkönen

Mietitäänkö teillä, mitä asiakkaat oikeasti teistä ajattelevat? Miten hyvin esimerkiksi arvonne välittyvät asiakkaille saakka? Usein yrityksillä on jonkinlainen kalpea aavistus, olettamus siitä, mitä asiakkaan mielessä liikkuu. Tarkka tieto voi kuitenkin [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 19.12.2018

Unohda työntekijälähettiläs

Kannustan usein asiakkaitani tuomaan omat asiantuntijansa esiin. Logon takaa huuteleva yritys XYZ kiinnostaa vain harvalukuista fanijoukkoa, kun taas työstään aidosti innostunut ihminen on kiehtova. Mutta miten sen asiantuntijan saa ääneen? [...] Lue lisää

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 18.03.2019

Sisältö on kuningas

Miksi meillä jaksetaan jauhaa sisällöistä? Ehkä siksi, että sisältö on kaikki kaikessa. Korjaan: hyvä sisältö on kaikki kaikessa. Hyvä sisältö nimittäin auttaa yrityksen asiakasta tekemään valinnan. Oikeanlainen sisältö sitouttaa jo [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 07.03.2019

Sekä B2B että B2C lähellä sydäntä

Valmistumiseni jälkeen olen päässyt kerryttämään kokemusta sekä B2B- että kuluttajamarkkinoinnin parissa. Tämä on mahdollistanut eturivin paikat molempiin esityksiin. Taustastani sen verran, että urani aukesi suuren kansainvälisen pakkausteollisuuden yrityksen palveluksessa, mikä [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 27.02.2019

Hymy on MBE:llä ykkönen

Mietitäänkö teillä, mitä asiakkaat oikeasti teistä ajattelevat? Miten hyvin esimerkiksi arvonne välittyvät asiakkaille saakka? Usein yrityksillä on jonkinlainen kalpea aavistus, olettamus siitä, mitä asiakkaan mielessä liikkuu. Tarkka tieto voi kuitenkin [...] Lue lisää