Näkemyksiä | Blogi 19.11.2015

Slushin jälkilöylyt – 7 pientä huomiota

Suomalainen Slush on kasvanut vain muutamassa vuodessa yhdeksi maailman merkittävimmistä kasvuyritystapahtumista. Marraskuussa koko maailma kokoontui Helsinkiin: tapahtumaan saapui 15.000 osallistujaa lähes sadasta maasta. Osallistujien joukossa oli yli 3.000 startup-yrittäjän lisäksi maailman menestyneimpien teknologiayritysten johtajia, pääomasijoittajia ja arvostetuimpien medioiden toimittajia kaikilta maailman mantereilta.

 

1. Tapahtuma
Kun pimeään ja sateiseen (joskaan ei loskaiseen: Lush=Loska) luodaan tapahtuma, jossa on 15.000 kävijää ympäri maapallon, voidaan sanoa pienoisesta ihmeestä. Slush on hieno mahdollisuus monille startup-yrityksille, sijoittajille, medialle, yrityksille ja rekrytoitaville. Slush on suorastaan maineteko, jota Suomi tarvitsee.

 

2. Lukuja
Slushiin osallistui 1.700 rekisteröitynyttä Startup-yritystä, demoalueella esiintyi 200 yritystä. Oli 100 yrityksen pitching-kilpailu. Oli sijoittajia, puhujia, yli 200 pörssiyrityksen johtajat, suurimmat kansainväliset teknologiayritykset, Aasian nousevat teknologiajätit ja suuryritysten sisäiset startup-kiihdyttämöt.

 

3. Ohjelma
Teemakohtaiset lavaohjelmat käsittivät ohjelmaa neljällä lavalla kahden päivän ajan. Ohjelman teemat käsittelivät mm. terveydenhuollon, koulutuksen, vihreän teknologian, teollisuuden ja median tulevaisuutta.

Puhujia oli jatkuvana virtana ja sijoittaja-alueella oli n.100 pöytää jatkuvasti bookattuina sijoittajien ja startuppien välisiin neuvotteluihin.

 

”MATKA PIILAAKSOSTA TÄNNE KESTÄÄ 20 TUNTIA, MUTTA ON EHDOTTOMASTI SEN ARVOINEN.”
Rich Wong, Accel, yksi maailman arvostetuimmista sijoittajista

4. Oheisohjelma
Helsingissä oli tarjolla Slushin oheisohjelmaa päätapahtuman ympärille. Oli seminaaria ja kohtaamisia, juhlia, discoa ja jatkoja kaupungin sykkeessä. Suhteita ja verkostoja luotiin 24h.

5. Kansainvälisyys

Slush on huippukansainvälinen tapahtuma. Kaikki ideat ovat sovellettavissa eri puolille maailmaa joko suoraan, skaalattavina tai paikallisesti jalostettuina. Slushia ei vaivaa nurkkakuntaisuus eikä rohkeuden puute.

 

6. Intohimoa, uskoa, yrittäjyyttä – sitä kaikkea on Slush.

Tällä hetkellä suurin osa uusista työpaikoista syntyy kasvuyrityksiin. Siksi Suomeen tarvitaan tuhansia uusia yrittäjiä, jotka luovat maamme vaurauden seuraavien vuosikymmenten aikana.

”MIKÄÄN EI OLE LYHYESSÄ AJASSA MUUTTANUT MAAILMANKATSOMUSTANI NIIN PALJON KUIN PÄIVÄ SLUSH-TAPAHTUMASSA. ”
Reijo Karhinen, OP-Ryhmän pääjohtaja

7. Kahvi
Slushin pisimmät jonot kertyivät kahvitarjoilun ympärille. Espressokoneet toimivat hitaasti, aivan liian hitaasti, mutta ne toimivat ja kahvi oli hyvää. Tai oikeastaan, se oli loistavaa.
Lähteet: www.slush.org.

Kirjoittaja edusti Slush 2015:ssa MBE:n tytäryritys FUTURE DIALOG:ia, jonka tehtävänä on helpottaa kuluttajien, brändien ja yhteisöjen vuorovaikutusta moderneilla ratkaisuilla.

www.futuredialog.fi

AVAINSANAT: Ihmiset, Intohimo, johtaminen, bisnes, näkemys, innostus, asenne, Brändi, slush

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 22.09.2020

Onko noloa kysyä?

Siinä kysymys, jonka huomaan nostavan päätään sekä omissa ajatuksissani, mutta myös monissa keskusteluissa niin työssä kuin vapaa-ajalla. Kun kaikki tieto on saatavilla viimeistään googlettamisen kautta, voi syntyä ajatus, että ääneen [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 15.09.2020

Tiedustele ensin, viesti sitten

Suoritin asepalvelukseni Lahden Hennalassa. Toimin 11 kuukautta tiedustelukomppaniassa, jonka sodanaikaisena tehtävänä on hiipiä vihollisen hyökkäyslinjojen taakse urkkimaan tietoa ja välittämään sitä omien joukkojen komentokeskukseen, naaman edessä roikkuvan vanhan kuvaputkitelevision kokoisella [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 08.09.2020

Monipuolista sisältöä tekoälyn rinnalle

Tulevaisuus ei näytä klassisesti ilmaistuna kovinkaan ruusuiselta. En nyt tarkoita maailmaa kokonaisuutena, yhteiskuntaa jossa elämme tai yritystä jossa työskentelen. Tarkoitan sisällöntuottajien temmellyskenttää, jossa sana on miekkaa mahtavampi. Varjoja tähän paratiisiin [...] Lue lisää

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 06.05.2016

BRÄNDIPOLIISISTA, PÄIVÄÄ! Osa 1.

BRÄNDIPOLIISI: ”Päivää, onkos tämä Pulkkosen Hultti Oy? Tuo kyltti oven vieressä, siinä luki että Toimisto.” RECEPTION: ”Odota, mä laitan nää paperit pois, faxissa on taas jotain häikkää…” ”Niin… mikäs teillä [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 26.04.2016

BRÄNDIT – TÄRKEÄ MUISTAA

BRÄNDI ON MIELIKUVA. Se on henkilökohtainen kuva tuotteesta, palvelusta tai yrityksestä. BRÄNDI ON TEKOJA. Sanoista teoiksi. BRÄNDI ON LUPAUS. Jokaisella brändillä tulee olla kiteytys, hissipuhe. BRÄNDI ON VISUAALINEN ILME. Kuva [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 07.04.2016

KONSEPTI, TUO MYYNNIN JA MARKKINOINNIN VOIMATEKIJÄ

KONSEPTI NÄKYY JA TUNTUU Menestyvän yrityksen tulisi näkyä monessa paikassa ja on hyvä, että yrityksestä kerrottaisiin aina johdonmukaisesti ja linjakkaasti. On ajan haaskausta, jos yritys joutuu aina miettimään perusasiat uudelleen; [...] Lue lisää