Näkemyksiä | Blogi 18.09.2018

Strategista dataa

Nyt tapahtuu loistavia asioita. Loistavia siksi, että asiakkaanamme saat meiltä entistä enemmän lisäarvoa. Olemme työstäneet omaa strategiaamme ja sitä, millainen kumppani haluamme asiakkaillemme olla. Strategian ytimessä meillä säilyy edelleen työnilo ja aito halu auttaa asiakkaitamme menestymään. Toimintaamme ohjaavat arvot on todettu toimiviksi ja säilytämmekin ne edelleen samoina. Ihan kaikkea ei siis lähdetty laittamaan uusiksi.

Mutta miten sitten olemme uudistumassa? Ihan mieletöntä, että voin tässä jo julkaista osan strategiauudistuksemme konkreettisista tuloksista:

Uudistettu missiomme on linkitetty kiinteästi siihen minkä koemme olevan päätehtävämme.

Autamme yrityksiä menestymään ja olemaan kiinnostava ja positiivisesti erottuva kumppani omille asiakkailleen. Hyödynnämme luovuutta, dataa ja mitattavuutta tavoitteiden saavuttamisessa.

Visiona toki on olla, ei yhtään sen vähempää kuin Suomen tunnetuin B2B-markkinoinnin ja -viestinnän strateginen asiantuntijakumppani.

Strategian jatkotyöstö välitavoitteineen ja steppeineen jatkuu vielä, mutta nyt voin julkistaa, että olemme laajentaneet palvelutarjontaamme tiedolla johtamisen palveluihin. Mitä tämä sitten yksinkertaisesti sanottuna tarkoittaa? Datan kautta saatuja oivalluksia, kehitysehdotuksia ja entistä parempia tuloksia. Yhdistettynä luovuuteen ja näkemykselliseen ajatteluun tiedämme sen olevan tulevaisuuden voimatekijä.

Olet varmasti huomannut, että data on siitä jännä juttu, että jos se ei ole intohimosi, se jää helposti toisarvoiseksi ja hyödyntämättä. Usein se johtuu siitä, että valtavasta datamäärästä ei osata erottaa mikä on oleellista ja miten siitä saa eniten irti. Nyt olemme kaikki paremmissa asemissa, koska meillä on henkilö, jonka puoleen tiedolla johtamiseen, dataan, datan analysointiin ja mittarointiin liittyvissä asioissa voi kääntyä.

Haastavia datoja ja ongelmanratkaisuja rakastava KTM Jaakko Jake Kivineva on tullut tiukaksi osaksi tiimiämme. Jaakko on opiskellut pääaineenaan markkinointia, joten tylsän excelinpyörittäjän sijaan meillä on luovasti ja innostavasti ajatteleva analyytikko, joka ymmärtää miksi ja mitä olemme tekemässä ja mikä datan rooli voi parhaimmillaan olla ja miten sitä voi hyödyntää.

Tiedätkö, mitä mahdollisuuksia teillä olisi kehittää toimintaanne datan avulla? Ota yhteyttä Jaakkoon niin asia selviää.

Niin ja vielä, muistinhan mainita, miten innoissamme olemme tästä?

Minttu

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 02.07.2019

B2B-yritysten viisi haastetta markkinoinnissa

Olen viimeisen vuoden aikana tavannut lähemmäs viisikymmentä B2B-yrityksen markkinointipäättäjää. Kaikilla tapaamillani yrityksillä on selkeitä haasteita, joihin he tarvitsevat apua. Perisuomalaisesti usein tuotteita valmistavia yrityksiä vaivaa kipuilu tuotteiden myymisestä asiantuntijaratkaisujen tuottajiksi. [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 23.05.2019

Antti Pohja Näkemystehdas MBE:n osakkaaksi

Näkemystehdas MBE:n omistuspohja on laajentunut. Vuonna 2018 MBE:llä viestintästrategina aloittanut Antti Pohja on nyt yhtiön kolmas osakas. Yrityksen pääomistaja, Merja-Leena Alenius jatkaa hallituksen puheenjohtajana. Yhtiön kolmas omistaja on toimitusjohtaja Minttu [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 14.05.2019

KEHITY TAI KUIHDU: Vinkit strategisen muutoksen läpiviemiseen

Yltiöoptimistiminen luonteeni ei kaihda haasteita. Niinpä vastasinkin kyllä, kun minulta kysyttiin pari vuotta sitten, että haluaisinko ryhtyä MBE:n toimariksi. Tiesin, että haasteita ei tulisi puuttumaan, MBE:llä oli taustalla monta tappiovuotta [...] Lue lisää

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 23.08.2019

Video vaikuttaa

Hiilijalanjälki nollaan ja aikaa viisi vuotta? Pakkausteollisuuden tuotteita valmistavalle asiakkaallemme Wipakille se on täyttä totta ja todellinen tavoite, jonka eteen tehdään juuri nyt hartiavoimin töitä. Ideoimme ja suunnittelimme Wipakille kansainväliseen [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 20.08.2019

Mistä tunnistaa hyvän yritystunnuksen?

Tiesitkö, että sana logo tarkoittaa itse asiassa yrityksen tai tuotteen nimen kirjoitusasua? Liikemerkki on usein logon rinnalla esitettävä visuaalinen merkki. Liikemerkki ja logo taas muodostavat yhdessä yritystunnuksen. Puhekielessä yritystunnusta ja [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 13.08.2019

Mitä tehdä, kun löydät itsesi markkinoinnin myrskynsilmästä?

Virhe, vahingossa väärin mennyt tai tehty asia, erehdys. Voi tarkoittaa myös kirjoitusvirhettä, mittavirhettä, ohjelmointivirhettä tai virkavirhettä. Markkinointiviestintä alana on vauhdikas, jossa sattuu ja tapahtuu päivittäin, myös silloin tällöin niitä virheitä [...] Lue lisää