Näkemyksiä | Blogi 18.09.2018

Strategista dataa

Nyt tapahtuu loistavia asioita. Loistavia siksi, että asiakkaanamme saat meiltä entistä enemmän lisäarvoa. Olemme työstäneet omaa strategiaamme ja sitä, millainen kumppani haluamme asiakkaillemme olla. Strategian ytimessä meillä säilyy edelleen työnilo ja aito halu auttaa asiakkaitamme menestymään. Toimintaamme ohjaavat arvot on todettu toimiviksi ja säilytämmekin ne edelleen samoina. Ihan kaikkea ei siis lähdetty laittamaan uusiksi.

Mutta miten sitten olemme uudistumassa? Ihan mieletöntä, että voin tässä jo julkaista osan strategiauudistuksemme konkreettisista tuloksista:

Uudistettu missiomme on linkitetty kiinteästi siihen minkä koemme olevan päätehtävämme.

Autamme yrityksiä menestymään ja olemaan kiinnostava ja positiivisesti erottuva kumppani omille asiakkailleen. Hyödynnämme luovuutta, dataa ja mitattavuutta tavoitteiden saavuttamisessa.

Visiona toki on olla, ei yhtään sen vähempää kuin Suomen tunnetuin B2B-markkinoinnin ja -viestinnän strateginen asiantuntijakumppani.

Strategian jatkotyöstö välitavoitteineen ja steppeineen jatkuu vielä, mutta nyt voin julkistaa, että olemme laajentaneet palvelutarjontaamme tiedolla johtamisen palveluihin. Mitä tämä sitten yksinkertaisesti sanottuna tarkoittaa? Datan kautta saatuja oivalluksia, kehitysehdotuksia ja entistä parempia tuloksia. Yhdistettynä luovuuteen ja näkemykselliseen ajatteluun tiedämme sen olevan tulevaisuuden voimatekijä.

Olet varmasti huomannut, että data on siitä jännä juttu, että jos se ei ole intohimosi, se jää helposti toisarvoiseksi ja hyödyntämättä. Usein se johtuu siitä, että valtavasta datamäärästä ei osata erottaa mikä on oleellista ja miten siitä saa eniten irti. Nyt olemme kaikki paremmissa asemissa, koska meillä on henkilö, jonka puoleen tiedolla johtamiseen, dataan, datan analysointiin ja mittarointiin liittyvissä asioissa voi kääntyä.

Haastavia datoja ja ongelmanratkaisuja rakastava KTM Jaakko Jake Kivineva on tullut tiukaksi osaksi tiimiämme. Jaakko on opiskellut pääaineenaan markkinointia, joten tylsän excelinpyörittäjän sijaan meillä on luovasti ja innostavasti ajatteleva analyytikko, joka ymmärtää miksi ja mitä olemme tekemässä ja mikä datan rooli voi parhaimmillaan olla ja miten sitä voi hyödyntää.

Tiedätkö, mitä mahdollisuuksia teillä olisi kehittää toimintaanne datan avulla? Ota yhteyttä Jaakkoon niin asia selviää.

Niin ja vielä, muistinhan mainita, miten innoissamme olemme tästä?

Minttu

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 30.03.2021

Viisi vinkkiä hyvän blogitekstin kirjoittamiseen

Teksti on edelleen tehokas sisältömuoto. Mutta mitä tehdä, kun ensimmäisenä työviikkona eteen osuu yrityksen asiantuntijablogin kirjoitusvuoro ja tyhjän paperin pelko. Ajattelin taklata ongelmaa antamalla viisi vinkkiä asiantuntijablogin kirjoittamiseen sekä asiakkailleni, [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 23.03.2021

Sisällöntuotanto luottamuksen rakennusaineena

Vuoden 2021 ykköspuheenaihe meillä töissä on ollut luottamus, eikä vähiten heti alkuvuodesta lanseeratun Luotain -palvelun johdosta. Luotaimen perusidea on luottamuksen rakentaminen ja sen myötä pohjan luominen myyntityölle. Vaikka toimitaankin ammatillisesti, [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 22.02.2021

Markkinointi projektista prosessiksi

Ei ole oikotietä kestävään onneen, eikä pikavoittoja menestykseen, sanotaan. Markkinoinnissa tekemisen taso on kehittynyt paljon ajoista, jolloin uskottiin yksittäisen toimenpiteen voimaan ja laitettiin samalla kaikki munat samaan koriin. Silloin markkinointistrategia [...] Lue lisää

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 03.05.2021

Menesty rakentamalla luottamusta kahdella tasolla

B2B-asiantuntijaratkaisujen myynnissä tähdätään usein kumppanuuteen. Kumppanuus on syvä ja kestävä suhde asiakkaiden kanssa. Ostamisen ja myymisen sijaan kumppanuus on lisäarvon tuottamista, joka tarvitsee toimiakseen molemminpuolista luottamusta. Vaikka puhutaan yritysten välisestä [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 01.03.2021

Helppo niskalenkki GDPR-vaatimuksista

Oletko ajatellut, että tietosuojaseloste ja evästekysely ovat ainoat GDPR:n vaatimat toimenpiteet? Jos olet, niin saatat yllättyä. Hyvä tietosuojaseloste vastaa moneen vaadittuun asiaan, mutta usein se laaditaan vain asiakkaita varten verkkosivuille. [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 14.01.2021

Näkemystehdas MBE kehitti tekoälypohjaisen palvelun B2B-myyntiin

Luotain-palvelussa yhdistyy tekoäly ja näkemyksellinen ihmisajattelu. Se kerää julkista dataa B2B-maailman päättäjistä sekä heidän verkostoistaan ja auttaa rakentamaan luottamuspolkuja kohdeasiakkaiden luo. Maailma rakentuu erilaisista ihmissuhteista, myös liike-elämässä. Tekoälyn ja algoritmien [...] Lue lisää