Näkemyksiä | Blogi 18.09.2018

Strategista dataa

Nyt tapahtuu loistavia asioita. Loistavia siksi, että asiakkaanamme saat meiltä entistä enemmän lisäarvoa. Olemme työstäneet omaa strategiaamme ja sitä, millainen kumppani haluamme asiakkaillemme olla. Strategian ytimessä meillä säilyy edelleen työnilo ja aito halu auttaa asiakkaitamme menestymään. Toimintaamme ohjaavat arvot on todettu toimiviksi ja säilytämmekin ne edelleen samoina. Ihan kaikkea ei siis lähdetty laittamaan uusiksi.

Mutta miten sitten olemme uudistumassa? Ihan mieletöntä, että voin tässä jo julkaista osan strategiauudistuksemme konkreettisista tuloksista:

Uudistettu missiomme on linkitetty kiinteästi siihen minkä koemme olevan päätehtävämme.

Autamme yrityksiä menestymään ja olemaan kiinnostava ja positiivisesti erottuva kumppani omille asiakkailleen. Hyödynnämme luovuutta, dataa ja mitattavuutta tavoitteiden saavuttamisessa.

Visiona toki on olla, ei yhtään sen vähempää kuin Suomen tunnetuin B2B-markkinoinnin ja -viestinnän strateginen asiantuntijakumppani.

Strategian jatkotyöstö välitavoitteineen ja steppeineen jatkuu vielä, mutta nyt voin julkistaa, että olemme laajentaneet palvelutarjontaamme tiedolla johtamisen palveluihin. Mitä tämä sitten yksinkertaisesti sanottuna tarkoittaa? Datan kautta saatuja oivalluksia, kehitysehdotuksia ja entistä parempia tuloksia. Yhdistettynä luovuuteen ja näkemykselliseen ajatteluun tiedämme sen olevan tulevaisuuden voimatekijä.

Olet varmasti huomannut, että data on siitä jännä juttu, että jos se ei ole intohimosi, se jää helposti toisarvoiseksi ja hyödyntämättä. Usein se johtuu siitä, että valtavasta datamäärästä ei osata erottaa mikä on oleellista ja miten siitä saa eniten irti. Nyt olemme kaikki paremmissa asemissa, koska meillä on henkilö, jonka puoleen tiedolla johtamiseen, dataan, datan analysointiin ja mittarointiin liittyvissä asioissa voi kääntyä.

Haastavia datoja ja ongelmanratkaisuja rakastava KTM Jaakko Jake Kivineva on tullut tiukaksi osaksi tiimiämme. Jaakko on opiskellut pääaineenaan markkinointia, joten tylsän excelinpyörittäjän sijaan meillä on luovasti ja innostavasti ajatteleva analyytikko, joka ymmärtää miksi ja mitä olemme tekemässä ja mikä datan rooli voi parhaimmillaan olla ja miten sitä voi hyödyntää.

Tiedätkö, mitä mahdollisuuksia teillä olisi kehittää toimintaanne datan avulla? Ota yhteyttä Jaakkoon niin asia selviää.

Niin ja vielä, muistinhan mainita, miten innoissamme olemme tästä?

Minttu

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 19.11.2019

Työnantajamielikuva – ikuinen koeaika?

Koeaika on mahdollisuus sekä työnantajalle että työntekijälle, tutustua toisiinsa ja päättää, ollaanko me hyvä match. Työnantajamielikuva on siitä kiinnostava asia, että sekin on tavallaan tutustumista, mutta sille ei voi määritellä [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 17.09.2019

Rohkeus on yhtä kuin muutos

Tänä syksynä olen paljon miettinyt rohkeutta. Onko se hulluutta, itsepäisyyttä vai kenties intohimoa? Uhmaa vai visionäärisyyttä? Päätin sitten lähteä purkamaan rohkeutta atomeiksi. Mitä rohkeus on? Rohkeus tarvitsee pohjaksi tilanteen tai [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 02.07.2019

B2B-yritysten viisi haastetta markkinoinnissa

Olen viimeisen vuoden aikana tavannut lähemmäs viisikymmentä B2B-yrityksen markkinointipäättäjää. Kaikilla tapaamillani yrityksillä on selkeitä haasteita, joihin he tarvitsevat apua. Perisuomalaisesti usein tuotteita valmistavia yrityksiä vaivaa kipuilu tuotteiden myymisestä asiantuntijaratkaisujen tuottajiksi. [...] Lue lisää

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 21.01.2020

Miten kasvattaa verkkosivun liikennettä?

Vuodesta toiseen sama haaste on kärjessä, kun markkinoijilta kysytään suurimpia markkinoinnin haasteita omassa yrityksessään: miten saada lisää liikennettä verkkosivuille ja tuottaa enemmän liidejä. Digitaalisen markkinoinnin ollessa yritysten markkinoinnin keskiössä, näiden [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 13.01.2020

Elämää Näkemystehtaalla

Minulla on lähes vuosi jo MBE:llä takana ja ajattelin kirjoitella, millaista elo Näkemystehtaalla oikein on tähän mennessä ollut ja minkälaisia eväitä on kasautunut repun pohjalle. Taustastani sen verran, että tulin [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 07.01.2020

Miksi tyhjä tila on tärkeä osa suunnittelua?

Tyhjä tila (eng. yleensä white space) on tila, joka ympäröi visuaalisen sommitelman elementtejä. Se on yhtenäistä valkoista tai värillistä pintaa tai tekstuuria. Tyhjällä tilalla on nimestään huolimatta graafisessa suunnittelussa yhtä [...] Lue lisää