Näkemyksiä | Blogi 18.09.2018

Strategista dataa

Nyt tapahtuu loistavia asioita. Loistavia siksi, että asiakkaanamme saat meiltä entistä enemmän lisäarvoa. Olemme työstäneet omaa strategiaamme ja sitä, millainen kumppani haluamme asiakkaillemme olla. Strategian ytimessä meillä säilyy edelleen työnilo ja aito halu auttaa asiakkaitamme menestymään. Toimintaamme ohjaavat arvot on todettu toimiviksi ja säilytämmekin ne edelleen samoina. Ihan kaikkea ei siis lähdetty laittamaan uusiksi.

Mutta miten sitten olemme uudistumassa? Ihan mieletöntä, että voin tässä jo julkaista osan strategiauudistuksemme konkreettisista tuloksista:

Uudistettu missiomme on linkitetty kiinteästi siihen minkä koemme olevan päätehtävämme.

Autamme yrityksiä menestymään ja olemaan kiinnostava ja positiivisesti erottuva kumppani omille asiakkailleen. Hyödynnämme luovuutta, dataa ja mitattavuutta tavoitteiden saavuttamisessa.

Visiona toki on olla, ei yhtään sen vähempää kuin Suomen tunnetuin B2B-markkinoinnin ja -viestinnän strateginen asiantuntijakumppani.

Strategian jatkotyöstö välitavoitteineen ja steppeineen jatkuu vielä, mutta nyt voin julkistaa, että olemme laajentaneet palvelutarjontaamme tiedolla johtamisen palveluihin. Mitä tämä sitten yksinkertaisesti sanottuna tarkoittaa? Datan kautta saatuja oivalluksia, kehitysehdotuksia ja entistä parempia tuloksia. Yhdistettynä luovuuteen ja näkemykselliseen ajatteluun tiedämme sen olevan tulevaisuuden voimatekijä.

Olet varmasti huomannut, että data on siitä jännä juttu, että jos se ei ole intohimosi, se jää helposti toisarvoiseksi ja hyödyntämättä. Usein se johtuu siitä, että valtavasta datamäärästä ei osata erottaa mikä on oleellista ja miten siitä saa eniten irti. Nyt olemme kaikki paremmissa asemissa, koska meillä on henkilö, jonka puoleen tiedolla johtamiseen, dataan, datan analysointiin ja mittarointiin liittyvissä asioissa voi kääntyä.

Haastavia datoja ja ongelmanratkaisuja rakastava KTM Jaakko Jake Kivineva on tullut tiukaksi osaksi tiimiämme. Jaakko on opiskellut pääaineenaan markkinointia, joten tylsän excelinpyörittäjän sijaan meillä on luovasti ja innostavasti ajatteleva analyytikko, joka ymmärtää miksi ja mitä olemme tekemässä ja mikä datan rooli voi parhaimmillaan olla ja miten sitä voi hyödyntää.

Tiedätkö, mitä mahdollisuuksia teillä olisi kehittää toimintaanne datan avulla? Ota yhteyttä Jaakkoon niin asia selviää.

Niin ja vielä, muistinhan mainita, miten innoissamme olemme tästä?

Minttu

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 17.01.2019

Markkinointi kuuluu kaikille

Keskustelu 1: Mahdoton yhtälö Asiakas: Haluamme sellaisen yhteisen tekemisen meiningin, mikä heijastuu ulospäinkin! Sellaisen tunnistettavan, meidänlaisen fiiliksen, joka tulee asiakkaalle jokaisessa kohtaamisessa. MBE: Se on brändipersoona. Brändipersoonassa määritellään nimenomaan millaisen [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 09.01.2019

Markkinointi on investointi

Jokaisella liiketoiminnalla tulee olla tavoitteet, teilläkin on varmasti omat tavoitteenne, tai näin ainakin toivon. Tavoitteiden tulee olla korkealla, mutta ei mahdottomat. Yleensä tavoitteisiin pääsy vaatii investointeja. Niitä voivat olla esimerkiksi [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 27.11.2018

Brändin kehittämisen muistilista

Eikö brändi tunnu enää omalta? Tai kaipaisiko se freesausta? Brändin kehittäminen lähtee usein liikkeelle päivitetystä strategiasta ja ehkäpä muuttuneesta kilpailutilanteesta. Se ei tarkoita välttämättä logon muutosta, ja jos tarkoittaa, siitä [...] Lue lisää

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 21.02.2019

Materiaalia monissa muodoissa

1:1, 3:2, 4:3, 16:9, vaakaan, pystyyn, neliössä, ympyrässä. Siinä yleisimpiä kuvasuhteita ja muotoja, joita näemme päivittäin sekä videona että stillinä monissa eri medioissa. Katsellessa kavereiden ja brändien kivalta näyttäviä tuotoksia [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 12.02.2019

Vahva ilme vaatii sitoutumista

Visuaalisella ilmeellä halutaan luoda yrityksestä, yhteisöstä tai brändistä tietty mielikuva kaikille sidosryhmille. Sen tulee erottua kilpailijoista ja olla helposti tunnistettava. Yrityksen ulkopuolinen henkilö kohtaa vain palasia ilmeestä. Jotta sen tunnistaa [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 29.01.2019

Dashboard tekee mainonnan tuloksellisuuden seurannasta tehokasta

Markkinoinnin ja mainonnan tuloksellisuuden seuranta on helppoa ja nopeaa, kun sen voi tehdä yhdestä ikkunasta. Tähän paras ratkaisu on dashboard, mistä näkyy markkinoinnin toimenpiteiden tulokset. Tällöin vältetään useista eri lähteistä [...] Lue lisää