Näkemyksiä | Blogi 08.01.2019

Teoriasta käytäntöön 

Olen liiketalouden opiskelija Lahden ammattikorkeakoulusta. Vaikka opiskelu ammattikorkeakoulussa onkin yliopisto-opiskeluun verrattuna vähemmän teoriaa ja enemmän tekemistä, on opiskelu kuitenkin aika paljon asioiden teorioiden opiskelua. Opiskeluun on mahtunut monia hyödyllisiä ja hyvin erilaisia opintojaksoja liiketalouden eri osa-alueilta. Liiketalous on hyvin monipuolinen ja melko laaja-alainen koulutus, sillä jokaisen täytyy opiskella hieman kaikkia liiketoiminnan osa-alueita.

Myöhempinä opiskeluvuosina voidaan syventyä enemmän itseään kiinnostaviin osa-alueisiin. Itse huomasin hyvin pian opintojeni alettua kiinnostuvani erityisesti myynnistä, markkinoinnista ja viestinnästä. Ja pian olinkin käynyt jo kaikki näihin liittyvät opintojaksot.

Löydä omat vahvuutesi

Opiskelun myötä olen oppinut paljon markkinoinnista ja viestinnästä. Erityisesti olen aina ollut kiinnostunut sosiaalisesta mediasta, jossa vietän paljon aikaa seuraillen erilaisia henkilöitä ja brändejä.

On ollut kiinnostavaa seurata, kuinka sosiaalisessa mediassa markkinointi ja viestintä on noussut niin suureen rooliin. Ja kuinka nopeasti sosiaalisessa mediassa näkyvät markkinoinnin ja viestinnän trendit muuttuvat ja tulee uusia ilmiöitä. Opiskellessa olen oppinut hahmottamaan sosiaalisen median erilaisia kanavia paremmin, ja kuinka missäkin kanavassa markkinointia ja viestintää toteutetaan.

Koulussa opitun hyödyntäminen käytännössä

Ei ole kuitenkaan sama asia lukea markkinoinnin teorioita kirjoista, kuin päästä oikeasti mukaan toteuttamaan niitä. Nykyään on hienoa, kuinka monet yritykset tekevät tiiviisti yhteistyötä oppilaitosten kanssa. Meillä LAMK:issa järjestetään monia opintojaksoja yhteistyössä paikallisten yritysten kanssa. Itsekin olen jo opiskeluaikoina päässyt mukaan erilaisiin projekteihin yritysten kanssa.

Minulle oli tärkeää löytää työharjoittelupaikka itseäni kiinnostavalta alalta ja uskon, että työharjoitteluni täällä MBE:llä antaa minulle paljon. Odotan innolla pääseväni teoriasta käytäntöön, siis mukaan projekteihin ja näkemään, kuinka täällä työskennellään. Seuraavan viiden kuukauden aikana haluan kehittää itseäni ja oppia mahdollisimman paljon uutta.

Essi

AVAINSANAT: työharjoittelu

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 09.05.2019

Työharjoittelijana Näkemystehtaassa 

Ensimmäisenä päivänä kävellessäni kohti tätä vanhaa Rauten tehdasta, jossa toimii Näkemystehdas MBE, mielessäni oli paljon kysymyksiä siitä, mitä tuleva työharjoitteluni täällä tulisi pitämään sisällään. Tavoitteenani harjoittelulle oli päästä teoriasta käytäntöön [...] Lue lisää

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 05.12.2019

Mitä tulikaan tehtyä?

Vuoden lähestyessä loppuaan on hyvä istua hetkeksi alas ja summata, mitä kaikkea onkaan tullut tehtyä ja ennen kaikkea –saavutettua. Välitilinpäätös Oliko markkinoinnin vuotesi täynnä toteutuneita haaveita, kampanjoita, tapahtumia vai kenties [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 02.12.2019

Onnistumiset eivät korvaa suunnitelmallisuutta markkinoinnissa

Viestintästrategi Antti kirjoitti viime viikolla blogissa omia mietteitään Suomen jalkapallomaajoukkueen brändin muodostumisesta yhdeksi valtakuntamme tämän hetken vahvimmista urheilunimikkeistä. Hän toi tekstissään esille, että vaikka Huuhkajiksi nimetty jalkapallomaajoukkue saikin melkoisen buustin [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 26.11.2019

Ei pöllömpää: Huuhkajat & 3 onnistumista brändinrakentamisessa

Suomen miesten jalkapallomaajoukkue selvitti tiensä ensi kertaa jalkapallon EM-kisoihin. Huuhkajat-brändi voi paremmin kuin koskaan. Mistä se johtuu? Onko menestys kentällä syy onnistuneeseen brändityöhön – vai toisin päin? Kerron Näkemykseni Huuhkajien [...] Lue lisää