Näkemyksiä | Blogi 08.01.2019

Teoriasta käytäntöön 

Olen liiketalouden opiskelija Lahden ammattikorkeakoulusta. Vaikka opiskelu ammattikorkeakoulussa onkin yliopisto-opiskeluun verrattuna vähemmän teoriaa ja enemmän tekemistä, on opiskelu kuitenkin aika paljon asioiden teorioiden opiskelua. Opiskeluun on mahtunut monia hyödyllisiä ja hyvin erilaisia opintojaksoja liiketalouden eri osa-alueilta. Liiketalous on hyvin monipuolinen ja melko laaja-alainen koulutus, sillä jokaisen täytyy opiskella hieman kaikkia liiketoiminnan osa-alueita.

Myöhempinä opiskeluvuosina voidaan syventyä enemmän itseään kiinnostaviin osa-alueisiin. Itse huomasin hyvin pian opintojeni alettua kiinnostuvani erityisesti myynnistä, markkinoinnista ja viestinnästä. Ja pian olinkin käynyt jo kaikki näihin liittyvät opintojaksot.

Löydä omat vahvuutesi

Opiskelun myötä olen oppinut paljon markkinoinnista ja viestinnästä. Erityisesti olen aina ollut kiinnostunut sosiaalisesta mediasta, jossa vietän paljon aikaa seuraillen erilaisia henkilöitä ja brändejä.

On ollut kiinnostavaa seurata, kuinka sosiaalisessa mediassa markkinointi ja viestintä on noussut niin suureen rooliin. Ja kuinka nopeasti sosiaalisessa mediassa näkyvät markkinoinnin ja viestinnän trendit muuttuvat ja tulee uusia ilmiöitä. Opiskellessa olen oppinut hahmottamaan sosiaalisen median erilaisia kanavia paremmin, ja kuinka missäkin kanavassa markkinointia ja viestintää toteutetaan.

Koulussa opitun hyödyntäminen käytännössä

Ei ole kuitenkaan sama asia lukea markkinoinnin teorioita kirjoista, kuin päästä oikeasti mukaan toteuttamaan niitä. Nykyään on hienoa, kuinka monet yritykset tekevät tiiviisti yhteistyötä oppilaitosten kanssa. Meillä LAMK:issa järjestetään monia opintojaksoja yhteistyössä paikallisten yritysten kanssa. Itsekin olen jo opiskeluaikoina päässyt mukaan erilaisiin projekteihin yritysten kanssa.

Minulle oli tärkeää löytää työharjoittelupaikka itseäni kiinnostavalta alalta ja uskon, että työharjoitteluni täällä MBE:llä antaa minulle paljon. Odotan innolla pääseväni teoriasta käytäntöön, siis mukaan projekteihin ja näkemään, kuinka täällä työskennellään. Seuraavan viiden kuukauden aikana haluan kehittää itseäni ja oppia mahdollisimman paljon uutta.

Essi

AVAINSANAT: työharjoittelu

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 17.01.2019

Markkinointi kuuluu kaikille

Keskustelu 1: Mahdoton yhtälö Asiakas: Haluamme sellaisen yhteisen tekemisen meiningin, mikä heijastuu ulospäinkin! Sellaisen tunnistettavan, meidänlaisen fiiliksen, joka tulee asiakkaalle jokaisessa kohtaamisessa. MBE: Se on brändipersoona. Brändipersoonassa määritellään nimenomaan millaisen [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 09.01.2019

Markkinointi on investointi

Jokaisella liiketoiminnalla tulee olla tavoitteet, teilläkin on varmasti omat tavoitteenne, tai näin ainakin toivon. Tavoitteiden tulee olla korkealla, mutta ei mahdottomat. Yleensä tavoitteisiin pääsy vaatii investointeja. Niitä voivat olla esimerkiksi [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 07.01.2019

Olemme nyt virallisesti Näkemystehdas MBE

Mistä MBE on lyhenne? Tämä voisi aivan hyvin olla kysymyksenä lahtelaisteemaisessa pubivisassa. Annan nyt tässä pienen etumatkan mahdollisille kisaajille: Vastaus on Mainostoimisto Business Express, ja siitä kaikki sai alkunsa yli [...] Lue lisää