Näkemyksiä | Blogi 08.01.2019

Teoriasta käytäntöön 

Olen liiketalouden opiskelija Lahden ammattikorkeakoulusta. Vaikka opiskelu ammattikorkeakoulussa onkin yliopisto-opiskeluun verrattuna vähemmän teoriaa ja enemmän tekemistä, on opiskelu kuitenkin aika paljon asioiden teorioiden opiskelua. Opiskeluun on mahtunut monia hyödyllisiä ja hyvin erilaisia opintojaksoja liiketalouden eri osa-alueilta. Liiketalous on hyvin monipuolinen ja melko laaja-alainen koulutus, sillä jokaisen täytyy opiskella hieman kaikkia liiketoiminnan osa-alueita.

Myöhempinä opiskeluvuosina voidaan syventyä enemmän itseään kiinnostaviin osa-alueisiin. Itse huomasin hyvin pian opintojeni alettua kiinnostuvani erityisesti myynnistä, markkinoinnista ja viestinnästä. Ja pian olinkin käynyt jo kaikki näihin liittyvät opintojaksot.

Löydä omat vahvuutesi

Opiskelun myötä olen oppinut paljon markkinoinnista ja viestinnästä. Erityisesti olen aina ollut kiinnostunut sosiaalisesta mediasta, jossa vietän paljon aikaa seuraillen erilaisia henkilöitä ja brändejä.

On ollut kiinnostavaa seurata, kuinka sosiaalisessa mediassa markkinointi ja viestintä on noussut niin suureen rooliin. Ja kuinka nopeasti sosiaalisessa mediassa näkyvät markkinoinnin ja viestinnän trendit muuttuvat ja tulee uusia ilmiöitä. Opiskellessa olen oppinut hahmottamaan sosiaalisen median erilaisia kanavia paremmin, ja kuinka missäkin kanavassa markkinointia ja viestintää toteutetaan.

Koulussa opitun hyödyntäminen käytännössä

Ei ole kuitenkaan sama asia lukea markkinoinnin teorioita kirjoista, kuin päästä oikeasti mukaan toteuttamaan niitä. Nykyään on hienoa, kuinka monet yritykset tekevät tiiviisti yhteistyötä oppilaitosten kanssa. Meillä LAMK:issa järjestetään monia opintojaksoja yhteistyössä paikallisten yritysten kanssa. Itsekin olen jo opiskeluaikoina päässyt mukaan erilaisiin projekteihin yritysten kanssa.

Minulle oli tärkeää löytää työharjoittelupaikka itseäni kiinnostavalta alalta ja uskon, että työharjoitteluni täällä MBE:llä antaa minulle paljon. Odotan innolla pääseväni teoriasta käytäntöön, siis mukaan projekteihin ja näkemään, kuinka täällä työskennellään. Seuraavan viiden kuukauden aikana haluan kehittää itseäni ja oppia mahdollisimman paljon uutta.

Essi

AVAINSANAT: työharjoittelu

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 18.03.2019

Sisältö on kuningas

Miksi meillä jaksetaan jauhaa sisällöistä? Ehkä siksi, että sisältö on kaikki kaikessa. Korjaan: hyvä sisältö on kaikki kaikessa. Hyvä sisältö nimittäin auttaa yrityksen asiakasta tekemään valinnan. Oikeanlainen sisältö sitouttaa jo [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 07.03.2019

Sekä B2B että B2C lähellä sydäntä

Valmistumiseni jälkeen olen päässyt kerryttämään kokemusta sekä B2B- että kuluttajamarkkinoinnin parissa. Tämä on mahdollistanut eturivin paikat molempiin esityksiin. Taustastani sen verran, että urani aukesi suuren kansainvälisen pakkausteollisuuden yrityksen palveluksessa, mikä [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 27.02.2019

Hymy on MBE:llä ykkönen

Mietitäänkö teillä, mitä asiakkaat oikeasti teistä ajattelevat? Miten hyvin esimerkiksi arvonne välittyvät asiakkaille saakka? Usein yrityksillä on jonkinlainen kalpea aavistus, olettamus siitä, mitä asiakkaan mielessä liikkuu. Tarkka tieto voi kuitenkin [...] Lue lisää