Näkemyksiä | Blogi 21.08.2018

Toteutuvatko arvonne joka päivä?

Ja toinen hyvä kysymys on, muistavatko kaikki ne? Arvot eivät ole vain pakollinen osuus strategiapapereissa, vaan ne tulisi olla vahvasti läsnä jokapäiväisessä työssä. Yrityksen arvojen tulisi olla linjassa brändipersoonan kanssa ja sitä myöden vaikuttaa myös tuotettaviin sisältöihin.

Persoonallisuus mukaan

Arvot voivat olla ja nimenomaan saavatkin olla persoonallisia. Mielestäni esimerkiksi asiakaslähtöisyys, rehellisyys ja luotettavuus ovat kaiken toiminnan perusta, ei niitä tarvitse erikseen arvoiksi nostaa. Heitinkin ilmoille pilke silmäkulmassa eräässä koulutuksessa kommentin, että hienoa, vain sadalla yrityksellä sadan kilometrin säteellä on nuo samat arvot, miten ne tekevät teistä omanlaisenne? Ja parasta oli, että kysyessäni arvoja, niitä alettiin kaivaa läppärin uumenista.

Eihän tämä ole teidän arkeanne?

Näkemys. Nopeus. Rohkeus. Hymy.

Nämä ovat meidän persoonalliset arvomme, jotka ohjaavat tekemistämme joka päivä. Tottakai tausta-ajatuksena on tyytyväinen asiakas, tai mieluiten vielä sellainen, joka on yllättynyt positiivisesti.

Nämä arvot ovat myös sellaiset, joista on ilo kertoa ja ne herättävätkin keskustelua. Ne erottavat meidät muista ja ne on helppo meidän oman porukan muistaa. Ilahtuneena olen myös saanut kommentteja, että arvomme todella kuvaavat meitä ja sopivat meille. Oletteko te saaneet arvoistanne vastaavaa kommenttia?

Oma strategianne arvoineen tulee toki lähteä teistä itsestänne. Arvoja työstetään usein johtoryhmässä, joskus työhön otetaan mukaan alusta lähtien koko henkilökunta. Joka tapauksessa, ulkopuolinen sparraus on myös tärkeää. Miten muut näkevät arvonne? Ovatko ne asiakkaillenne merkityksellisiä? Tuovatko ne teille lisäarvoa? Innostuuko oma porukkanne arvoistanne?

Arvot toimivat yrityksen eduksi vain silloin, kun koko yrityksen porukka on aidosti sisäistänyt arvot ja toimii niiden mukaan. Meiltä saat sen hymyn kaupan päälle 🙂

Minttu

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 21.09.2018

Innostusta Mainontapäivästä

Kyse ei ole koskaan sinusta ja yrityksestäsi tai tuotteestasi, vaan siitä, kuinka saat muut tuntemaan. Siinä, ensimmäinen herätys. Näin Laila Pawlak Singularity Universitystä tykitti heti aamun alkajaisiksi. Tämä on asia, [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 18.09.2018

Strategista dataa

Nyt tapahtuu loistavia asioita. Loistavia siksi, että asiakkaanamme saat meiltä entistä enemmän lisäarvoa. Olemme työstäneet omaa strategiaamme ja sitä, millainen kumppani haluamme asiakkaillemme olla. Strategian ytimessä meillä säilyy edelleen työnilo [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 28.08.2018

Millainen brändipersoona, sellainen vaikutelma

Brändipersoona on kriittinen osa brändiä. Helpoiten voit lähestyä aihetta ajattelemalla, että mitä jos tuosta viereisestä ovesta kävelisi sisään ”sinun yrityksesi”, millaisen ensivaikutelman se antaisi? Millaisiin vaatteisiin se on pukeutunut? Miten [...] Lue lisää

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 21.09.2018

Innostusta Mainontapäivästä

Kyse ei ole koskaan sinusta ja yrityksestäsi tai tuotteestasi, vaan siitä, kuinka saat muut tuntemaan. Siinä, ensimmäinen herätys. Näin Laila Pawlak Singularity Universitystä tykitti heti aamun alkajaisiksi. Tämä on asia, [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 19.09.2018

Ymmärrystä ja toimintaa analytiikan avulla

Me elämme maailmassa, joka on täynnä dataa ja sen herättämiä kysymyksiä. Missä asiakkaamme löytävät meidät? Millainen on myynnin kehitys ja miltä sen trendit näyttävät? Miten vertaudumme kilpailijoihimme? Tiedolla johtaminen on [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 18.09.2018

Strategista dataa

Nyt tapahtuu loistavia asioita. Loistavia siksi, että asiakkaanamme saat meiltä entistä enemmän lisäarvoa. Olemme työstäneet omaa strategiaamme ja sitä, millainen kumppani haluamme asiakkaillemme olla. Strategian ytimessä meillä säilyy edelleen työnilo [...] Lue lisää