Näkemyksiä | Blogi 21.08.2018

Toteutuvatko arvonne joka päivä?

Ja toinen hyvä kysymys on, muistavatko kaikki ne? Arvot eivät ole vain pakollinen osuus strategiapapereissa, vaan ne tulisi olla vahvasti läsnä jokapäiväisessä työssä. Yrityksen arvojen tulisi olla linjassa brändipersoonan kanssa ja sitä myöden vaikuttaa myös tuotettaviin sisältöihin.

Persoonallisuus mukaan

Arvot voivat olla ja nimenomaan saavatkin olla persoonallisia. Mielestäni esimerkiksi asiakaslähtöisyys, rehellisyys ja luotettavuus ovat kaiken toiminnan perusta, ei niitä tarvitse erikseen arvoiksi nostaa. Heitinkin ilmoille pilke silmäkulmassa eräässä koulutuksessa kommentin, että hienoa, vain sadalla yrityksellä sadan kilometrin säteellä on nuo samat arvot, miten ne tekevät teistä omanlaisenne? Ja parasta oli, että kysyessäni arvoja, niitä alettiin kaivaa läppärin uumenista.

Eihän tämä ole teidän arkeanne?

Näkemys. Nopeus. Rohkeus. Hymy.

Nämä ovat meidän persoonalliset arvomme, jotka ohjaavat tekemistämme joka päivä. Tottakai tausta-ajatuksena on tyytyväinen asiakas, tai mieluiten vielä sellainen, joka on yllättynyt positiivisesti.

Nämä arvot ovat myös sellaiset, joista on ilo kertoa ja ne herättävätkin keskustelua. Ne erottavat meidät muista ja ne on helppo meidän oman porukan muistaa. Ilahtuneena olen myös saanut kommentteja, että arvomme todella kuvaavat meitä ja sopivat meille. Oletteko te saaneet arvoistanne vastaavaa kommenttia?

Oma strategianne arvoineen tulee toki lähteä teistä itsestänne. Arvoja työstetään usein johtoryhmässä, joskus työhön otetaan mukaan alusta lähtien koko henkilökunta. Joka tapauksessa, ulkopuolinen sparraus on myös tärkeää. Miten muut näkevät arvonne? Ovatko ne asiakkaillenne merkityksellisiä? Tuovatko ne teille lisäarvoa? Innostuuko oma porukkanne arvoistanne?

Arvot toimivat yrityksen eduksi vain silloin, kun koko yrityksen porukka on aidosti sisäistänyt arvot ja toimii niiden mukaan. Meiltä saat sen hymyn kaupan päälle 🙂

Minttu

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 17.01.2019

Markkinointi kuuluu kaikille

Keskustelu 1: Mahdoton yhtälö Asiakas: Haluamme sellaisen yhteisen tekemisen meiningin, mikä heijastuu ulospäinkin! Sellaisen tunnistettavan, meidänlaisen fiiliksen, joka tulee asiakkaalle jokaisessa kohtaamisessa. MBE: Se on brändipersoona. Brändipersoonassa määritellään nimenomaan millaisen [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 09.01.2019

Markkinointi on investointi

Jokaisella liiketoiminnalla tulee olla tavoitteet, teilläkin on varmasti omat tavoitteenne, tai näin ainakin toivon. Tavoitteiden tulee olla korkealla, mutta ei mahdottomat. Yleensä tavoitteisiin pääsy vaatii investointeja. Niitä voivat olla esimerkiksi [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 27.11.2018

Brändin kehittämisen muistilista

Eikö brändi tunnu enää omalta? Tai kaipaisiko se freesausta? Brändin kehittäminen lähtee usein liikkeelle päivitetystä strategiasta ja ehkäpä muuttuneesta kilpailutilanteesta. Se ei tarkoita välttämättä logon muutosta, ja jos tarkoittaa, siitä [...] Lue lisää

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 18.04.2019

Hyvä, parempi, brief

Toimeksiannon, tai meillä tutummin briefin, taustalla on aina asiakkaan tarve tai haaste, johon haetaan ratkaisua. Valmiin briefin voi antaa meille kirjallisesti, mutta useimmiten se rakentuu tapaamisessa ja keskustellen asiakkaan kanssa. [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 09.04.2019

Onnea, suomi!

Mikael Agricolan ja suomen kielen päivänä on syytä kirjoittaa blogi Mikael Agricolasta ja suomen kielestä. Valitsin kieleksi suomen. Muitakin vaihtoehtoja olisi ollut. Maailmassa on kieliä noin 6 000, laskentatapa vaikuttaa [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 26.03.2019

Tulokset esiin sisältömarkkinoinnin mittaamisella

Viime viikolla sisältöstrategimme Aino kirjoitti, kuinka sisältö on markkinoinnissa kuningas. Loistavien sisältöjen rinnalle kannattaa tuoda mitattavuus, jotta sisältömarkkinoinnin tuloksellisuus voidaan todentaa ja kehittää omaa toimintaa. Sisältömarkkinoinnin mittaaminen vaihtelee aina tapauskohtaisesti, [...] Lue lisää