Näkemyksiä | Blogi 21.08.2018

Toteutuvatko arvonne joka päivä?

Ja toinen hyvä kysymys on, muistavatko kaikki ne? Arvot eivät ole vain pakollinen osuus strategiapapereissa, vaan ne tulisi olla vahvasti läsnä jokapäiväisessä työssä. Yrityksen arvojen tulisi olla linjassa brändipersoonan kanssa ja sitä myöden vaikuttaa myös tuotettaviin sisältöihin.

Persoonallisuus mukaan

Arvot voivat olla ja nimenomaan saavatkin olla persoonallisia. Mielestäni esimerkiksi asiakaslähtöisyys, rehellisyys ja luotettavuus ovat kaiken toiminnan perusta, ei niitä tarvitse erikseen arvoiksi nostaa. Heitinkin ilmoille pilke silmäkulmassa eräässä koulutuksessa kommentin, että hienoa, vain sadalla yrityksellä sadan kilometrin säteellä on nuo samat arvot, miten ne tekevät teistä omanlaisenne? Ja parasta oli, että kysyessäni arvoja, niitä alettiin kaivaa läppärin uumenista.

Eihän tämä ole teidän arkeanne?

Näkemys. Nopeus. Rohkeus. Hymy.

Nämä ovat meidän persoonalliset arvomme, jotka ohjaavat tekemistämme joka päivä. Tottakai tausta-ajatuksena on tyytyväinen asiakas, tai mieluiten vielä sellainen, joka on yllättynyt positiivisesti.

Nämä arvot ovat myös sellaiset, joista on ilo kertoa ja ne herättävätkin keskustelua. Ne erottavat meidät muista ja ne on helppo meidän oman porukan muistaa. Ilahtuneena olen myös saanut kommentteja, että arvomme todella kuvaavat meitä ja sopivat meille. Oletteko te saaneet arvoistanne vastaavaa kommenttia?

Oma strategianne arvoineen tulee toki lähteä teistä itsestänne. Arvoja työstetään usein johtoryhmässä, joskus työhön otetaan mukaan alusta lähtien koko henkilökunta. Joka tapauksessa, ulkopuolinen sparraus on myös tärkeää. Miten muut näkevät arvonne? Ovatko ne asiakkaillenne merkityksellisiä? Tuovatko ne teille lisäarvoa? Innostuuko oma porukkanne arvoistanne?

Arvot toimivat yrityksen eduksi vain silloin, kun koko yrityksen porukka on aidosti sisäistänyt arvot ja toimii niiden mukaan. Meiltä saat sen hymyn kaupan päälle 🙂

Minttu

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 13.11.2018

Markkinointi oikotienä onneen

”Tehdään sellainen kiva räiskäytys, joku tosi luova kamppis! Sellainen mikä nostaa meidän tunnettuuden huippuunsa ja muuttaa mielikuvan meistä tuotemyyjästä huippuasiantuntijaksi! Tehdään tuo kamppis ja jatketaan sitten muuten ihan niin kuin [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 08.10.2018

Näkemystehdas MBE rekrytoi ja uudistuu

Reagoimme maailman muutokseen päivittämällä strategiamme ja laajentamalla analytiikkaan sekä viestintään. Viritämme palvelutarjontaamme vastaamaan muuttuvan maailman tarpeisiin. Jatkossa tarjoamme markkinoinnin rinnalla myös viestinnän palveluja. MBE on investoinut myös analytiikkaan ja tiedolla [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 21.09.2018

Innostusta Mainontapäivästä

Kyse ei ole koskaan sinusta ja yrityksestäsi tai tuotteestasi, vaan siitä, kuinka saat muut tuntemaan. Siinä, ensimmäinen herätys. Näin Laila Pawlak Singularity Universitystä tykitti heti aamun alkajaisiksi. Tämä on asia, [...] Lue lisää

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 13.11.2018

Markkinointi oikotienä onneen

”Tehdään sellainen kiva räiskäytys, joku tosi luova kamppis! Sellainen mikä nostaa meidän tunnettuuden huippuunsa ja muuttaa mielikuvan meistä tuotemyyjästä huippuasiantuntijaksi! Tehdään tuo kamppis ja jatketaan sitten muuten ihan niin kuin [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 07.11.2018

Graafinen suunnittelu - kirosana joka on hintansa väärti

“Kallista!“, “Emme tarvitse grafiikkaa mihinkään.”, “Minulla on puhelimessa näitä ilmaisia sovelluksia.”, siinä muutama kuulemani tokaisu aiheesta graafinen suunnittelu. Graafista suunnittelua tarvitsee jokainen yritys, yhdistys, yhteisö, seura, yksityishenkilö tai tapahtuma, joka [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 26.10.2018

Konkretiaa: Mitä hyötyä markkinoinnin ja viestinnän analytiikasta on bisnekselle?

Markkinoinnin analytiikka saadaan usein kuulostamaan vaikeaselkoiselta ja hämmentävältä pöhinäsanojen surinalta. Ehkä se on joidenkin tarkoituskin. Silloin voi tosin jäädä hämärän peittoon, mitä hyötyä analytiikasta todella on – varsinkin, jos yrityksessä [...] Lue lisää