Näkemyksiä | Blogi 21.08.2018

Toteutuvatko arvonne joka päivä?

Ja toinen hyvä kysymys on, muistavatko kaikki ne? Arvot eivät ole vain pakollinen osuus strategiapapereissa, vaan ne tulisi olla vahvasti läsnä jokapäiväisessä työssä. Yrityksen arvojen tulisi olla linjassa brändipersoonan kanssa ja sitä myöden vaikuttaa myös tuotettaviin sisältöihin.

Persoonallisuus mukaan

Arvot voivat olla ja nimenomaan saavatkin olla persoonallisia. Mielestäni esimerkiksi asiakaslähtöisyys, rehellisyys ja luotettavuus ovat kaiken toiminnan perusta, ei niitä tarvitse erikseen arvoiksi nostaa. Heitinkin ilmoille pilke silmäkulmassa eräässä koulutuksessa kommentin, että hienoa, vain sadalla yrityksellä sadan kilometrin säteellä on nuo samat arvot, miten ne tekevät teistä omanlaisenne? Ja parasta oli, että kysyessäni arvoja, niitä alettiin kaivaa läppärin uumenista.

Eihän tämä ole teidän arkeanne?

Näkemys. Nopeus. Rohkeus. Hymy.

Nämä ovat meidän persoonalliset arvomme, jotka ohjaavat tekemistämme joka päivä. Tottakai tausta-ajatuksena on tyytyväinen asiakas, tai mieluiten vielä sellainen, joka on yllättynyt positiivisesti.

Nämä arvot ovat myös sellaiset, joista on ilo kertoa ja ne herättävätkin keskustelua. Ne erottavat meidät muista ja ne on helppo meidän oman porukan muistaa. Ilahtuneena olen myös saanut kommentteja, että arvomme todella kuvaavat meitä ja sopivat meille. Oletteko te saaneet arvoistanne vastaavaa kommenttia?

Oma strategianne arvoineen tulee toki lähteä teistä itsestänne. Arvoja työstetään usein johtoryhmässä, joskus työhön otetaan mukaan alusta lähtien koko henkilökunta. Joka tapauksessa, ulkopuolinen sparraus on myös tärkeää. Miten muut näkevät arvonne? Ovatko ne asiakkaillenne merkityksellisiä? Tuovatko ne teille lisäarvoa? Innostuuko oma porukkanne arvoistanne?

Arvot toimivat yrityksen eduksi vain silloin, kun koko yrityksen porukka on aidosti sisäistänyt arvot ja toimii niiden mukaan. Meiltä saat sen hymyn kaupan päälle 🙂

Minttu

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 06.04.2021

Näkemykseni Näkemystehtaasta

Minulla on nyt reilu kaksi viikkoa MBE:llä takana ja ajattelin koota ajatukseni näistä päivistä yhteen ja kertoa millaista työskentely MBE:llä on uuden työntekijän silmin. Tulin vahvistamaan MBE:tä tuloksellisen digitaalisen markkinoinnin [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 23.03.2021

Sisällöntuotanto luottamuksen rakennusaineena

Vuoden 2021 ykköspuheenaihe meillä töissä on ollut luottamus, eikä vähiten heti alkuvuodesta lanseeratun Luotain -palvelun johdosta. Luotaimen perusidea on luottamuksen rakentaminen ja sen myötä pohjan luominen myyntityölle. Vaikka toimitaankin ammatillisesti, [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 01.03.2021

Helppo niskalenkki GDPR-vaatimuksista

Oletko ajatellut, että tietosuojaseloste ja evästekysely ovat ainoat GDPR:n vaatimat toimenpiteet? Jos olet, niin saatat yllättyä. Hyvä tietosuojaseloste vastaa moneen vaadittuun asiaan, mutta usein se laaditaan vain asiakkaita varten verkkosivuille. [...] Lue lisää

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 03.05.2021

Menesty rakentamalla luottamusta kahdella tasolla

B2B-asiantuntijaratkaisujen myynnissä tähdätään usein kumppanuuteen. Kumppanuus on syvä ja kestävä suhde asiakkaiden kanssa. Ostamisen ja myymisen sijaan kumppanuus on lisäarvon tuottamista, joka tarvitsee toimiakseen molemminpuolista luottamusta. Vaikka puhutaan yritysten välisestä [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 01.03.2021

Helppo niskalenkki GDPR-vaatimuksista

Oletko ajatellut, että tietosuojaseloste ja evästekysely ovat ainoat GDPR:n vaatimat toimenpiteet? Jos olet, niin saatat yllättyä. Hyvä tietosuojaseloste vastaa moneen vaadittuun asiaan, mutta usein se laaditaan vain asiakkaita varten verkkosivuille. [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 14.01.2021

Näkemystehdas MBE kehitti tekoälypohjaisen palvelun B2B-myyntiin

Luotain-palvelussa yhdistyy tekoäly ja näkemyksellinen ihmisajattelu. Se kerää julkista dataa B2B-maailman päättäjistä sekä heidän verkostoistaan ja auttaa rakentamaan luottamuspolkuja kohdeasiakkaiden luo. Maailma rakentuu erilaisista ihmissuhteista, myös liike-elämässä. Tekoälyn ja algoritmien [...] Lue lisää