Näkemyksiä | Blogi 21.08.2018

Toteutuvatko arvonne joka päivä?

Ja toinen hyvä kysymys on, muistavatko kaikki ne? Arvot eivät ole vain pakollinen osuus strategiapapereissa, vaan ne tulisi olla vahvasti läsnä jokapäiväisessä työssä. Yrityksen arvojen tulisi olla linjassa brändipersoonan kanssa ja sitä myöden vaikuttaa myös tuotettaviin sisältöihin.

Persoonallisuus mukaan

Arvot voivat olla ja nimenomaan saavatkin olla persoonallisia. Mielestäni esimerkiksi asiakaslähtöisyys, rehellisyys ja luotettavuus ovat kaiken toiminnan perusta, ei niitä tarvitse erikseen arvoiksi nostaa. Heitinkin ilmoille pilke silmäkulmassa eräässä koulutuksessa kommentin, että hienoa, vain sadalla yrityksellä sadan kilometrin säteellä on nuo samat arvot, miten ne tekevät teistä omanlaisenne? Ja parasta oli, että kysyessäni arvoja, niitä alettiin kaivaa läppärin uumenista.

Eihän tämä ole teidän arkeanne?

Näkemys. Nopeus. Rohkeus. Hymy.

Nämä ovat meidän persoonalliset arvomme, jotka ohjaavat tekemistämme joka päivä. Tottakai tausta-ajatuksena on tyytyväinen asiakas, tai mieluiten vielä sellainen, joka on yllättynyt positiivisesti.

Nämä arvot ovat myös sellaiset, joista on ilo kertoa ja ne herättävätkin keskustelua. Ne erottavat meidät muista ja ne on helppo meidän oman porukan muistaa. Ilahtuneena olen myös saanut kommentteja, että arvomme todella kuvaavat meitä ja sopivat meille. Oletteko te saaneet arvoistanne vastaavaa kommenttia?

Oma strategianne arvoineen tulee toki lähteä teistä itsestänne. Arvoja työstetään usein johtoryhmässä, joskus työhön otetaan mukaan alusta lähtien koko henkilökunta. Joka tapauksessa, ulkopuolinen sparraus on myös tärkeää. Miten muut näkevät arvonne? Ovatko ne asiakkaillenne merkityksellisiä? Tuovatko ne teille lisäarvoa? Innostuuko oma porukkanne arvoistanne?

Arvot toimivat yrityksen eduksi vain silloin, kun koko yrityksen porukka on aidosti sisäistänyt arvot ja toimii niiden mukaan. Meiltä saat sen hymyn kaupan päälle 🙂

Minttu

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 02.07.2019

B2B-yritysten viisi haastetta markkinoinnissa

Olen viimeisen vuoden aikana tavannut lähemmäs viisikymmentä B2B-yrityksen markkinointipäättäjää. Kaikilla tapaamillani yrityksillä on selkeitä haasteita, joihin he tarvitsevat apua. Perisuomalaisesti usein tuotteita valmistavia yrityksiä vaivaa kipuilu tuotteiden myymisestä asiantuntijaratkaisujen tuottajiksi. [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 19.06.2019

Näkemystehdas lomailee, mutta vain tovin

Näkemystehdas siirtyy heinäkuun puolessa välissä kesämoodiin, mutta vain hetkeksi. Lepuutamme aivojamme keskitetysti 15.-26.7.2019, mutta muina aikoina löydät aina jonkun, jota nykäistä hihasta. Tässä koko porukkamme loma-aikataulut: Antti 1.7.-26.7. Johanna 8.7.-2.8. [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 23.05.2019

Antti Pohja Näkemystehdas MBE:n osakkaaksi

Näkemystehdas MBE:n omistuspohja on laajentunut. Vuonna 2018 MBE:llä viestintästrategina aloittanut Antti Pohja on nyt yhtiön kolmas osakas. Yrityksen pääomistaja, Merja-Leena Alenius jatkaa hallituksen puheenjohtajana. Yhtiön kolmas omistaja on toimitusjohtaja Minttu [...] Lue lisää

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 08.07.2019

Ihminen sanojen sisällä

Senni kirjoitti pari viikkoa sitten blogiimme brändin äänensävystä, jatkan samoilla ääniaalloilla. Työntekijälähettiläs puhuu parhaimmillaan yrityksensä puolesta. Mutta mitä se vaatii? Ainakin balanssia yrityksen äänensävyn ja oman minän välillä. Saksalaisen lääkeyhtiö [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 02.07.2019

B2B-yritysten viisi haastetta markkinoinnissa

Olen viimeisen vuoden aikana tavannut lähemmäs viisikymmentä B2B-yrityksen markkinointipäättäjää. Kaikilla tapaamillani yrityksillä on selkeitä haasteita, joihin he tarvitsevat apua. Perisuomalaisesti usein tuotteita valmistavia yrityksiä vaivaa kipuilu tuotteiden myymisestä asiantuntijaratkaisujen tuottajiksi. [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 18.06.2019

4 hyötyä yritysblogista

Yritysblogit ovat nykyään markkinoinnin peruskauraa. Blogeilla yritykset viestivät omasta asiantuntijuudestaan ja kasvattavat näkyvyyttään. Mitä tämä konkreettisesti tarkoittaa ja miksi niitä edelleen kannattaa perustaa? Käydään läpi yritysblogin 4 hyötyä ja otetaan [...] Lue lisää