Näkemyksiä | Blogi 24.10.2017

Tuleva sisällöntuotannon ammattilainen – hae meille harjoitteluun!

Moi! Mä olen Katja, Näkemystehdas MBE:n luova sisällöntuottaja. Me MBE:llä etsitään sisällöntuotannon harjoittelijaa vahvistamaan näkemyksellistä tiimiämme – eli aisaparia mulle. Tämä tehtävä voisi sopia sulle kuin nenä päähän, jos haluat kehittyä markkinointiviestinnän ammattilaiseksi ja päästä kerryttämään kokemusta mielenkiintoisien asiakasprojektien parissa.

Vastaan MBE:llä sisällöntuotannosta, mutta työtehtäviini kuuluu myös paljon muuta. Sisällöntuotannon lisäksi mun viikot saattaa kulua myös brändin kiteytysten, markkinointisuunnitelmien tai nettisivurakenteiden parissa. Eli meillä pääsee tosissaan laajentamaan omaa osaamistaan, jos vaan paloa löytyy! Kiinnostaisiko hypätä mukaan tiimiin? Tässä hieman lisäinfoa meistä ja työtehtävästä.

Keitä me olemme?

Näkemystehdas MBE on markkinoinnin ja brändäyksen asiantuntijaorganisaatio ja meidän tehtävä on auttaa asiakkaitamme menestymään kasvattamalla brändin arvoa ja tunnettuutta. Tarjoamme ratkaisuja, joiden rakennuspalikoita on muun muassa sisällöntuotanto, brändi- ja somestrategiat, visuaaliset ilmeet ja graafinen suunnittelu, markkinointikonseptit ja mainonnan räätälöidyt ratkaisut, videomarkkinointi ja viestintäsuunnitelmat. Asiantuntijoidemme lisäksi harjoittelijat on tärkeä osa meidän tiimiä, sillä MBE haluaa tarjota tulevaisuuden timanttisille ammattilaisille mahdollisuuden kerryttää arvokasta kokemusta mainostoimiston arjesta ja monipuolisista asiakasprojekteista.

Mitä harjoittelu pitää sisällään?

Harjoittelijana pääset auttamaan meitä monikanavaisessa sisällöntuotannossa – niin B2B- kuin B2C-puolella. Tämä voi pitää sisällään esimerkiksi some-markkinointia, uutiskirjeiden ja blogien kirjoittamista, printtimainosten työstöä tai nettisivusisältöjen viilausta. Työtehtäviä tässä mainostoimistossa tosin löytyy laidasta laitaan, joten pääset kehittymään myös muilla sinua kiinnostavilla osa-alueilla ja voit olla varma, että harjoittelun päätteeksi olet myös projektinhallinnan mestari.

Mitä toivomme sinulta?

Voit olla joko AMK- tai yliopistotaustainen markkinoinnin tai viestinnän opiskelija. Aikaisempi kokemus sisällöntuotannosta on eduksi, mutta myös muunlainen kokemus kirjoittamisesta ja sisällöntuotannosta auttaa työtehtävissä. Ajoittain hyvin nopeatahtisessakin mainostoimiston arjessa seuraavat ominaisuudet ovat lisäksi hyödyllisiä:

  • kyky hahmottaa kokonaisuuksia ja sisäistää asioita nopeasti
  • organisointitaito
  • tiimihenki
  • vastuullinen työote

Erityisesti toivomme kuitenkin, että sulta löytyy rutkasti mielenkiintoa kehittyä sisällöntuotannon ammattilaiseksi ja ehkä jo nyt luovuutta ideoida sisältöjä, jotka koskettavat. Lisäksi uudenlaiset ja raikkaat näkemykset nykyajan markkinoinnista otetaan meillä avosylin vastaan. Vastavuoroisesti lupaamme intohimoiset työkaverit, tekemisen meininkiä, haasteellisia projekteja ja yhdessä onnistumisia!

Harjoittelun pituus on mielellään vähintään 3–4 kuukautta, jotta pääset oikeasti tositoimiin. Olemme myös tarvittaessa joustavia työaikojen suhteen. Lähetä meille CV:si, mahdolliset työnäytteet ja lyhyt esittely itsestäsi haluamassasi formaatissa sähköpostitse osoitteeseen minttu.murtomaki@mbe.fi. Persoonallinen hakemus on plussaa! Lisätietoja voit myös kysellä Mintulta joko meilitse tai soittamalla p. 0407780020.

Niin, ja harjoittelu voi alkaa vaikka heti – mun vieressä on työpiste sopivasti vapaana. Toivottavasti me kuullaan susta pian!

 

Terkuin,

Katja

Muita näkemyksiä samalta kirjoittajalta

Näkemyksiä | Blogi 08.01.2018

Mitä verkkosivu-uudistus oikeastaan pitää sisällään?

Milloin viimeksi olette päivittäneet yrityksenne verkkosivuja tai tarkastelleet niitä kriittisellä silmällä? Onko viime kerrasta kulunut luvattoman pitkä aika? Verkkosivut ovat tärkeä kohtaamispiste sinun ja asiakkaasi välillä, joten niitä on syytä [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 07.12.2017

M-päivä: Miten hitsausfirmasta tulee toimialansa ajatusjohtaja?

Kempin Digital Community Manager Mikko Heinonen paljasti Lahden Sibeliustalolla 24.11.2017 järjestetyssä M-päivässä, miten yritys varmisti globaalin myynnin aloituksen ottamalla haltuun ajatusjohtajuuden. Tässä kooste päivän puheenvuorosta – ajatuksia nostattavia lukuhetkiä! Kemppi [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 05.12.2017

M-päivä: Uudistuksesta merkittävä kilpailuetu

Digital Office Companyn myyntijohtaja Jonne Makkula kertoi Lahden Sibeliustalolla 24.11.2017 järjestetyssä M-päivässä, miten yritys on saavuttanut merkittävän kasvun uudistumalla rohkeasti. Tässä kooste päivän puheenvuorosta – ajatuksia herättäviä lukuhetkiä! Digital Office [...] Lue lisää

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 04.07.2018

Ihan kiva on hyvin nopeasti ihan sama

Seurustelin aikoinani eteläafrikkalaisen kundin kanssa, joka innoissaan opiskeli suomea. Hänelle oli jäänyt syystä tai toisesta tavaksi sanoa monen asian olevan ihan kiva. Asuni oli ihan kiva, samoin kampaukseni tai jopa [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 15.05.2018

Ilo irti ydinviestistä

Olen törmännyt moneen eri keskusteluun, jossa puhutaan ydinviestistä. Joko sen puuttumisesta tai tarkoituksesta. Ydinviestin tarkoitushan on herättää kiinnostus sekä toimia niin ulkoisena kuin sisäisenä punaisena lankana. Siinä tulisi olla myös [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 24.04.2018

Kasvu ei tapahdu hymistelemällä

Millä voisimme erottua muista? Tämä kysymys oli pöydällä viimeksi tänään asiakkaan kanssa keskustellessa. Pöydällä pyörivät samat jo liiankin tutut teemat: olemme asiantuntijoita, teemme työmme huolella, meidän kanssa on mukava tehdä [...] Lue lisää