Brändin kirkastus

Autamme luomaan brändin, joka erottaa teidät markkinasta ja jää asiakkaidenne mieleen. Vahvaan brändiin panostaminen edistää myös myyntiänne. Tämä on leipälajimme ja siksi uskallammekin luvata, että saatte rahanne takaisin, jos ette ole tyytyväisiä lopputulokseen.

Ota yhteyttä

Vahva brändi auttaa teitä erottumaan muista

Brändi on mielikuva, joka yrityksestänne muodostuu. Asiakkaillenne, kilpailijoillenne, yhteistyökumppaneille sekä kaikille muille. Brändi ei ole pelkästään visuaalinen ilme tai logo, vaan se on kokonaisuus, tunne, joka syntyy kanssanne asioiville jokaisessa kohtaamisessa.

Miten brändinne tällä hetkellä palvelee asiakkaitanne? Millaisen mielikuvan se jättää, vai jättääkö mitään? Parhaimmillaan brändi kantaa kortensa kekoon myös yrityksenne strategisten tavoitteiden puolesta. Hyvin toteutettu brändi luo uskottavuutta, jää mieleen ja erottaa teidät kilpailijoistanne.

Tarjoamme B2B-yrityksille brändin kirkastusta hintaan 14 900 € (alv 0), brändityö toteutetaan suomeksi ja työpajat Teamsilla.

Tarkista tästä, olisiko brändin kirkastus teille ajankohtainen

Brändin kirkastus voisi olla teille juuri se oikea askel, jos tavoitteenanne on:

  • Erottautua paremmin markkinoilla.
  • Edistää myyntiä.
  • Olla tunnetumpi.
  • Rakentaa vahvempaa luottamusta asiakkaisiin.
  • Olla houkuttelevampi työnantaja.
  • Kaipaatte selkeyttä ja johdonmukaisuutta oman markkinoinnin ja viestinnän toteuttamiseen.

”Tämä porukka ei pelkästään osaa työtään törkeän hyvin, vaan sen lisäksi töiden teko heidän kanssaan on suorastaan riemastuttavaa! Suosittelen lämpimästi MBE:n osaamista, mikäli yrityksesi ydinviesti tai brändi kokonaisuudessaan tarvitsee terävöittämistä tai päivittämistä.”

Tiina Räisänen Toimitusjohtaja, Verkkoasema

Lisää myyntiä ja panosta brändiin

Meillä on valmiit työkalut, kokemus ja osaaminen, joiden avulla saamme nostettua brändinne houkuttelevat puolet esiin. Niin, että se tuo teille kilpailuetua markkinoilla.

Alta löytyviä askelmerkkejä noudattamalla syntyy muistettava brändi, josta voitte olla ylpeitä.

Alkuun selvitämme yrityksenne nykytilan, eli sen mitä olette nyt ja ketkä ovat kohderyhmäänne? Lisäksi kirkastamme yrityksenne tavoitteet, eli sen mitä tai missä toivoisitte olevanne. Nämä ovat tärkeitä lähtötietoja, jotta pystymme luomaan brändin, joka kantaa kortensa kekoon menestyksenne vuoksi.

Teemme kilpailija-analyysin, jossa tarkastelemme lähimpiä kilpailijoitanne. Salapoliisityön avulla saamme kasvatettua tärkeää ymmärrystä siitä, miten muut samassa markkinassa olevat toimivat. Samalla vertaamme miten yrityksenne sijoittuu tällä hetkellä muihin yrityksiin asiakkaan näkökulmasta.

Nykytilanteen kartoituksen ja kilpailija-analyysin avulla olemme saaneet kerättyä tärkeää tietoa siitä, mitkä ovat juuri teidän yrityksenne valttikortit. Määrittelemme erottautumistekijät. Tekijät, jotka houkuttelevat asiakkaitanne ja luovat pesäeroa teidän ja kilpailijoidenne väliin.

Brändin avainsanat ovat kaikki ne asiat ja tunteet, joita brändin halutaan edustavan. Brändin avainsanat tiivistävät helposti ymmärrettävästi sen, mitä olette ja haluatte olla. Avainsanat ovat tärkeä osa brändityötä, sillä ne antavat raamit yrityksenne tapaan toimia niin tosielämän kohtaamisissa kuin verkossa. Brändistrategiassa määritellään brändin avainsanat.

Parhaimmat tulokset syntyvät, kun pystymme herättämään tunteita asiakkaissamme. Brändin tunnejälki kuvailee tarkemmin sitä brändistä syntyvää tunnetta, joka halutaan herättää. Millaisen tunteen brändi jättää ensikohtaamisella? Minkälaiseksi tunne kehittyy, kun brändiin on tutustunut tarkemmin?

Määrittelemme brändille sopivan tavan ja tyylin kommunikoida. Se miten kerrotte asioita, on äärimmäisen tärkeässä roolissa halutun brändimielikuvan rakentamisen kanssa. Annamme selkeät ohjeet sopivaan äänensävyyn, puhuttelutapaan sekä muita käytännön vinkkejä ja esimerkkejä brändinne mukaisen viestinnän toteuttamiseen.

Yksi brändityön mielenkiintoisimmista vaiheista on sloganin ja ydinviestin luominen. Huolellisen pohjatyön avulla pystymme kiteyttämään brändinne ytimen juuri oikeilla sanoilla. Sanoilla ja lupauksella, jotka ovat usein ensimmäiset asiat, mitä asiakkaanne teistä kuulevat.

Annamme myös näkemyksemme yrityksenne nykyiseen visuaaliseen ilmeeseen. Palveleeko nykyinen ilme uutta kirkastettua brändiä? Olisiko tarvetta uudistaa myös se puoli kokonaan vai riittäisikö pieni freesaus? Tarvittaessa suosittelemme teille Visuaalisen ilmeen uudistusta, jonka avulla myös yritysilmeenne saadaan edistämään haluttujen mielikuvien syntymistä.

Laatutakuu: saatte rahanne takaisin, jos ette ole tyytyväisiä

Tämän takuun edellytyksenä on reilu avoimuus ja arvostamme kovasti jo projektin aikana annettua palautetta. Jätäthän kuitenkin kaunistelemattoman kritiikkisi kirjallisesti nimesi kera viimeistään projektin jälkeen. Voit lisätä myös kuvan itsestäsi palautteeseen. Mitä ankeampi ilme, sen parempi.

”Kiitos teille yhteistyöstä, se on aina ollut mutkatonta ja asiat ovat edenneet tarvittaessa erittäin ripeästikin. Olette saaneet kiinni meidän visiosta ja ideoista ja toteuttaneet brändäyksen alusta loppuun sen mukaisesti.”

Anna-Liisa Murros Toimitusjohtaja, ICF

Tuntuuko siltä, että brändinne voisi olla kiinnostavampi? Hyödynnä maksuton sparraustunti, niin saat asiantuntijanäkemyksen asiaan.

Hyödynnä maksuton sparraustunti

 

Vahva brändi rakentaa luottamusta ja edistää myyntiä

Brändin tulee taidokkaasti vetää puoleensa, herättää tunteita ja samalla luoda todellinen suhde ihmisiin. Jos ette brändinä tiedä keitä olette ja miten kommunikoitte, on hyvin vaikea luoda myöskään suhdetta potentiaalisiin asiakkaisiin.

Asiakkaiden lisäksi brändillä on iso merkitys myös työntekijöille. Brändi on johtotähti, jota työntekijät seuraavat ja vahvaan brändiin on huomattavasti helpompi nojata. Paras mahdollinen brändilähettiläs on tyytyväinen ja motivoitunut työntekijä. On siis tärkeää pitää huoli, että brändi on kunnossa sekä asiakkaiden että työntekijöidenne silmissä.

Taidokkaasti toteutettu brändi edistää menestyksekkäästi seuraavia asioita liiketoiminnassanne:

  • Kasvattaa tunnettuutta
  • Erottaa kilpailijoista
  • Rakentaa luottamusta asiakkaisiin
  • Edustaa läpinäkyvästi yrityksen tavoitteita
  • Helpottaa tuotteiden ja palveluiden ostoa ja myyntiä
  • Parantaa työnantajamielikuvaa
  • Saa aikaan ylpeyttä työntekijöissä
Brändistrategia - Miten luoda brändiarvoa - Näkemystehdas MBE

Opas

Brändistrategiaopas brändin rakentamiseen

Brändistrategia on työkalu, jonka avulla pystyt rakentamaan kilpailijoistasi erottuvan brändin. Brändistrategian avulla osaat ottaa huomioon kaikki ne asiat, jotka saavat yrityksesi näyttämään ja kuulostamaan juuri siltä, mitä haluattekin olla.

Lue opas

Kuulostaako jo siltä, että jotain pitäisi tehdä
brändinne eteen?

Ota yhteyttä tai hyödynnä maksuton sparraustuntimme. Autamme enemmän kuin mielellämme!

Ota yhteyttä

Minttu Murtomäki

CEO, partneri / Brändi, strategiat, näkemyksiä & inspiraatiota
minttu.murtomaki@mbe.fi
+358 40 778 0020

Johanna Heinonen

Asiakkuusjohtaja / Näkemykset, strategiat, tuloksellinen markkinointi
johanna.heinonen@mbe.fi
+358 44 553 5175