Aikaa kestävä uudistus

Case: Sinfonia Lahti


Pienen kaupungin ihmeeksi kutsuttu Lahden kaupunginorkesteri Sinfonia Lahti on noussut maailmanmaineeseen poikkeuksellisilla levytyksillään. Näkemystehdas MBE on tehnyt yhteistyötä Sinfonia Lahden kanssa jo yli 20 vuotta. Olemme suunnitelleet vuosittain Sinfonia Lahdelle uuden kausi-ilmeen. Toteutamme orkesterille muun muassa esitteitä, ilmoittelua, ulkomainontaa ja erilaisten teemakonserttien ilmeitä. Syksyllä 2016 Sinfonia Lahti sai uudeksi ylikapellimestariksi Dima Slobodenioukin, jolloin oli luonteva hetki uudistaa perusilmettä kokonaisuudessaan. Tavoitteena oli tehdä nuorekkaampi, mutta aikaa kestävä ilme.

MBE:n AD Essi kertoo uudistusprosessista: ”Tarkoituksena oli luoda Sinfonia Lahdelle tyylikäs, mutta aiempaa kepeämpi ilme. Valitsin orkesterille typografian, jossa yhdistyy klassisuus ja nykyaikaisuus. Halusin tehdä raikkaan taittotyylin, jossa kuville ja väreille on tilaa. Upeat valokuvat on ottanut hollantilainen Marco Borggreve. Sinfonia Lahdella ei ole varsinaista omaa tunnusväriä, vaan eri kaudet erotetaan toisistaan omalla värimaailmalla. Pari vuotta sitten tehty uudistus oli mielestäni onnistunut, sillä se tuntuu edelleen raikkaalta ja toimivalta. Sen vuoksi ei tarvitse luoda varsinaista uutta kausi-ilmettä joka vuosi.”

”Ilmeellä ja ulkoasulla on saatu uudenlaista raikkautta. Loistavat muusikoiden kuvat ja perinteiset taiteilijakuvat tulevat nyt hienosti esille”, Sinfonia Lahden markkinointipäällikkö Taina Räty toteaa. ”Kotisivumme uudistuivat samalla myös käyttäjäystävällisemmiksi”, Räty jatkaa.

Yhteistyö on ollut molempiin suuntiin sujuvaa.

Kun on pitkään tehty yhteistyötä niin asioiminen ja kommentointi on MBE:lle on tosi helppoa ja mutkatonta, ja kommentit oikeasti huomioidaan. Se, mitä todella arvostan, on vastakommentit ja perustelut tehdylle työlle, tämä usein avaa myös asiakkaan silmät.

– Taina Räty, markkinointipäällikkö, Sinfonia Lahti

Pääkuva: Marco Borggreve

Kiinnostuitko yhteistyöstä? Ota yhteyttä niin tehdään teillekin aikaa kestävä ilme!

Lue lisää brändi-ilmeen uudistuksesta palvelusivuiltamme

Samankaltaisia caseja:

Uusi ilme uuden ajan Isku Centerille

Case: Isku Center

Erottautumista freesatulla ilmeellä

Case: Reissu Ruoti

Miten innovaatio lanseerataan?

Case: Bellapipe

Brändi välittyy jokaisessa kohtaamisessa

Case: Uotilan Leipomo

Ota yhteyttä