Brändi kirkkaaksi ja markkinointi suunnitelmalliseksi sekä tavoitteelliseksi

Case: Respect Project


Respect Project on keravalainen rakennusliike, jonka erityisalaa ovat toimitilasaneeraukset, taloyhtiöremontit ja muut korjausrakentamisen projektit Etelä-Suomen alueella. Respect Project perustettiin vuonna 2009 tarpeeseen tehdä rakennusprojekteja paremmin kuin muut, ja haastaa samalla omalla tekemisellään koko rakennusalaa kehittymään. Sama tarve kehittyä, kehittää ja palvella on Respect Projectin toimintaa ohjaava motivaattori vielä yli kymmenen vuotta myöhemmin. Kehityksen vauhdissa yrityksen brändi ja markkinointiviestintä olivat kuitenkin jääneet pahasti tekemisen jalkoihin.

Tilanneanalyyseilla kiinni kehityskohtiin

Tehostartti on palvelukokonaisuus, jossa yrityksen brändille ja markkinointiviestinnälle luodaan vahva pohja ja annetaan alkusysäys tulokselliselle markkinoinnille. Respect Projectin perusta analysoitiin perinpohjaisesti tutkimalla yrityksen kulttuuria ja toimintaympäristöä, ja heijastamalla niitä yrityksen tavoitteisiin. Erilaisten analyysien tuloksena saimme esiin vahvuudet ja ominaisuudet, joita hyödyntämällä erotutaan positiivisesti edukseen ja toimitaan strategian mukaisesti.

Näkemyspajassa timantit hioutuvat

Analyysien ja ennakkokartoitusten tulokset tiivistyivät asiantuntijoidemme näkemyksiksi. Niitä sparrattiin asiakkaan kanssa Näkemyspajassa, jossa hiottiin valmiiksi yrityksen brändipersoona, ydinviesti ja tapa viestiä. Tarkastimme myös, että suuntaviivat visuaalisen uudistukseen ja verkkosivu-uudistukseen olivat linjassa asiakkaan toiveiden kanssa. Respect Projectin sloganiksi kirkastui ”Rebuilding the Game”, joka kuvastaa erinomaisesti yrityksen eteenpäin vievää ja koko alaa haastavaa otetta rakentamiseen.

Suunniteltua, mitattavaa ja tavoitteellista markkinointia

Respect Project ei lähtenyt tekemään kattavaa investointia kanssamme ainoastaan uusien verkkosivujen, uuden logon tai hienolta kuulostavan sloganin takia. Kaikki nämä toimenpiteet tehtiin tukemaan yrityksen tavoitteita ja markkinoinnin kokonaisuutta. Uudistuksille ja markkinoinnin investoinneille määriteltiin tarkat tavoitteet ja tavoitteille mittarit, joiden valossa markkinoinnin onnistumista voidaan tarkastella. Naruista ei vedellä satunnaisesti, vaan markkinointia ohjataan markkinointisuunnitelman mukaisesti, kaikki asiakassegmentit ja sidosryhmät huomioon otettuina.

Uusittu verkkosivusto toimii kaiken liikenteen keskuksena, jossa asiantuntija- ja referenssitekstit, sekä muu mielenkiintoinen sisältö tarjoavat asiakkaalle lisäarvoa matkalla kohti ostopäätöstä. Sisältöjen jakamiseen otettiin käyttöön sosiaalisen median kanavat ja uutiskirje.

Tehostartilla alkuun, homma jatkuu

Tehostartin avulla rakensimme Respect Projectin markkinoinnista yrityksen brändiä ja tavoitteita tukevan tasapainoisen kokonaisuuden. Tuloksellisen markkinoinnin suunnitelmallinen toteuttaminen jatkuu muun muassa CORE Sisällöntuotanto ja LEAD Analytiikka -palveluillamme.

Aloitimme yhteistyön MBE:n kanssa loppuvuodesta 2019. Projekti aloitettiin Respectin brändin faceliftillä. Projektin aikana pistettiin uusiksi kaikki ulospäin näkyvä, logosta websivustoon ja sloganiin. Yhteistyötä on jatkettu viestinnän ja sisältöjen osalta. Yhteistyö mahdollistaa sen, että voimme keskittyä itse tekemään työtämme ja olla silti varmoja, että meidän somekanavat pysyvät aktiivisena ja tekemisemme muuttuvat näkyväksi esimerkiksi uutisten muodossa. MBE on hoitanut sisällöntuotantoa aktiivisesti ja suunnitelmallisesti. Yhteistyö on toiminut hyvin ja saamme toteutettua markkinointiviestintäämme tavoitteellisesti ja vaivattomasti.

Mikko Hirvonen, CBDO

Kartoita Tehostartin soveltuvuus teidän tarpeisiinne

Samankaltaisia caseja:

Aitoutta ja vahvempaa asiantuntija­otetta

Case: Tilamar Oy

Moderni, selkeä, looginen ja raikas uudistus

Case: Lahden vanhusten asuntosäätiö sr

Tehostartti tavoitteellisen markkinoinnin vauhdittajana

Case: Pääkkönen

Tähtäin kansainvälisessä kasvussa

Case: Meconet

Ota yhteyttä Kysy chatissa