Brändi välittyy jokaisessa kohtaamisessa

Case: Uotilan Leipomo


Yhteistyömme Uotilan Leipomon kanssa markkinoinnin strategisena kumppanina on jatkunut jo vuosien ajan. Heidän kumppaninaan olemme tehneet mm. dataan pohjautuvat some- ja sisältöstrategiat, somesuunnitelmat, digimarkkinointia, verkkosivuston uudistuksen ja verkkosivupäivitykset, sekä video- ja valokuvaustuotantoa. Uotilan limput valmistetaan perinteisellä reseptillä ja perheyrityksen aito tekemisen meininki tuodaan tietysti esiin kaikessa yritykseen liittyvässä pakkauksista somekanaviin.

Markkinoinnin kumppani

Uotilan Leipomon kokonaisvaltaisena markkinointikumppanina autamme leipomoa heidän tavoitteidensa saavuttamisessa, mahdollisten haasteiden taklaamisessa ja toiminnan kehittämisessä erilaisten markkinoinnin toimenpiteiden muodossa.

Sosiaalisella medialla tunnettuutta

Sosiaalisen median kanavat ovat merkittävä osa Uotilan markkinointia ja olemme kehittäneet niitä määrätietoisesti eteenpäin. Tavoitteenamme on ollut nostaa näkyvyyttä ja sitoutumisten määrää, jotka taas tukevat Uotilan tunnettuutta ja sen kasvua. Tavoitteiden saavuttamisessa olemme hyödyntäneet ja analysoineet dataa. Data-analyysien avulla olemme optimoineet ja kehittäneet toimintaa sosiaalisessa mediassa, tehokkaasti kohti parempia tuloksia. Esimerkiksi vuoden 2019 aikana nostimme Uotilan Facebook-sivun seuraajamäärää 34 prosenttia ja samanaikaisesti sitoutumisten määrää 35 prosenttia.

Uotilan leipomo casekuva vanhat verkkosivutUotilan leipomo casekuva uudet verkkosivut

Kävijäpolut kuntoon verkkosivuilla

Vuoden 2020 alkupuoliskolla olimme toteuttamassa Uotilan Leipomolle uusia verkkosivuja. Uudistuksessa haettiin nykyaikaista visuaalista ilmettä, päivitettiin sivuston tekninen alusta ja optimoitiin sivustoa käyttäjä- sekä hakukoneystävällisemmäksi niin sisältöjen kuin käytettävyydenkin kannalta. Myös sivuston kävijäpolut huomioitiin ja pyrittiin rakentamaan sellaisiksi, että sivuston käyttäjä löytäisi mielenkiintoista sisältöä mahdollisimman paljon, mahdollisimman helposti. Sivuston tekstisisältöä optimoidaan jatkuvasti parempaan suuntaan.

 

Uotilan Leipomo casekuva

Muita markkinoinnin toimenpiteitä

Yhteistyömme sisältää myös valokuvausta sekä kuvien ja videoiden käsittelyä. Esimerkiksi kaikki Uotilan Leipomon sosiaalisessa mediassa julkaistavat kuvat ovat meidän kuvaamiamme ja käsittelemiämme. Lisäksi olemme tuottaneet leipomolle markkinoinnillisia videoita. Yrityksissä tulee usein vastaan myös hajanaisia markkinointitarpeita, esimerkiksi muovikassien tai pakkausten suunnittelua. Näihin tarpeisiin olemme kyenneet vastaamaan ripeällä otteella.

MBE reagoi nopeasti tarpeisiimme, jonka vuoksi yhteistyö on varsin sujuvaa. Yhteyshenkilöt ovat hyvin tavoitettavissa ja sovituista asioista ja aikatauluista pidetään jämptisti kiinni. MBE pitää myös hyvin ajan tasalla projektien kulusta, joka on tärkeää, sillä näin voimme keskittyä enemmän omaan ydintekemiseemme.

Pekka Uotila, Markkinointi ja tuotekehitys, Uotilan Leipomo Oy

Lue lisää somestrategiasta

Samankaltaisia caseja:

Uuden liiketoiminnan brändi kuntoon

Case: Mäntsälän Biovoima Oy

Brändi kirkkaaksi ja markkinointi suunnitelmalliseksi sekä tavoitteelliseksi

Case: Respect Project

Aitoutta ja vahvempaa asiantuntija­otetta

Case: Tilamar Oy

Moderni, selkeä, looginen ja raikas uudistus

Case: Lahden vanhusten asuntosäätiö sr

Ota yhteyttä Kysy chatissa