Brändin kirkastaminen konseptoinnin ja ilmeuudistuksen avulla

Case: Anstar Oy


Anstar Oy on vuodesta 1981 toiminut suomalainen perheyritys, joka on erikoistunut betonirakenteiden liitososien sekä liittopalkkien myyntiin ja valmistukseen. Anstar on kansainvälinen toimija, yksi alan edelläkävijöistä.

Anstar ilme

Olemme tehneet Anstarin kanssa yhteistyötä monien vuosien ajan. Vuonna 2018 yhteistyön pääteemoina olivat Anstarin brändin kirkastaminen sekä ilmeen uudistaminen. Älykästä rakennustapaa korostavan SMART STEEL™ -sloganin ympärille rakennettiin konsepti, jolla haluttiin kuvailla Anstarin tuotteita ja palveluita asiakashyötyjen kautta. Asiakashyötyjen tunnistamisen pohjalle määriteltiin myös Anstarin pääkohderyhmät. Konseptoinnissa kotimaisuus, älykäs rakentaminen sekä ketteryys olivat ytimessä pitkän kokemuksen ja asiakaslähtöisen palvelun lisäksi. SMART STEEL™ -konseptin arvo korostuu kotimaisen rakentamisen haastavissa työmaaolosuhteissa.

Uusi visuaalinen ilme näkyy kaikessa

Brändin kirkastamisen lisäksi myös visuaalinen ilme päivitettiin. Anstarin ilme näkyy uudistetuilla nettisivuilla, ilmoittelussa, asiakalehdessä sekä muissa painomateriaaleissa.

Anstar esitteet
Anstar news

MBE:n AD Essi kertoo ilmeen uudistusprosessista: ”Ilmeen hallittu uudistaminen on minusta aina mielenkiintoinen ja suunnittelijalle mieluisa prosessi. Anstarin kohdalla tummaa ja hiukan synkkää ilmettä haluttiin modernisoida ja raikastaa. Kuvamaailma koostuu pääasiassa tummista 3D-tuotekuvista ja erilaisista kohdekuvista aina rakennustyömaista hienoihin rakennuskuviin. Kuvat vaativat rinnalleen vaaleita ja kirkkaita sävyjä, joten nyt kuvien rinnalla on aina valkoista. Anstarin yritystunnuksen tunnusväri turkoosinsininen saa raikastuneessa ilmeessä enemmän tilaa. Anstarin fontti säilytettiin samana, koska se on ajaton ja geometriseltä tyyliltään tällä hetkellä trendikäs. Varsin pienillä muutoksilla voidaan tehdä yritysilmeelle iso päivitys niin, että ilme säilyy edelleen tunnistettavana ja jopa vahvistaa sitä.”

Parempaa palvelua nettisivu-uudistuksen avulla

Nettisivujen uudistus tuli ilmeen uudistamisen yhteydessä ajankohtaiseksi. Nettisivut haluttiin uudistaa myös, jotta tekninen ylläpito sekä päivittäiset toimenpiteet, kuten sisällöntuotanto olisi helpompi tehdä.

Anstar verkkosivut ennen
Anstar verkkosivut nyt

Uudistimme Anstarin nettisivut palvelemaan asiakkaita ja potentiaalisia asiakkaita paremmin. Uudistuksen perustana oli nettisivujen rakenteen uudelleen järjestäminen, konseptoinnissa määriteltyjen kohderyhmien sekä SMART STEEL™ –ajattelutavan esiin nostaminen. Nettisivut ovat myös uudistetun ilmeen tärkein rajapinta asiakkaisiin. Nettisivujen suunnittelussa kiinnitettiin erityistä huomiota myös sivuston helppokäyttöisyyteen sekä toimivuuteen mobiililaitteissa. Uudistuksen yhteydessä sivuille asennettiin seuranta- ja mitattavuustyökalu, jotta sivuston toimintoja ja tuloksia pystytään analysoimaan jatkossa paremmin.

On ollut mukava työskennellä mainostoimiston kanssa, joka oikeasti on kiinnostunut yrityksestä ja sen toiminnasta. MBE:llä halutaan tuottaa mahdollisimman suurta lisäarvoa yritykselle.

Tero Viljakainen, toimitusjohtaja, Anstar Oy

 

Kiinnostuitko yhteistyöstä? Ota yhteyttä niin kirkastetaan teidänkin brändiä!

Lue lisää brändi-ilmeen uudistuksesta palvelusivuiltamme

Samankaltaisia caseja:

Väriä ja urheilun iloa sydäntalveen

Case: Salpausselän kisat

Aikaa kestävä uudistus

Case: Sinfonia Lahti

Uusi ilme uuden ajan Isku Centerille

Case: Isku Center

Erottautumista freesatulla ilmeellä

Case: Reissu Ruoti

Ota yhteyttä Kysy chatissa