Erottautumista freesatulla ilmeellä

Case: Reissu Ruoti


Reissu Ruoti on tilausajoihin erikoistunut yritys, jonka juuret ovat Lahdessa. Reissu Ruoti tunnetaan hyvin Päijät-Hämeen alueella, mutta yrityksellä oli halu laajentua myös pääkaupunkiseudulle. Lisäksi yrityksen tavoitteena on vahvistaa asemaansa pohjoismaisena liikennöitsijänä.

Vuonna 2017 yritys vietti 60-vuotispäiviään, minkä johdosta yritys halusi uudistaa viestinnällistä ilmettään ja näin erottua kilpailijoista. Ilmeen haluttiin myös korostavan Reissu Ruotin vahvuuksia: luotettavuutta, perheyrityksen sympaattisuutta, pitkää kokemusta, onnistuneita reissuja ja monipuolista kalustoa.

Reilusti uudenlainen ilme

Tavoitteet huomioon ottaen ilmettä lähdettiin selkiyttämään, jotta viestintä olisi jatkossa visuaalisesti ja viestinnällisesti kiinnostavampaa. Ilme uudistettiin muuten täysin, mutta alkuperäinen logo haluttiin säilyttää ennallaan, sillä se näkyy jokaisen bussin kyljessä ja on Reissu Ruotin brändin tunnistettavin elementti. Uuden ilmeen myötä myös nettisivujen visuaalisuus päivitettiin ja sivulle lisättiin aktivointeja.

”Reissu Ruoti on palvellut asiakkaitaan jo yli 60 vuoden ajan ja juhlavuodelle haluttiin luoda oma tunnus. Juhlavuoden kunniaksi Reissu Ruotin ilmettä myös siistittiin ja yksinkertaistettiin”, graafisesta suunnittelusta vastannut AD:mme Essi valottaa. Värimaailmaltaan uusi ilme mukailee Reissu Ruotin sinikeltaista värimaailmaa, joka on tuttu bussien kyljistä, mutta mukaan haluttiin myös jotain uudenlaista. ”Punainen lisäväri tuo värimaailmaan lisää lämpöä, samoin kuin helposti lähestyttävät infografiikat. Infografiikka on pelkkää tekstiä paljon kiinnostavampi ja hauskempi tapa kertoa erilaisia faktoja.”

Yksi ilme, monta tapaa viestiä

Ilmeuudistuksen jälkeen olemme toteuttaneet monenlaisia markkinointimateriaaleja Reissu Ruotille. 60-vuotisjuhlatunnuksen lisäksi käsissämme on syntynyt erilaista infografiikkaa, esitteitä, käyntikortteja, yrityspresentaatio sekä messumateriaaleina roll up ja messuseinä. Lisäksi toteutimme englanninkielisen myyntipresentaation ja flyerin, jotka tukevat yrityksen tavoitteita laajentaa toimintaansa myös Suomen ulkopuolelle ja profiloitua pohjoismaisena kuljetuskumppanina.

Olemme hoitaneet myös Reissu Ruotin markkinointimateriaalien valokuvaukset, jotka toteutettiin yhden päivän aikana. Vastasimme kuvaussuunnitelmasta, castingistä, kuvausten järjestämisestä ja alihankintayhteyksistä. Kuvausten jälkeen valokuvat olivat käytettävissä laajasti kaikissa markkinointimateriaaleissa. Omien valokuvien etuna on se, että kuvista saadaan juuri halutunlaisia ja aitoja eikä yrityksen ei tarvitse käyttää geneerisiä kuvapankkikuvia.

Yhteistyö MBE:n kanssa on ollut alusta lähtien sujuvaa ja helppoa. Olemme aina saaneet ripeästi yhteyden omaan yhteyshenkilöömme Johannaan ja palvelu on asiantuntevaa. Koemme, että meitä asiakkaana kuunnellaan ja tarpeemme ymmärretään aidosti. Päivitetty ilmeemme on saanut paljon kiitosta messuilla asiakkaiden toimesta. On tykätty, että se on virkistävän pirteä ja mukavan erilainen muihin alalla oleviin toimijoihin verrattuna.

-Veli-Pekka Haikkola, myyntipäällikkö, Reissu Ruoti

Kiinnostuitko yhteistyöstä? Ota yhteyttä niin tehdään teillekin freesattu ilme!

Lue lisää brändi-ilmeen uudistuksesta palvelusivuiltamme

Samankaltaisia caseja:

Aikaa kestävä uudistus

Case: Sinfonia Lahti

Brändi välittyy jokaisessa kohtaamisessa

Case: Uotilan Leipomo

Brändin ja palveluiden rohkea uudistaminen

Case: Digital Office Company

Kokonaisvaltaista brändinrakennusta

Case: Suomen Kaasuenergia

Ota yhteyttä