Vuosikymmeniä sahateollisuuden asialla

Case: Heinolan Sahakoneet


Heinolan Sahakoneiden vahvuus on vuosikymmenten kokonaisvaltainen ymmärrys sahalaitosten maailmasta. Tätä kokemusta hyödyntämällä Heinola toimittaa parhaita ratkaisuja sisältäviä kuivaamoita sahateollisuuden edelläkävijöiden tarpeisiin. Näkemystehdas MBE:n ja Heinolan Sahakoneiden yhteinen taival on jatkunut jo 20 vuotta. Sahakoneet onkin MBE:n yksi pitkäaikaisimmista asiakkuuksista.

MBE on Sahakoneiden kokonaisvaltainen markkinointikumppani näkemyksistä toteutuksiin. Yhteisissä Näkemyspajoissa MBE ja Heinolan Sahakoneet ovat kiteyttäneet eri tuotealueiden ja palvelujen ydinviestit. Toimintatapaan kuuluvat myös säännölliset markkinointipalaverit, joissa käydään läpi ajankohtaiset markkinoinnin teemat ja toimenpiteet. Lisäksi Sahakoneet hyödyntää nopeissa toimeksiannoissaan MBE:n tarjoamaa markkinointiassistentti-palvelua, sisällöntuotannossa viestinnän osaamista sekä markkinointitoimenpiteiden tukipilarina tiedolla johtamisen palvelua, jossa aluksi Heinolan Sahakoneille tehtiin huolellinen data-analyysi. Tiedolla johtamisen jatkuvana tukena ovat Marketing Analystimme Jaakko Kivinevan tekemät kvartaalianalyysit.

Visuaalinen ilme ja verkkosivut uusiksi

Heinolan Sahakoneiden visuaalista ilmettä on vuosien varrella päivitetty seuraamaan aikaa. Tuorein päivitys tehtiin vuonna 2018. Säännöllisen suunnittelutyön tueksi MBE:n AD Essi Virtanen suunnitteli uuden graafisen ohjeiston. Kirkastettu ilme näkyy muun muassa uutiskirjeissä, painotuotteissa, uudistetuilla nettisivuilla, ilmoittelussa ja messuosastoilla.

Graafisen ilmeen kirkastamisen lisäksi myös Heinolan Sahakoneiden verkkosivut uusittiin. Uudistuksen taustalla oli halu saada käyttöön tietoturvalliset ja helposti päivitettävät sivut. Verkkosivu-uudistuksen yhteydessä päätettiin uudistaa myös Intranet.

Uudistetut verkkosivut palvelevat paremmin nykyisiä ja potentiaalisia uusia asiakkaita. Heinolan Sahakoneilla on alallaan vuosien kokemus ja asiantuntijuus alallaan. Tätä haluttiin korostaa myös sivuston suunnittelussa. Sivuston suunnittelussa kiinnitettiin asiakaspolkujen lisäksi huomioita sivuston tietoturvaan, helppokäyttöisyyteen sekä toimivuuteen mobiililaitteissa. Tärkeää oli myös se, että sivujen lisäsisällöntuotanto on helppoa ja jatkokehitys jouhevaa.

Asiantuntijuus on ollut myös viestinnän suunnittelun ja toteuttamisen kulmakivi. Olemme toteuttaneet asiantuntija-artikkeleita keskeisiin medioihin ja saaneet ansaitun median uskottavaa näkyvyyttä oikeissa paikoissa.

Nykyään Heinolan Sahakoneet keskittyy ennen kaikkea kuivaamoliiketoimintaan, jossa yritys on alansa ehdotonta kärkeä Pohjoismaissa. Fokuksen tarkentumisen myötä myös ydinviestiä on hiottu uuteen iskuun, kuvaamaan yhtiön nykytilaa entistä paremmin.

MBE matkassa mukana vuosikymmeniä

Kokonaisvaltainen markkinointikumppanuus tarkoittaa MBE:lle lähestulkoon kaiken sen materiaalin tuottamista, jossa asiakkaan yritystunnus näkyy. Heinolan Sahakoneet esimerkiksi muistaa asiakkaitaan perinteisillä lahjatavaroilla, joissa yrityksen viestin täytyy näkyä linjakkaasti ja tyylikkäästi.

Olemme toimineet MBE:n kanssa kohta jo 20 vuotta. Yhteistyö on sujunut hyvin. MBE:llä on ollut koko matkan ajan ammattilaisten ote käsitellä tällaisen investointihyödykkeitä maailmanlaajuisesti toimittavan teknologiayrityksen markkinoinnin tarpeita.

 

Olemme näiden vuosien aikana lähestyneet asiakkaitamme lukemattomia kertoja, niin kaupan pinnassa kuin toimituksissammekin erilaisilla markkinoinnin keinoilla ja tuotteilla. Olemme onnistuneet MBE:n kanssa pitämään näkymisemme ja ilmeemme meidän näköisenä ja raikkaana.

Kari Kiiskinen, Senior Advisor, Heinolan Sahakoneet Oy

Lue lisää Näkemyspajoista

Samankaltaisia caseja:

Luottamuksen rakentamista suunnitelmallisella markkinoinnilla

Case: Sewatek

Inspiraatiota öljyhampusta

Case: FoodFarm

Strategisesta sparrauksesta konkreettisiin toteutuksiin

Case: Flash Forward

Markkinoinnin kumppanuutta muuttuvin tarpein

Case: Hämeen Kuljetuspiste Oy

Ota yhteyttä Kysy chatissa