Inspiraatiota öljyhampusta

Case: FoodFarm


Lähtötilanteessa ei ollut kuin tyhjä paperi ja paljon toiveita. Asiakkaamme Trans Farm oli perustanut yhdessä kumppaninsa Murtolan HamppuFarmin kanssa uuden yrityksen, FoodFarmin. FoodFarm on erikoistunut öljyhampputuotteiden myyntiin ja markkinointiin ja heidän asiakkaitaan ovat muun muassa elintarvike-, rehu- ja kemianteollisuuden toimijat sekä tukkuasiakkaat, jotka käyttävät hamppuraaka-ainetta tuotteissaan.

Luonnollisestikin lähdimme yhteistyössä perustasta liikkeelle:

  • Mitä yritys tekee?
  • Mitkä ovat kohderyhmät?
  • Minkä haasteen uuden yrityksen tuotteet ratkaisevat?
  • Mitä tuotteita myydään?
  • Mikä mielikuva halutaan antaa?
  • Miten asiakkaita halutaan palvella?

Visuaalisesti modernia, raikasta ja inspiroivaa

Aloitustyöpajan pohjalta suunnittelimme FoodFarmille logon ja visuaalisen ilmeen. Logon haluttiin olevan kevyesti yhdistettävissä taustalla oleviin yrityksiin ja ilmeen olevan raikas, nykyaikainen ja viestivän taustalla olevasta modernista teknologiasta huolimatta simppeliä kumppanuutta. FoodFarm on siis sosiaalinen, aito ja iloinen tyyppi, jonka pitkä kokemus on nyt valjastettu palvelemaan ja inspiroimaan heidän asiakkaitaan.

Food Farm_graafiset_elementit

Jännittävän tästä koko toimialasta tekee se, että vielä on edes mahdotonta tietää mihin kaikkeen öljyhamppua voidaankaan käyttää! Varmasti tulevaisuudessa tulee uusia innovaatioita, joissa öljyhamppua on hyödynnetty. Onhan öljyhamppu ihan superfoodia, jolla on jo nyt mitä moninaisimpia käyttötarkoituksia.
Visuaalisesta ilmeestä koostettiin asiakkaan käyttöön ohje, jotta he osaavat tarvittaessa itsenäisestikin tuottaa uutta materiaalia. Ohjeessa otettiin myös kantaa kuvamaailmaan, jotta se tukee parhaalla mahdollisella tavalla haluttua kokonaismielikuvaa.

Verkkosivut informatiivisiksi ja helppokäyttöisiksi

Kun perusta oli kunnossa, jatkoimme verkkosivuston suunnittelulla. Koska öljyhamppu ei ole vielä kovin tunnettu, yksi sivuston tarkoitus oli antaa siitä kattavasti tietoa ja avata mahdollisuuksia sen käyttämiseen.

FoodFarm_verkkosivut_mobiili

Taustalla on luonnollisestikin myös tuotteiden myynti. Isot teollisuusasiakkaat eivät kuitenkaan osta näitä tuotteita verkosto vaan ostot perustuvat sopimuksiin. Tuotekehityksen tueksi haluttiin verkkosivujen olevan helppo kanava tilata tuotenäytteitä ja pyytää asiantuntijaa ottamaan yhteyttä. Ja luonnollisestikin uusi sivusto toimii uskottavana näyteikkunana ostajien suuntaan.
Me vastasimme tässä projektissa verkkosivuston suunnittelusta, kumppanimme kanssa teknisestä toteutuksesta, sivuston sisältöjen nostosta ja sivuston viimeistelystä ja julkaisusta.

Yhteistyö toimi ja aikataulu piti

Visuaalisen ilmeen ja verkkosivuston suunnittelun lisäksi tuotimme asiakkaalle materiaaleja myynnin tueksi.
Koko projektin aikataulu oli tiukka, mutta vahvalla yhteistyöllä asiakkaan kanssa projekti saatiin sujuvasti maaliin sopivasti suunniteltuun julkistushetkeen. Yhteistyöllä ja kommunikoinnin sujuvuudella onkin iso merkitys, jotta projektit saadaan vauhdikkaasti toteutettua, mutta niin, että laadusta ei tingitä.

FoodFarm_myynti_materiaali

Lähdimme rakentamaan uuden yhtiön logoa, visuaalista ilmettä sekä nettisivuja ja muuta myyntimateriaalia varsin tiukalla aikataululla. Luottamus MBE:n osaamiseen ja näkemyksiin oli projektin alusta loppuun vankkumaton. Työn jälki oli hyvää ja raikasta, ja maaliin päästiin hyvin vähäisillä muutoksilla tai kommenttikierroksilla. 

MBE:n ammattitaitoiset asiantuntijat osasivat antaa arvokkaita näkemyksiä ja ohjeistaa siitä, mikä toimii ja mitä kannattaa välttää. Nyt FoodFarmin www-sivut ovat olleet auki kuukauden ajan, ja palaute on ollut hyvää. Olen tyytyväinen, että valitsimme MBE:n kumppaniksemme. Ammattilaisten kanssa on ilo työskennellä. Suosittelen lämpimästi.

Satu Pura, FoodFarm Oy

www.foodfarm.fi

Lue lisää brändi-ilmeen kirkastamisesta

Samankaltaisia caseja:

Verkkosivu-uudistus loi pohjan jatkuvalle yhteistyölle

Case: Taloasema

Asiantuntijuus esiin määrätietoisella yhteistyöllä

Case: Lahti Precision

Luottamuksen rakentamista suunnitelmallisella markkinoinnilla

Case: Sewatek

Strategisesta sparrauksesta konkreettisiin toteutuksiin

Case: Flash Forward

Ota yhteyttä Kysy chatissa