Moderni, selkeä, looginen ja raikas uudistus

Case: Lahden vanhusten asuntosäätiö sr


Lahden vanhusten asuntosäätiö edistää ikääntyneiden hyvää asumista omassa kodissa. Säätiö vuokraa viihtyisiä, kohtuuhintaisia ja esteettömiä koteja, jotka antavat mahdollisuuden yhteisölliseen ja turvalliseen asumiseen lähellä palveluita. Lahden vanhusten asuntosäätiö on voittoa tavoittelematon järjestö, joka on toiminut Lahden alueella jo yli puoli vuosisataa.

Kysyntä ikääntyneiden ihmisten kotiasumiselle on suuri ja sen myötä Lahden vanhusten asuntosäätiön ei ole ollut tarpeen tehdä suuria panostuksia myyntiin tai markkinointiin. Tärkeän työn tekemisen ohessa aika on kulunut huomaamatta ja verkkosivujen uudistaminen tuli ajankohtaiseksi, jotta toiminnasta välittyisi oikea viesti kaikille osapuolille.

Kohderyhmä kirkkaasti mielessä

Yksi tavoitteista uusille verkkosivuille oli moderni, selkeä, looginen ja raikas ilme. Lähdimmekin ravistelemaan aiempaa beigen ja punaisen hallitsemaa värimaailmaa nykyaikaisempaan ja valoisampaan suuntaan. Modernit verkkosivut tarvitsevat enemmän kuin pelkän visuaalisen ilmeen. Myös sivujen rakenteen, responsiivisuuden ja toiminnallisuuksien täytyy olla ajassa kiinni ja niitä lähdettiinkin yhdessä parantamaan.

Verkkosivuille haluttiin vuorovaikutusta, mikä tekisi yhteydenottamisen ja palautteenannon sivulla kävijöille mahdollisimman helpoksi. Kantavana teemana sivujen suunnittelussa olikin helppous ja esteettömyys. Säätiö vuokraa koteja ikääntyneille ihmisille, jolloin tiedon saamisen täytyy olla visuaalisesti esteetöntä, mikä näkyy myös selkeissä sivurakenteissa.

Mietityillä sisällöillä on merkitystä

Sivujen sisällöt kaipasivat myös ripauksen raikkautta, sillä sisällöt usein jäävät kiireessä huomiotta. Säätiön yksi haasteista oli, että heidät sekoitetaan usein hoivapalveluihin. Otimmekin tämän yhdeksi tärkeimmistä suuntaviivoista ja pidimme tavoitteena mahdollisimman selkeän käsityksen siitä, että säätiö tuottaa asumis- ja ruokapalveluita ikääntyneille, ei hoivapalveluita.

Sisällöissä haluttiin tuoda myös enemmän tunnetta, iloa ja turvallisuutta, mikä välittyy positiivisesti sekä nykyisille että potentiaalisille asukkaille. Lisäksi kuvissa esiintyy asuntosäätiön omia asukkaita, mikä tuo sivuille aidon ja helposti lähestyttävän tunnelman.

Nettisivuprojekti oli hieno tilaisuus kirkastaa säätiön viestiä. Samalla siirryimme tiedottamisessa uuteen aikaan, kun sivuille tuotiin mm. blogit, uutiset ja sosiaalisen median viestit. Uusien sivujen ilme on raikas ja selkeä.

Sanna Mäkinen, toiminnanjohtaja

Lue lisää verkkosivuista

Samankaltaisia caseja:

Brändi välittyy jokaisessa kohtaamisessa

Case: Uotilan Leipomo

Uuden liiketoiminnan brändi kuntoon

Case: Mäntsälän Biovoima Oy

Brändi kirkkaaksi ja markkinointi suunnitelmalliseksi sekä tavoitteelliseksi

Case: Respect Project

Aitoutta ja vahvempaa asiantuntija­otetta

Case: Tilamar Oy

Ota yhteyttä Kysy chatissa