Inspiroidu. Ideoi. Luo.

Cembrit on yksi maailman suurimmista kuitusementtisten tasolevyjen valmistajista, markkinoijista ja kehittäjistä. MBE uudisti Cembritin brändihierarkian ja linjasi Cembritin brändi-ilmettä ja markkinointiviestiä. MBE vastaa Cembritin markkinointiviestinnän strategisesta kumppanuudesta ja toimii läheisessä yhteistyössä Cembritin johdon kanssa.

Markkinoinnin konsepti, brändin asemointi ja kohderyhmät

Cembritin valmistamat rakennusmateriaalit inspiroivat rohkeaan arkkitehtuuriin ja suunnitteluun. MBE on kiteyttänyt markkinointiviestiä entistä tehokkaammin arkkitehtitoimistoille ja korjausrakentamisen suunnittelijoille.

Cembritin markkinoinnissa huomioidaan erilaiset, vaativat kohderyhmät kuten arkkitehdit, rakennusinsinöörit, isännöitsijät, vähittäismyyjät, opiskelijat ja kuluttajat. Kaikki toimenpiteet ja viestit kohdennetaan vastaanottajaa arvostavalla tavalla. Lisäksi MBE suunnittelee ja kirjoittaa referenssikohteista uutiskirjeitä ja artikkeleita, joiden aineistoja hyödynnetään kaikissa kanavissa sisältömarkkinoinnin keinoin.

Arkkitehdeille osoitettu ”musta laatikko” sisälsi tuotenäytteen lisäksi Cembritin manifestin ja inspiroivien referenssikohteiden kuvia tyylikkäässä pakkauksessa.

Myös julkisivumateriaalien värikartassa saavutettiin sama viimeistelyn taso, joka leimaa Cembritin tuotteita. Vankat väriviuhkat on koteloitu niin, että ne voi näppärästi säilöä hyllyyn tulevaa käyttöä varten.

Tuoteluetteloissa kieteytettiin rakennuslevyjen keskeisimmät tuoteominaisuudet, mitat ja käyttökohteet helpottamaan myyntiä ja tuotteiden valintaa.

”Inspiroidu. Ideoi. Luo.” -konsepti on ohjannut Cembritin markkinointiviestinnän suunnittelua. Pääkohderyhmien erilaisuus on otettu huomioon uutiskirjeissä, suorapostituksissa, myyntimateriaaleissa, referenssiartikkeleissa ja muissa kohdennetuissa viesteissä. Myynnin työkaluiksi suunniteltiin erilaisia digitaalisia esityksiä kuten iPad-presentaatioita sekä yritys- ja referenssivideoita.

Cembrit Studio avattiin palvelemaan monipuolisemmin alan ammattilaisia.

Kuluttajamarkkinoinnin kärkituotteena on ollut märkätiloihin sopiva Cembrit Kaakeliluja, jonka tunnettuutta on nostettu hakusanamarkkinoinnilla, sosiaalisen median kampanjalla sekä aktivoivalla kampanjasivustolla. Nettisivustolle voit klikata tästä.

Uusi yritysilme ja markkinointiviestintä digiaikaan

Cembritin yritysilmeen uudistuksen myötä markkinointitoimenpiteitä on suunnattu yhä voimakkaammin digiaikaan. MBE on ollut mukana suunnittelemassa Cembritin sähköisiä presentaatioita, myynnin työkaluja sekä tuote- ja asennusvideoita. Kaikilla toimenpiteillä haetaan tehokkuutta markkinointiviestintään, myynnin lisäämiseen ja Cembritin brändin arvon kasvattamiseen.

Tiivis yhteistyö ja workshop-työskentelymalli

Tiivis työskentely Cembritin kanssa on perustunut MBE:n johtamiin Näkemyspajoihin, joissa workshop-työskentelymallilla on haettu päätöksiä eri toimenpiteille ja sitoutettu henkilökuntaa yhdessä asetettuihin myynti- ja markkinointitavoitteisiin ja -toimenpiteisiin. Lisäksi on pidetty kuukausittaista markkinoinnin strategiapalaveria, jossa on tarkasteltu toimenpiteiden onnistumisia, suunnitelman toteutumista sekä seuraavia markkinointitoimenpiteitä käytännön tasolla. Suunnitelmallisuuden avulla on saavutettu vankka tunnettuus rakennusalalla sekä tuotteiden myynnin kasvu.


Kavika osaa teräksen

Kavikan ydinosaamista ovat erilaiset ruostumattomasta teräksestä suunnitellut ratkaisut muun muassa ammattikeittiöille ja sairaaloille. Kavikan yli 70 vuoden kokemus näkyy loppuun asti ajatelluissa yksityiskohdissa ja kestävyydessä.

Olemme tehneet Kavikan kanssa yhteistyötä jo useita vuosia. Yhteistyö alkoi sparrauksella siitä, millainen mielikuva Kavikasta halutaan välittää asiakkaille. Sen johdosta lähdimme nykyaikaistamaan brändi-ilmettä freesimmäksi ja ammattimaisemmaksi. Ilmeen uudistuksen myötä myös nettisivuja lähdettiin hahmottamaan uudella tavalla. Kavikan palveluasenne näkyy mm. lupauksessa vastata pikaisesti yhteydenottoihin.

Myös Kavikan esitteet vietiin suunniteltuun linjaan ja samalla niitä myös uudistettiin sisällöltään.

Yksi Kavikan lähinnä ammattikeittiöille ja ravintoloille myymä tuote ovat Scanbox-vaunut. Niiden avulla ruoka pysyy kylmänä tai kuumana, aina tarpeen mukaan. Scanbox-tuotteiden kanssa Kavika on ollut mm. messuilla ja olemme suunnitelleet printtimainontaa ammattilehtiin.

Sisällöntuotantopuolta edustavat mm. erilaiset referenssiartikkelit, joita hyödynnetään nettisivuilla sekä myynnin tukena.  Näiden materiaalien lisäksi olemme toteuttaneet Kavikalle messuosastoilmeen ja messumateriaaleja, erilaisia messuesityksiä ja presentaatioita.

Yksi Kavikan yhteyshenkilöistä meille päin on ollut myyntipäällikkö Kristiina Ruohonen. Kysyimmekin häneltä mitä mieltä hän on ollut yhteistyöstä kanssamme:

”Olen todella tyytyväinen yhteistyöhön ja työn tuloksiin. Kun MBE:lle antaa toimeksiannon, niin jo parista sanasta ymmärretään mitä halutaan. Ja siellä osataan hyvin poimia ne tärkeimmät konkreettiset asiat. Työt etenevät todella nopeasti ja kiireellisetkin toimeksiannot hoidetaan erittäin joustavasti.”
Kristiina Ruohonen, myyntipäällikkö, Kavika Oy


Arkkitehti visioi, insinööri varmistaa

Cembritin markkinoinnissa huomioidaan hyvinkin erilaiset ja vaativat kohderyhmät kuten arkkitehdit, rakennusinsinöörit, isännöitsijät, vähittäismyyjät, opiskelijat ja kuluttajat. Kaikki toimenpiteet ja viestit kohdennetaan vastaanottajaa arvostavalla tavalla niin, että niistä on heille hyötyä.

MBE suunnittelee ja kirjoittaa Cembritin referenssikohteista artikkeleja, joiden aineistoja hyödynnetään kaikissa kanavissa sisältömarkkinoinnin keinoin. Haastattelemalla kohteen suunnitteluun ja toteutukseen osallistuneita kumppaneita paneudutaan kohderyhmää kiinnostaviin näkökulmiin ja korostetaan kohteen mielenkiintoisia tietoja sekä Cembritin tuotteiden käyttökokemuksia ja ratkaisumahdollisuuksia.

 


 

Artikkeleita hyödynnetään sekä kotimaan että Baltian markkinoinnissa. Uutiskirjeiden sisältöjen suunnittelussa huomioidaan erilaiset kohderyhmät, joille tuotetaan sisältöjä juuri heitä kiinnostavista asioista.


FABA – Arjen Auttaja

Faba on valtakunnallinen yritys, joka on keskittynyt karjan tuottavuuden parantamiseen. Eli oli sitten kyseessä lisääntyminen, terveys tai jalostus, Fabalta löytyy tuotteet ja palvelut niitä tukemaan. Idean visuaalinen kiteytys on tärkeää, Faban asiakkaille jalostus tarkoittaa enemmän tuottoa, ihan kirjaimellisestikin.

Tuleeko mieleen, että tuotteistaminen voi liittyä myös sonneihin?  Me autoimme asiakasta paketoimaan sonnit siisteiksi paketeiksi ja ymmärrettäviksi, visuaalisiksi kokonaisuuksikseen. Myös nimiä sparrailtiin yhdessä, se oli jo iso päätös ovatko nimet suomeksi vai englanniksi. Jokaiselle tuotteelle suunniteltiin myös oma merkki, joka tukee kyseisen tuotteen ominaisuuksia.

Faba on määritellyt omaksi pääarvokseen olla Arjen Auttaja. Me visualisoimme tämän helposti brändiin tunnistettavaksi merkiksi, jota voi käyttää niin digissä kuin printissäkin.

Fabalaiset osallistuvat aktiivisesti erilaisiin messutapahtumiin ja järjestävät myös itse omia asiakastapahtumia. Näihin tapahtumiin on suunniteltua materiaaleja, joita voidaan hyödyntää olipa tapahtuma sitten navetassa, pellon reunalla tai messuhallissa.

 

 

Faba on aktiivinen myös sisällöntuotannossa. Olemme suunnitelleet Faballe uutiskirjepohjan monipuolisine moduuleineen, jotta se taipuu erilaisiin tarkoituksiin. Kohderyhminä ovat niin oma henkilöstö kuin eri asiakasryhmät. Ja luonnollisesti uutiskirje skaalautuu mukavasti eri päätelaitteisiin. www.faba.fi


Lahti-Hollola-Jukola 2018 – boostia suurtapahtuman markkinointiin

Ihan täällä meidän kulmilla on iso tapahtuma vuoden päästä! Lähdimmekin mukaan tiimiin tuottamaan tapahtumalle markkinointimateriaaleja. Tapahtuman ilme oli suunniteltu valmiiksi ja me veimme ilmeen käytäntöön, niin julisteisiin, roll upeihin, esitteisiin kuin ilmoituksiinkin.

Yhdessä työryhmän kanssa sparrasimme sisältöjä ja ilmeen elementtejä. Tällä kertaa haasteena oli hyvien viestien runsaus. Suunnittelijamme Essi hyödynsi taitavasti infografiikan keinoja, jotta saimme mielenkiintoisesti tuotua suuren määrän informaatiota innostavasti esiin.



❤ Uotilan perhe Pälkäneeltä

Uotilan Leipomon kanssa yhteistyö on jatkunut useita vuosia. Olemme suunnitelleet Uotilan limppujen pakkaukset, uusimpina Uotilan 100% Kaura sekä Kalastajalimpun pakkaukset. Uotilan leivät ovat ihanan perinteisiä ja perheyrityksen aito tekemisen meininki välittyy kaikkeen pakkauksista somekanaviin.

Uotila haluaa pitää hyvää huolta tykkääjistään myös Facebookissa. Monen vuoden kokemuksella suunnittelemme kaikki Uotilan FB-postaukset. Julkaisuille laaditaan etukäteen suunnitelma, joka toki joustaa tarvittaessa. Seuraavan kuukauden postaukset suunnitellaan hyvissä ajoin etukäteen ja ajastetaan valmiiksi, näin tekemisestä saadaan kustannustehokasta.

Uotilan Leipomo on joka vuosi mukana I love me -messuilla Helsingissä. Nämä messut ovat suuri panostus Uotilalta ja Uotilan perhe on myös itse joka kerta osastolla. Me olemme suunnitelleet osaston ilmeen ja materiaalit tukemaan osastolla olevia toimintoja sekä myyntiä. Messuja varten toteutimme myös videon, jota oli vaivatonta katsella samalla kun odotteli omaa vuoroaan golfiin 🙂

Printtimainontaa suunnitellaan tarkkaan valittuihin medioihin. Uusi Kalastajanlimppu sai potkua myyntiin K-ruokalehdessä olleesta mainoksesta. Ja niin kuin muutkin toimenpiteet, tämänkin allekirjoittajana täydestä sydämestään oli Uotilan perhe Pälkäneeltä.

www.uotilan.fi


MHY – Digisparrauksesta inspiraatiota

Olemme jo pitkään tehneet yhteistyötä Metsänhoitoyhdistyksien kanssa. Viime vuosina yhteistyön ytimessä ovat olleet tuotteistukset, joissa yhdistyksien tarjoamia tuotteita on paketoitu helpommin ostettaviksi ja myytäviksi kokonaisuuksiksi. Vuosisuunnitelmissa on keskitytty entistä enemmän digitaalisiin kanaviin.

Sparrasimme MHY:läisiä eri somekanavien käyttötarkoituksista ja mahdollisuuksista. Loimme asiakkaalle selkeät oppaat ja pari eritasoista suunnitelmaa somekanavien haltuunottamisesta sekä hahmotelmat niiden vaatimasta ajankäytöstä ja resursseista. Näiden perusteella asiakas pystyi tekemään selkeät stepit itselleen eri kanavien käyttöönotosta.

Sähköisten materiaalien rinnalle tarvitaan edelleen myös printtiä. Esimerkiksi esitteitä jaetaan messuilla ja erilaisissa tapahtumissa. Uudistimme MHY:n esitelinjauksen modernimmaksi ja esitteitä uusitaan uuteen linjaan yksi kerrallaan.

www.mhy.fi


Suomen Kaasuenergia – Hajuton, väritön, mauton.

Auris Kaasunjakelu osti Gasumin maakaasun vähittäismyyntiliiketoiminnan ja lämpöliiketoiminnan verkkoalueellaan. Molempia liiketoimintoja harjoitetaan kaasunjakelusta erillisten yhtiöiden kautta. Myyntiyhtiön nimi Suomen Kaasuenergia Oy.

Yhteistyön aluksi pidimme Näkemyspajan, jossa hioimme kuntoon brändipersoonan, Suomen Kaasuenergian tavan ja tyylin kommunikoida, hissipuheen ja hahmottelimme ydinviestejä eri kohderyhmille. Näkemyspajasta saimme erinomaisen pohjan lähteä rakentamaan uudelle yritykselle ilmettä, joka vahvistaa haluttua brändimielikuvaa.

Jotta saimme lisäaikaa aktiivisesti myyntiä lisäävän sivuston suunnitteluun, suunnittelimme alkuun laskeutumissivun, jotta asiakkaat löytävät uuden yhtiön yhteystiedot vaivattomasti.

Suomen Kaasuenergialle luotiin myös Linkedin-yrityssivu, johon jatkossa tuotetaan erilaisia sisältöjä.

Yhteistyö jatkuu nettisivuston ja brändimarkkinointikampanjan suunnittelulla.

www.suomenkaasuenergia.fi


Wipak – Kansainvälinen menestyjä Suomesta

MBE on suunnitellut Wipakille yritysesittelyjä, esitteitä ja kuvauksia. MBE osallistui Wipak-yritysilmeen suunnitteluun ja on luonut myös infografiikan ja symbolien avulla selkeyttä markkinointiesityksiin niin kotimaista kuin kansainvälistä käyttöä varten.

Wipakin ja MBE:n yhteistyö on hyvässä vauhdissa, pikahaastattelussa Nina Tillaéus, Marketing Manager, Wipak Group.

MBE aloitti viime vuonna markkinointiyhteistyön Wipakin kanssa. Nina Tillaéus, toimit Marketing Managerina Wipak Groupissa, kerro lyhyesti Wipakista?

Wipak on osa Wihuri -konsernia, jonka pakkausteollisuus muodostuu Wipakista Euroopassa ja Aasiassa sekä Winpakista Pohjois-Amerikassa. Wipak valmistaa korkealuokkaisia monikerroskalvoja elintarvike – ja sairaalatarviketeollisuudelle sekä sterilointipusseja terveydenhuoltoalalle. Wipak:lla on yli 10 tuotantolaitosta Euroopassa ja yksi Kiinassa. Suomessa tehtaita on kaksi, Nastolassa ja Valkeakoskella sekä yhteisyritys Biaxis japanilaisen Sojitzin kanssa Lahdessa.

Mikä on toimenkuvasi?

Työskentelen Wipakilla markkinointipäällikkönä vastaten Wipakin brändistä sekä molempien liiketoimintojen Health ja Food markkinoinnin strategisesta suunnittelusta ja markkinointitoimenpiteiden toteutuksesta. Tukenani tässä on kansainvälinen Brand management -tiimi, joka muodostuu eri myyntialueidemme markkinointikoordinaattoreista ja –assistenteista.

Oletko ollut pitkään Wipakissa?

Tänä syksynä tulee täyteen 8 vuotta. Aloitin Nastolassa tuotepäällikkönä vuonna 1999.

Miten yhteistyö MBE:n kanssa on sujunut?

Yhteistyö MBE:n kanssa on sujunut joustavasti. Arvostan paikallista kumppania jonka kanssa on helppo ja luonteva työskennellä, joskus hyvinkin nopealla aikataululla.

Wipak tunnetaan kansainvälisenä perheyhtiönä, miten se näkyy työssäsi?

Kansainvälisyys näkyy oikeastaan kaikessa toiminnassa. Yrityksen kieli on englanti ja projektitiimit ovat kansainvälisiä, asiakaskunta on ympäri maailmaa. Kansainvälisyydestä huolimatta emme ole kasvoton yritys. Wihuri-yhtiö on säilynyt saman perheen omistuksessa jo yli sata vuotta ja perhe on edelleen mukana Wipakinkin päivittäisessä toiminnassa. Perheyrityksenä omistajilla on halua ja pitkäjänteisyyttä yrityksen kehittämiseen.

Suurin osa valintamyymälöissä olevista pakkauksista on Wipakin teknologiaa, onko Wipak pakkausalan edelläkävijä?

Wipak on todellakin pakkausalan edelläkävijä. Olemme markkinatrendien aallonharjalla ja satsaamme innovointiin ja tuotekehitykseen. Esimerkiksi tänä vuonna lanseerasimme toukokuussa Interpack -messuilla Saksassa pakkausalaa mullistavan ProDirect -digipainokonseptin, ympäristöystävällisemmät paperilaminaatit, WIIMA -stand-up-pussi-teknologian ja tietysti viime vuonna Nastolassa startatun uuden extruusiolinjamme huippuläpinäkyvät uudet kalvot.

Wipak toimii myös sairaalateollisuudessa, miten?

Sairaalatarvikkeita valmistavalle teollisuudelle Wipak tarjoaa sterilointiin soveltuvia kalvoja ja medical -papereita, joihin pakataan esim. ruiskuja, neuloja, katetreja, leikkaussalitekstiilejä, haavanhoitotuotteita. Wipakin Steriking® -tuotemerkki pitää sisällään sterilointipussit, kääreet, saumauslaitteet, indikaattoreita ym. terveydenhuollon yksiköihin kuten sairaaloiden välinehuollolle.

Wipak investoi n. 20 miljoonaa euroa uusinta teknologiaa edustavaan pakkauslinjaan Nastolassa ja tukee näin vahvasti kotimaista työllisyyttä. Tämä oli varmasti ilouutinen teille Nastolassa?

Iso investointi ja uusi tuotantolinja oli todellakin ilouutinen kaikille Nastolan yksikössä. Se luo varmuutta, jatkuvuutta ja luottamusta tulevaan – Suomessa kannattaa edelleen tehdä.

Wipak on mukana urheilusponsoroinnissa. Koska nastolan oma poika Valtteri Bottas voittaa F1-maailmanmestaruuden?

Wihuri on toiminut Valtterin sponsorina hänen karting ajoistaan saakka. Uskon että tänä vuonna Valtteri tulee voittamaan kisoja ja olisiko sitten seuraavalla kaudella jo se maailmanmestaruudenkin aika.


Lahden kaupunki Porukka-sovellus

Lahden kaupungin tavoite oli innostaa lahtelaisia miettimän millaisessa kaupungissa he haluavat tulevaisuudessa asua, elää, liikkua, viettää vapaa-aikaa, opiskella ja tehdä töitä. Ideana oli kerätä lahtelaisilta kaupungin strategiatyön tueksi mahdollisimman monta mielipidettä, ideaa ja näkemystä siitä millainen on tulevaisuuden Lahti vuonna 2030. Visuaalisesta ilmeestä toivottiin mahdollisimman erottuva ja kohderyhmää puhutteleva. Kampanjalle toteutettiin oma Lahden kaupungin Porukka-sovellus, jonka kehitti Mainostoimisto MBE:n tytäryhtiö lahtelainen Future Dialog. Mainostoimisto MBE vastasi kampanjan toimenpiteistä ja visuaalisesta konseptista.

Tuumasta toimeen

Porukka-sovelluksen kampanjalle toteutettiin Porukka -kampanjasivu, jossa promottiin itse sovellusta ja ohjeistettiin lataamiseen. Sivustolla huomioitiin riittävästi eri hakusanatermeihin liittyvää sisältöä hakukoneoptimointia varten.

Lahden kaupungin sosiaalisen median kanavia käytettiin Porukka-sovelluksen markkinointiin. Minivideot Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä havainnollistavat sovelluksen käyttöä. Lisää kohdennettua viestintää tehtiin suorapostituksilla ja lehtimainonnalla Uudessa Lahdessa ja Kaupunkilainen-lehdessä.

Ulkonäkyvyyttä kampanjalle saatiin ulkomainonnalla kaupunkikuvassa sekä erilaisista tapahtumista. Tapahtumissa pääpaino oli sovelluksen käyttöopastuksessa. Toteutuneet tapahtumat vuonna 2017 olivat Lahden Taidelauantai 3.9., Vesijärvi-viikko viikolla 33 sekä Lahti 2017 –kisat.

Innostuksesta hopeaa

Porukasta on tullut tärkeä osa Lahden kaupungin osallistamista ja se auttaa osaltaan tekemään Lahdesta asukkaidensa näköistä kaupunkia. Alkukesästä 2017 lataajia on 3 100 kpl, sisältökortteja on julkaistu 400 kpl ja yksittäistä vastausta/reagointia kysymyksiin ja tiedotteisiin on huikeat 210 000 kpl. Vastaajien ikäryhmissä korostuvat sekä 30-39 vuotiaat (29%) että 40-49 vuotiaat (35%). Porukka on ottanut kantaa mm. Lahden brändiin ja vuoden 2017 budjettiin. Lisäksi asukkaita on innostettu äänestämään kuntavaaleissa.

Lahden kaupunki osallistui Porukka-sovelluksella kuntamarkkinoinnin SM-kilpailuissa sijoittuen hopealle. Erityiskiitosta sovellus sai digitaalisesta osaamisesta ja sen yhteisöllisyydestä. Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailuun osallistui yhteensä 38 työtä. Palkinnot jaettiin keskiviikkona 17.5.2017 Kouvolassa Kuntamarkkinoinnin Piiri-tapahtumassa.


IP Plus ja suomalaisen tuoteinnovaation lanseeraus

Karstulalainen muoviputkien valmistaja Bellapipe lanseerasi IP Plus -viettoviemäreiden hitsausjärjestelmän Yhdyskuntatekniikka 2017 -messuilla. Tuote on aiemmin tunnettu Saksan markkinoilla.

Me suunnittelimme IP Plus –hitsausjärjestelmälle selkeän graafisen ilmeen, joka näkyy mm. käyntikorteissa ja tuote-esitteessä; animoidun tuotevideon käsikirjoituksen; verkkosivun rakenteen ja designin sekä myyntiä  tukevat viestit.


Where’s the beef eli miten innovaatio lanseerataan

Pelkkä hyvä tuote ei riitä myyntivaltiksi. Tuotteen edut ja mahdollisuudet pitää osata kiteyttää ymmärrettävään muotoon. Lisäksi tuotteelle pitää luoda tunnistettava identiteetti.

IP Plus lanseerattiin Suomen markkinoille virallisesti Yhdyskuntatekniikka 2017 –messuilla. Messuja silmälläpitäen teimme tuotteen ympärille monipuolisen paketin brändi-identiteettiä ja myyntiä tukevaa materiaalia. Graafisen ilmeen selkeä tyyli toistuu johdonmukaisesti jokaisessa toteutuksessa aina messuosastosta tuotevideoon.

Asiakkaan suusta

Toimitusjohtaja Jukka Kallioisen mukaan IP Plus sai messuilla innostunutta palautetta ja markkinointimateriaali toimi hyvin.

Tuote sai paikoin hämmästyttävän innostunutta palautetta.

Jukka Kallioinen

Seuraavaksi Kallioinen edistää tiiminsä kanssa markkinointi- ja myyntitoimenpiteiden laajenemista sekä Suomessa että muissa Pohjoismaissa. Markkinointimateriaaliakin on helppo lähteä kasvattamaan, kun pohjatyöt on tehty huolella.

Tutustu verkkosivuihin


Pajulahti – osaaminen esiin

Pajulahti on monipuolinen koulutuksen, valmennuksen ja hyvinvoinnin osaamiskeskus. Pajulahden palveluista nauttivat niin vapaa-ajanliikkujat kuin ammattiurheilijat.

Pajulahden liiketoimintasektorit ja niihin liitetyt arvot: Ilo Liikuttaa, Askeleen Edellä, Tavoitteista Totta, Asenne Ratkaisee ja Kaikki Kunnossa, kaipasivat ilmeen yhtenäistämistä ja päivitystä.

Graafikkomme Essi Virtanen kertoo mitä asioita silmälläpitäen ilmeen selkiyttämistä ja päivitystä lähdettiin tekemään ”Alusta asti suunnittelussa piti ottaa huomioon se, että Pajulahti tuottaa materiaalin pääsääntöisesti itse. On tärkeää, että yritykset viestivät myös ilmeellään olevansa ajassa kiinni. Päivitin sommittelua ja typografiaa, mutta halusin tuoda mukaan myös muulla tavoin iloa ja nuorekkuutta. Loin sinisten ja vihreiden tunnusvärien rinnalle uudet reippaat apuvärit pinkin ja keltaisen. Kuvitusta rikastavat uusien valokuvien lisäksi nyt myös symbolit.”

On tärkeää, että yritykset viestivät myös ilmeellään olevansa ajassa kiinni.

Essi Virtanen

Tavoitteena aktiivinen ja freesi ilme

Tanja Arvila aloitti Pajulahden markkinoinnin parissa helmikuussa 2016, ja jo kevättalvella ilmeen muutos oli ajatuksissa. ”Koska taustani on vahvasti vapaa-ajan matkailussa, halusin sisäistää koulutus- ja valmennuskeskuksen ideologiaa sekä Olympic & Paralympic Training Centerin arvoja ennen muutokseen tarttumista. Pajulahden logo- ja värimaailma oli selkeä, mutta esimerkiksi liiketoimintasektorit eivät eronneet tuotekorteissa riittävän selkeästi toisistaan.”

Ajatus muutoksen taustalla oli siis selkeä. Yksilinjaisesta runsaudesta aktiivisen liikuntakeskuksen freesiin ilmeeseen, unohtamatta Pajulahden arvoja.

Apuja käytännön työhön

”Yhteistyö Näkemystehdas MBEn kanssa oli mutkatonta ja selkeällä yhteisellä näkemyksellä muutosprojekti vietiin lävitse muutamassa viikossa. Koska taitan itse kaikki Pajulahden aineistot mukaan lukien lehti-ilmoitukset, asiakaslehti ja tuotekortit, oli osana muutosta myös selkeä ohjeistus aineistojen jatkokäyttöön. Toimivien pohjien avulla myös liikunnanohjaajien esimies on innostunut taittotyöstä”, iloitsee Tanja.

Pajulahden markkinoinnin kehitys jatkuu kohti vuotta 2017 uuden kuva- ja videomateriaalin tuottamisella.

Tutustu www.pajulahti.fi


Tiedot tallennetaan MBE:n markkinointirekisteriin ja niitä voidaan käyttää markkinointitarkoituksiin. Tietoja ei anneta kolmansille tahoille ja tiedot poistetaan rekisteristä pyydettäessä.

Caseja

Case

Inspiroidu. Ideoi. Luo.

Cembrit on yksi maailman suurimmista kuitusementtisten tasolevyjen valmistajista, markkinoijista ja kehittäjistä. MBE uudisti Cembritin brändihiera...
Case

Kavika osaa teräksen

Kavikan ydinosaamista ovat erilaiset ruostumattomasta teräksestä suunnitellut ratkaisut muun muassa ammattikeittiöille ja sairaaloille. Kavikan yli...
Case

Arkkitehti visioi, insinööri varmistaa

Cembritin markkinoinnissa huomioidaan hyvinkin erilaiset ja vaativat kohderyhmät kuten arkkitehdit, rakennusinsinöörit, isännöitsijät, vähittä...
Case

FABA – Arjen Auttaja

Faba on valtakunnallinen yritys, joka on keskittynyt karjan tuottavuuden parantamiseen. Eli oli sitten kyseessä lisääntyminen, terveys tai jalostus...
Case

Lahti-Hollola-Jukola 2018 – boostia suurtapahtuman markkinointiin

Ihan täällä meidän kulmilla on iso tapahtuma vuoden päästä! Lähdimmekin mukaan tiimiin tuottamaan tapahtumalle markkinointimateriaaleja. Tapah...
Case

❤ Uotilan perhe Pälkäneeltä

Uotilan Leipomon kanssa yhteistyö on jatkunut useita vuosia. Olemme suunnitelleet Uotilan limppujen pakkaukset, uusimpina Uotilan 100% Kaura sekä Ka...
Case

MHY – Digisparrauksesta inspiraatiota

Olemme jo pitkään tehneet yhteistyötä Metsänhoitoyhdistyksien kanssa. Viime vuosina yhteistyön ytimessä ovat olleet tuotteistukset, joissa yhdi...
Case

Suomen Kaasuenergia – Hajuton, väritön, mauton.

Auris Kaasunjakelu osti Gasumin maakaasun vähittäismyyntiliiketoiminnan ja lämpöliiketoiminnan verkkoalueellaan. Molempia liiketoimintoja harjoite...
Case

Wipak – Kansainvälinen menestyjä Suomesta

MBE on suunnitellut Wipakille yritysesittelyjä, esitteitä ja kuvauksia. MBE osallistui Wipak-yritysilmeen suunnitteluun ja on luonut myös infografi...
Case

Lahden kaupunki Porukka-sovellus

Lahden kaupungin tavoite oli innostaa lahtelaisia miettimän millaisessa kaupungissa he haluavat tulevaisuudessa asua, elää, liikkua, viettää vapa...
Case

IP Plus ja suomalaisen tuoteinnovaation lanseeraus

Karstulalainen muoviputkien valmistaja Bellapipe lanseerasi IP Plus -viettoviemäreiden hitsausjärjestelmän Yhdyskuntatekniikka 2017 -messuilla. Tuo...
Case
MBE I Case Pajulahti I Ilmeen päivitys

Pajulahti – osaaminen esiin

Pajulahti on monipuolinen koulutuksen, valmennuksen ja hyvinvoinnin osaamiskeskus. Pajulahden palveluista nauttivat niin vapaa-ajanliikkujat kuin amma...
Case
MBE I DOC ilmeen uudistus ja tuotteistus

DOC – Eläköön uusi tapa tehdä töitä

Työtapamme on muutoksessa. Digitalisaatio vaikuttaa niin meihin ihmisiin kuin meitä ympäröivään kulttuuriin. Muutos nähtiin tämän asiakkaan n...
Case
MBE I VisitLahti brändi-ilmeen suunnittelu ja toteutus

VisitLahti-brändille oma ilme

VisitLahti-matkailupalvelun yhtenäinen brändi-ilme julkaistiin alkuvuodesta Matkamessuilla, jossa se näkyi yleisölle ensimmäistä kertaa. Uuden i...
Case
MBE I Markkinointikonsepti

Lahti ON korkeakoulukaupunki

Lahden opiskelumahdollisuuksia markkinoiva ”Lahti ON korkeakoulukaupunki” -konsepti toteutettiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Työ ...
Case

Herkkumaan uusi hillosarja

Arctic Berries on Herkkumaan uusin hillosarja, joka tarjoilee arktiset marjat ja pohjoisen luonnon maut suoraan kuluttajan ruokapöytään. Tyrni-. la...
Case

Finlandian uudet etiketit erottuvat kilpailijoistaan

Asiakkaamme Senson valmistaa mallas- ja viljapohjaisia uutteita ja entsyymiuutteita omassa tehtaassaan. Kuluttajille Senson on tuttu Finlandia-tuoteme...
Case

Inspiroiva myynnin työkalu

MBE suunnitteli Polttimo Groupiin kuuluvalle Viking Maltille inspiroivan myyntityötä tukevan työkalun, jota ostoa harkitsevan, niin pienen kuin iso...
Case
Näkemystehdas MBE I Sinfonia Lahti I Kausiesite

Sinfonia Lahden lennokas kausi-ilme

Olemme olleet Sinfonia Lahden yhteistyökumppanina jo 20 vuotta. Sinfonia Lahdelle on tehty mm. kausi-ilmeeseen pohjautuvia esitteitä, ilmoittelua, r...
Case

Enemmän kuin tienvarsikuppila

Kahvila-ravintola La Kar de Mumma on hyvä syy pysähtyä Hartolassa, vaikka ei olisi edes asiaa siihen suuntaan. Tienvarsiravintoloiden joukossa la &...
Case
KorpiKorpi

Korpikorpi ymmärtää vahingon

Kaikki ei mene aina kuin elokuvissa, varsinkaan silloin kun sattuu ikävä vesivahinko. Korpikorven, vesivahinkojen korjauksiin vuodesta 1998 erikoist...
Case

Metsä on sähköinen

Stora Enso Metsä on osannut hyödyntää MBE:n osaamista monella rintamalla. Palvelujen tuotteistukset, sosiaalisen median kampanjat, tv-spotit, tapa...
Case

SMART STEEL. since 1981

Anstar Oy on vuodesta 1981 toiminut suomalainen perheyritys. Anstar tarjoaa Suomessa valmistettuja betonirakenteiden liitoksia ja liittorakenteita asi...
Case

Entistä paikallisempi Etelä-Suomen Sanomat

Päijät-Hämeen päämedia Etelä-Suomen Sanomat markkinoi nyt tuotteitaan MBE:n suunnitteleman konseptin voimin. Paikallista itsesi -kehotus viittaa...
Case

Plastepille pirteä ilme

Muovialan ehdoton asiantuntija Plastep hyppäsi kertaheitolla uuteen aikaan yritysilmeessään. Freesi visu on näkynyt yrityksen kotisivuilla, asiaka...
Case

Painotalo pitää ääntä printin puolesta

Esa Print on ketterä lahtelainen painotalo, joka on laajentanut tuotevalikoimaansa arkkipainosta digipainamiseen ja sähköisiin näköislehtiin saak...
Case

Valoa telkkariin ja postiluukusta sisään

Kauppakeskus Valo on lifestyle-painotteinen ostospaikka lähellä Lahden keskustaa, jonka markkinointiviestinnän kumppani MBE on ollut avajaisista sa...