Uudistus yhdisti klassisuuden ja nykyaikaisuuden

Case: Sinfonia Lahti


Pienen kaupungin ihmeeksi kutsuttu Lahden kaupunginorkesteri Sinfonia Lahti on noussut maailmanmaineeseen poikkeuksellisilla levytyksillään. Yhteistyömme Sinfonia Lahden kanssa on kestänyt yli 20 vuotta. Olemme suunnitelleet vuosittain Sinfonia Lahdelle uuden kausi-ilmeen, ja toteuttaneet orkesterille muun muassa esitteitä, ilmoittelua, ulkomainontaa ja erilaisten teemakonserttien ilmeitä.

Syksyllä 2016 Sinfonia Lahti sai uudeksi ylikapellimestariksi Dima Slobodenioukin, jolloin oli luonteva hetki uudistaa perusilmettä kokonaisuudessaan. Tavoitteena oli tehdä nuorekkaampi, mutta aikaa kestävä ilme.

Sinfonia Lahti kausiohjelma

Sinfonia Lahti mainos

MBE:n AD Essi kertoo uudistusprosessista: ”Tarkoituksena oli luoda Sinfonia Lahdelle tyylikäs, mutta aiempaa kepeämpi ilme. Valitsin orkesterille typografian, jossa yhdistyy klassisuus ja nykyaikaisuus. Halusin tehdä raikkaan taittotyylin, jossa kuville ja väreille on tilaa. Upeat valokuvat on ottanut hollantilainen Marco Borggreve. Sinfonia Lahdella ei ole varsinaista omaa tunnusväriä, vaan eri kaudet erotetaan toisistaan omalla värimaailmalla. Pari vuotta sitten tehty uudistus oli mielestäni onnistunut, sillä se tuntuu edelleen raikkaalta ja toimivalta. Sen vuoksi ei tarvitse luoda varsinaista uutta kausi-ilmettä joka vuosi.”

Sinfonia Lahti sivut ennen

Sinfonia Lahti sivut nyt

”Ilmeellä ja ulkoasulla on saatu uudenlaista raikkautta. Loistavat muusikoiden kuvat ja perinteiset taiteilijakuvat tulevat nyt hienosti esille”, Sinfonia Lahden markkinointipäällikkö Taina Räty toteaa. ”Kotisivumme uudistuivat samalla myös käyttäjäystävällisemmiksi”, Räty jatkaa.

Yhteistyö on ollut molempiin suuntiin sujuvaa.

Kun on pitkään tehty yhteistyötä niin asioiminen ja kommentointi on MBE:lle on tosi helppoa ja mutkatonta, ja kommentit oikeasti huomioidaan. Se, mitä todella arvostan, on vastakommentit ja perustelut tehdylle työlle, tämä usein avaa myös asiakkaan silmät.

– Taina Räty, markkinointipäällikkö, Sinfonia Lahti

Pääkuva: Marco Borggreve

Lue lisää brändi-ilmeen uudistuksesta palvelusivuiltamme

Samankaltaisia caseja:

Tehostartti tavoitteellisen markkinoinnin vauhdittajana

Case: Pääkkönen

Tähtäin kansainvälisessä kasvussa

Case: Meconet

Rakenna juuresi Hennaan

Case: Henna, Orimattila

Vahvasti kasvussa mukana

Case: Heinolan Sahakoneet

Ota yhteyttä Kysy chatissa