Tehostartti tavoitteellisen markkinoinnin vauhdittajana

Case: Pääkkönen


Tehostartti-asiakkaamme, Peltisepänliike Pääkkönen Oy on lahtelainen, reilu kuusikymppinen peltialan kokonaisvaltainen kumppani ja suunnannäyttäjä.

Pääkkönen valmistaa peltilistat tehtaallaan Lahdessa ja pitkällä kokemuksellaan Pääkkösen porukka tekee myös muita asiantuntijuutta vaativia peltisepän töitä, jotka vaihtelevat pienestä aliurakoinnista aina avaimet käteen -toteutukseen asti. Pääkkönen on enemmän kuin tavarantoimittaja, sillä heiltä saa myös asennuksen, urakoinnin ja asiantuntijuuden, kaikki saman peltikaton alta.

Tehostartti pistää perustan kuntoon

Peltisepänliike Pääkkönen on peltialan toimijaksi ainutlaatuisen asiakaslähtöinen. Yritys kuuntelee asiakasta tarkalla korvalla ja suunnittelemalla he löytävät asiakkaan tarpeisiin parhaan ja toimivimman ratkaisun. Mitä isompi haaste, sitä innokkaammin Pääkkösen väki ottaa sen vastaan. ”Haluamme olla luottamuksen arvoisia ja kohdata asiakkaamme aina selkä suorana. Kannamme vastuun loppuun asti”, Pääkköseltä kerrotaan.

Pääkkösellä haluttiin tämä asenteen ja tekemisen meiningin välittyvän paremmin asiakkaille sekä saada markkinointiin enemmän tehoja. Yritys oli muutama vuosi aikaisemmin keskittynyt pelkästään yritysasiakkaisiin, joten markkinoinnissa haluttiin korostaa tätäkin kulmaa. Yrityksen strategiaa oli muutenkin uusittu ja tavoitteet olivat korkealla. Ja se oli myös selvää, että tavoitteet eivät toteudu ilman ammattilaisten apua ja investointia  brändistrategiaan ja vahvaan markkinointiin.

Aloitimme Pääkkösen kanssa Tehostartilla, tuloksellisen markkinoinnin analyysi- ja kehityspaketillamme, jonka avulla yrityksen markkinointi laitetaan kerralla kuntoon. Tehostartti on erittäin kattava kokonaisuus, joka sisältää kaikki tarvittavat työkalut vahvan perustan rakentamiseen ja suunnitelmalliseen markkinointiin.

Pelti on peltiä, paitsi Pääkkösellä

Lisätäksemme asiakasymmärrystä ja kartoittaaksemme samalla taustatietoja esimerkiksi ostajaprofiileihin, teimme kattavat tilanneanalyysit sekä brändianalyysit toimialasta ja kilpailijoista. Pääkkösen ostajapersoonat selvitimme laajojen asiakashaastattelujen pohjalta, joita hyödynsimme myös asiakaspolkujen määrittämiseen.

Analyysien ja aloituspalaverin jälkeen työstimme Pääkkösen perustan kuntoon ja loimme yritykselle brändistrategian sisältäen mm. brändipersoonan, tavan kommunikoida ja ydinviestiksi ideoimme oikeaa asennetta henkivän ”Pelti on peltiä, paitsi Pääkkösellä”. Kaikki tämä toimi myöhemmin sisällöntuotannon kivijalkana.

Verkkosivut sisältöjen kotipesänä

Pääkkösen verkkosivut kaipasivat Tehostartin analyysien ja tulosten pohjalta kipeästi uudistusta.  Verkkosivujen rakenteen suunnittelussa tärkeässä osassa olivat strategian mukaiset painotukset ja asiakaskohderyhmät. Verkkosivujen suunnittelussa huomioitiin myös sujuva liikkuminen sivustolla sekä ostopäätöstä tukevien sisältöjen sijoittelu. Verkkosivujen suunnittelun yhteydessä värimaailmaa hiottiin modernimmaksi, logo yrityksellä olikin kunnossa.

Brändistrategiassa määritelty tapa ja tyyli kommunikoida nousevat selkeästi esiin uusilla verkkosivuilla. Pääkkönen on aidosti Pääkkönen ja halusi myös kuulostaa siltä. Tämä onkin oiva tapa erottua edukseen kilpailijoista. Pääkkösen aitous on asia, jota kukaan ei voi viedä heiltä.

Verkkosivuja ja muita markkinointimateriaaleja varten uudistimme myös Pääkkösen kuvamaailmaa enemmän brändistrategian ja tavoitellun fiiliksen mukaiseksi. Toteutimme kuvaukset yhteistyössä Jani Walleniuksen kanssa.

Teimme yritykselle myös sen historiansa ensimmäisen markkinointisuunnitelman, jonka mukaisesti suunnittelimme ja toteutimme mm. tavoitteita tukevia sisältöjä uudistetuille verkkosivuille, sosiaaliseen mediaan, uutiskirjeen ja analytiikkaa. Tehostartin jälkeen yhteistyömme jatkui säännöllisillä CORE sisällöntuotannon ja analytiikan palveluilla.

Saimme MBE:n Tehostartista kattavat analyysit ja brändistrategian, jotka edistävät liiketoiminnallisia tavoitteitamme. MBE:n porukan strateginen ja rivakka ote sekä luovuus ja ideointikyky siivittivät Tehostartin kunnolla vauhtiin.

Nina ja Seppo Pääkkönen, Peltisepänliike Pääkkönen Oy

Kartoita sopiiko Tehostartti teidän tarpeisiin

Samankaltaisia caseja:

Tähtäin kansainvälisessä kasvussa

Case: Meconet

Verkostot vesille - näkyvyyttä julkaisulla

Case: Meriklusterijulkaisu, Lahden Seudun Kehitys LADEC

Rakenna juuresi Hennaan

Case: Henna, Orimattila

Vahvasti kasvussa mukana

Case: Heinolan Sahakoneet

Ota yhteyttä Kysy chatissa