Uuden palvelun lanseeraus

Case: Luotain


Uuden palvelun voi lanseerata vain kerran, joten sen onnistuminen on todella tärkeää. Me lanseerasimme perjantaina 15.1. Luotain-palvelumme. Joku voisi ihmetellä lanseerauspäivää, mutta tähän oli syynsä.

Ansaittua, ei maksettua

Lanseeraussuunnitelmassamme oli yksi vahva elementti: viestintä. Panostimme räätälöityyn mediaviestintään sekä viestintään sosiaalisen median kanavissa.

Räätälöity mediaviestintä tarkoittaa tarkoin valittuja medioita, yhteyksien luomista ja keskustelua valittujen toimittajien kanssa. Toimittajille laadittiin myös laaja infopaketti. Vaikka lanseeraus oli valtakunnallinen, halusimme paikallisena toimijana antaa ennakkojulkaisumahdollisuuden Etelä-Suomen Sanomille. Heidän taloustoimittajansa kiinnostui ja haastattelu tehtiin hyvissä ajoin. Yhdessä sovimme julkaisupäiväksi perjantain 15.1., joten siitä tuli lanseerauspäivämme. Seuraavalla viikolla jutun Luotaimesta julkaisi Kauppalehti.

Sosiaalisista medioista hyödynsimme etenkin Linkediniä, koska se on Luotaimen kaltaiselle palvelulle sopivin kanava. Valjastimme koko porukkamme mukaan postailemaan ja reagoimaan, jotta saamme mahdollisimman suuren näkyvyyden omilla postauksillamme yritystilin postauksen lisäksi. Postauksia tehtiin sekä lanseerauspäivänä perjantaina että seuraavana maanantaina. Linkedinin lisäksi hyödynsimme postauksia myös Facebookissa ja Twitterissä tukemassa näkyvyyttä. Postauksista liikenne ohjattiin Luotain-sivulle, tiedote-sivulle tai Youtube-videoon.

Lanseerauksen tulokset

Nyt lanseerauksesta on viikko ja voimme ylpeänä kertoa jo saavutetuista tuloksista.

Verkkosivut (luvut verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan):

  • Kävijämäärä verkkosivuillamme kasvoi 188 %
  • Kävijöistä uusien käyttäjien määrä kasvoi 208 %
  • Sivukatselujen määrä kasvoi 163 %

Linkedin:

  • Perjantain lanseerauspostauksille saimme orgaanisia näyttöjä porukalla yli 12000
  • Maanantain videopostaukselle saimme orgaanisia katseluja yli 1000

Ja mitä tästä kaikesta sitten välittömästi seurasi?

Saimme ensimmäisen lanseerausviikon aikana lähes 40 kiinnostuneelta yritykseltä yhteydenottopyynnön. Niitä tuli puhelimitse, verkkosivujen lomakkeella, suoraan sähköpostilla ja somekanavien privaviesteillä. Seuraavat viikot ovatkin sitten tapaamisia täynnä.

Uskomme kyllä myös maksettuun näkyvyyteen. Jatkammekin näkyvyyden kasvattamista mainostuksilla somekanavissa. Räätälöidyn mediaviestinnän osalta lanseeraus oli vasta alkua ja vaihe yksi. Tiedämme, että Luotain mullistaa B2B-asiantuntijamyynnin, joten kerrottavaa riittää, kun tarina kehittyy ja tuloksia tulee.

Pysy kuulolla, kerromme kuulumisiamme jatkossakin.

Tutustu mediaviestintään

Samankaltaisia caseja:

Markkinoinnin kumppanuutta muuttuvin tarpein

Case: Hämeen Kuljetuspiste Oy

Brändi kirkkaaksi ja markkinointi suunnitelmalliseksi sekä tavoitteelliseksi

Case: Respect Project

Tehostartti tavoitteellisen markkinoinnin vauhdittajana

Case: Pääkkönen

Rakenna juuresi Hennaan

Case: Henna, Orimattila

Ota yhteyttä