Viestitapahtuma vertaansa vailla

Case: Lahti-Hollola Jukola 2018


Toteutimme vuoden 2018 Lahti-Hollola Jukolan ennakkomarkkinointia. Tapahtuma tavoitteli uutta osallistujaennätystä, joka toteutui kun ilmoittautuneita suunnistajia oli yhteensä lähes 20 000 henkilöä.

Ennakkomarkkinointia toteutettiin erilaisissa urheilu- ja suunnistustapahtumissa, joihin teimme julisteita, roll uppeja ja banderolleja.

AD:mme Essi kuvaa ennakkomarkkinoinnin suunnittelua: ”Pääsin suunnittelemaan Lahti-Hollola Jukolalle ennakkomarkkinointimateriaaleja logon ja tunnusvärien pohjalta. Tavoitteena oli houkutella konkarisuunnistajien lisäksi tapahtumaan runsaasti uusia aloittelijoita sekä helpottaa talkoolaisten rekrytoimista. Suunnittelin tapahtumalle raikkaan, iloisen ja helposti lähestyttävän ilmeen, josta välittyy Jukolan Viestin ainutlaatuinen tunnelma ja urheilun riemu.”

Suunnittelimme Jukolan Viestille myös muuta ulkomainontaa, esitteitä, ilmoituksia ja osuusisäntien kuvataulut sekä vuodenvaihteessa kiitoskortin tapahtuman mahdollistaneille talkoolaisille. Jukolassa kertyi muuten noin 130 000 talkootyötuntia.

Suurtapahtumana Lahti-Hollola Jukola oli merkittävä Lahden seudulle. Järjestäjien mukaan Jukolan kävijöiden arvioidaan jättäneen Lahden seudulle noin 7 miljoonaa euroa erilaisten palveluiden ostoina. Kisaviikonlopun lisäksi liikuntamatkailu lisääntyi seutukunnalla jo keväästä 2017 alkaen joukkueiden käydessä harjoitusleireillään Jukolan harjoitusmaastossa.

Lue lisää kampanjoista

Samankaltaisia caseja:

Verkostot vesille - näkyvyyttä julkaisulla

Case: Meriklusterijulkaisu, Lahden Seudun Kehitys LADEC

Rakenna juuresi Hennaan

Case: Henna, Orimattila

Vahvasti kasvussa mukana

Case: Heinolan Sahakoneet

Väriä ja urheilun iloa sydäntalveen

Case: Salpausselän kisat

Ota yhteyttä Kysy chatissa