Brändin ja palveluiden rohkea uudistaminen

Case: Digital Office Company


Tapa, jolla töitä tehdään on murroksessa. Digitalisaatio vaikuttaa niin meihin ihmisiin kuin meitä ympäröivään kulttuuriin.

Asiakkamme DOC näki muutoksen kuitenkin mahdollisuutena. X-Partner Helsinki, nykyinen Digital Office Company eli DOC, halusi päivittää profiilinsa niin sanotusta laitetoimittajasta asiantuntijaksi, jolta löytyy tämän päivän digitaalisten ratkaisujen ja dokumentinhallinnan vahva osaaminen.

Mitä muutosprosessi piti sisällään?

Kyseessä oli kokonaisvaltainen muutosprosessi, jossa oltiin valmiita päivittämään niin yrityksen nimi, viestit kuin palvelukuvaukset, jotta ne ovat kilpailukykyisiä tämän päivän markkinoilla.

Prosessi käynnistettiin parin tunnin mittaisella Näkemyspajalla, jonka tavoitteena oli:

  • tunnistaa, mihin ongelmiin yritys tarjoaa ratkaisua
  • ideoida uutta nimivaihtoehtoa vanhalle
  • määrittää yrityksen kohderyhmät
  • kiteyttää palveluiden ydinviestit
  • paketoida palvelut helposti ymmärrettävään muotoon, visuaalisesti ja sisällöllisesti

Lopputuloksena X-Partner Helsinki sai uuden nimen DOC eli Digital Office Company. Uuden nimen myötä löytyi myös yrityksen kiteytys ”Simplify Your Work Life.”

DOCin ilme noudattaa selkeää ja yksinkertaistettua linjaa, joka säilyy niin esitteissä kuin www-sivuilla.

Muutoksessa toisto on tärkeää

Uudistuksen jälkeen samoja lauseita ja viestejä tulee korostaa suunnitelmallisesti kaikissa niissä kanavissa, joissa yritys toimii, niin offline kuin online. Toisto vahvistaa uutta viestiä ja jättää paremman muistijäljen.

Digital Office Companyn Jonne Makkulan mukaan tuotteistuksen tarkoituksena oli helpottaa palveluiden tarjoamista asiakkaille: ”Henkilöstö otti uudistuksen vastaan tervetulleena uudistuksena ja innoissaan. Myös asiakkailta tullut palaute on ollut meidän roolia selkeyttävää. Mehän haluamme olla jatkossa asiakkaiden kokonaisvaltainen dokumenttikumppani – hallinnoida siis dokumentin koko elinkaari asiakkailla. MBEn kanssa yhteistyö oli saumatonta ja tiukasta aikataulusta huolimatta MBE teki työt aina moitteetta.”

Kiinnostuitko yhteistyöstä? Ota yhteyttä niin kirkastetaan teidänkin ydinviesti!

Lue lisää ydinviestistä palvelusivuiltamme

Samankaltaisia caseja:

Aikaa kestävä uudistus

Case: Sinfonia Lahti

Erottautumista freesatulla ilmeellä

Case: Reissu Ruoti

Brändi välittyy jokaisessa kohtaamisessa

Case: Uotilan Leipomo

Kokonaisvaltaista brändinrakennusta

Case: Suomen Kaasuenergia

Ota yhteyttä