Markkinoinnissa tärkeintä on jatkuvuus, että koko ajan tapahtuu jotain ja kohdataan asiakkaita eri medioissa heille sopivin viestein. Säännölliseen näkyvyyteen voidaan helposti liittää erilaisia kampanjoita.

Jos teillä on esimerkiksi tulossa uuden tuotteen lanseeraus, iso tapahtuma tai vaikka messut, niin niiden yhteyteen voidaan luoda selkeä kampanja, jolla herätetään potentiaalisten asiakkaiden huomiota. Myös jo olemassa olevia tuotteita ja palveluita voidaan vahvistaa kampanjoilla. Kampanjat nivoutuvat osaksi laajempaa markkinointisuunnitelmaa ja niillekin tulee toki luoda tavoitteet, määritellä kanavat ja pääviestit.

Markkinointikonsepti

Jotta kampanja on sisällöllisesti huomiota herättävä ja kaikissa eri medioissa linjakas, sille on hyvä luoda konsepti. Konsepti on se iso idea, punainen lanka, joka on tunnistettava käytettävästä kanavasta riippumatta. Konsepti voi olla slogantyyppinen, tyylilajivalinta tai vaikka visuaalinen ratkaisu, josta kampanja tunnistetaan. Tärkeintä konseptissa on, että se muotoutuu hyvin erilaisiin ratkaisuihin, mutta säilyttää silti huomioarvonsa.

Konsepti voi olla myös suunniteltu pitkäaikaiseksi markkinointikonseptiksi. Tällöin se ei ole enää niin kampanjamainen, vaan sitä käytetään säännöllisesti kaikessa tekemisessä ja näkymisessä. Tällöin on tärkeää miettiä markkinointikonseptin ja yrityksen logon suhde, jotta itse palvelun tarjoaja ei jää markkinointikonseptin jalkoihin vaan ne yhdistyvät selkeästi.

Kampanjat

Kampanjat suunnitellaan kohderyhmän, tavoitteiden ja käytettävissä olevan budjetin mukaan. Sähköisissä kanavissa mitattavuus on luonnollisesti helpompaa kuin esim. printtimediaa käytettäessä. Kampanja on usein erilaisten medioihin yhdistelmä, joissa voi olla vaikka PopUp-tapahtuma, sosiaalisen median kampanja, blogeja, asiantuntija-artikkeleita, radiomainoksia ja printtimainoksia.  Toki monet kampanjat pyörivät vain sosiaalisen median kanavissakin, ihan tarpeiden ja tavoitteiden mukaan.

Meillä on kokemusta niin pienien kuin suurempienkin kampanjoiden ja konseptien suunnittelusta. Suunnitellaan teille SE ISO IDEA ja laitetaan kampanja käyntiin!

 

Nämä kiinnostavat minua, kertokaa lisää

Aiheeseen liittyvät blogit

Näkemyksiä | Blogi 16.03.2021

Hyvä kumppaniverkosto leventää asiantuntemustasi

Sisältöstrategimme Senni kirjoitti blogissaan juuri siitä, mitä markkinointiviestinnän toimenpiteitä olisi syytä tehdä in-house ja mitä mahdollisesti ulkoistaa. Samaan tapaan monella markkinointiviestinnän toimijalla on laaja kumppaniverkosto tuotantotahoja ja tekijöitä materiaaleille, joihin [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 23.08.2019

Video vaikuttaa

Hiilijalanjälki nollaan ja aikaa viisi vuotta? Pakkausteollisuuden tuotteita valmistavalle asiakkaallemme Wipakille se on täyttä totta ja todellinen tavoite, jonka eteen tehdään juuri nyt hartiavoimin töitä. Ideoimme ja suunnittelimme Wipakille kansainväliseen [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 21.05.2019

On Facebook-arvonnan aika, Facebook-arvontalaulu raikaa!

Teemme usein asiakkaidemme kanssa esimerkiksi Facebook-arvontoja. Tehtävänämme on huolehtia, että arvonta tavoittaa mahdollisimman hyvän joukon ihmisiä ja arvonnat sujuvat sutjakkaasti sekä kaikkien sääntöjen mukaisesti. Niitä muuten riittääkin, joten kokosimme niistä [...] Lue lisää

Aiheeseen liittyvät caset

Uuden palvelun lanseeraus

Case: Luotain

Markkinoinnin kumppanuutta muuttuvin tarpein

Case: Hämeen Kuljetuspiste Oy

Rakenna juuresi Hennaan

Case: Henna, Orimattila

Ota yhteyttä Kysy chatissa