Asiakastarina: ICF

Brändin kirkastus ja visuaalisen ilmeen uudistus

ICF on suomalainen perheyritys, joka myy terveydenhuollon apuvälineitä niin julkiselle kuin yksityiselle terveydenhuollon sektorille. Yrityksessä oli tehty sukupolvenvaihdos, joka oli saanut pohtimaan: miten saada ICF kuulostamaan ja näyttämään enemmän siltä, mitä he oikeasti ovat?

ICF:n porukka koostuu pitkän linjan asiantuntijoista, jotka tietävät, että asiakkaat eivät kaipaa vain tuotetta vaan kokonaisvaltaista, vaivatonta ratkaisua sekä palvelua. ICF:n aito ja maanläheinen tapa ratkaista asiakkaiden haasteita ihastutti meitä alusta lähtien. Siksi olikin ilo päästä auttamaan heitä kehittämään brändiä, joka tuo näkyväksi kaiken sen, minkä eteen he ovat tehneet kovasti töitä.

Brändin kirkastus tuo näkyväksi yrityksen luonteen ja asiakaslupauksen

Brändin kirkastustyö alkoi aloitustyöpajalla, jossa kartoitimme lähtötilanteen ja tavoitteet sekä imimme ICF:n rentoa henkeä itseemme. Strategiset tavoitteet yhdistettynä haluttuun mielikuvaan antoivat meille vahvat lähtökohdat brändin rakentamiselle. Jo aloitustyöpajan aikana vaikutuimme ICF:n vahvasta tahtotilasta viedä alaa eteenpäin uusilla innovatiivisilla ratkaisuilla, joiden keskiössä on aina asiakas.

Hahmottelimme tiimillä brändin elementtejä kasaan lähtien tekijöistä, joilla erottua toimialalla. Brändin kirkastaminen sisältää yrityksen näköiset ja kuuloiset brändin avainsanat, brändin tunnejäljen, tavan ja tyylin kommunikoida sekä kiinnostavan ydinviestin sekä asiakaslupauksen. Suunnittelimme edellä mainituista elementeistä työstöpohjat, jotka esittelimme asiakkaalle Näkemyspajassa. Oli ilo huomata, kuinka vaikuttunut asiakas oli siitä, että olimme pystyneet poimimaan heille tärkeät asiat rivienkin välistä osaksi vaikuttavaa brändiä! Näkemyspajassa käytyjen keskustelujen ja sparrauksen jälkeen saimme selkeät sävelet brändin viimeistelyyn.

ICF visuaalinen ilme

Uusi slogan ”Ylläty iloisesti avustamme” toimii asiakaslupauksena ja samalla haastaa yritystä aidosti lunastamaan kyseisen lupauksen jokaisena päivänä. Avainsanat ja muut elementit puolestaan ohjaavat ja tukevat sisäisesti päivittäistä toimintaa kohti toivottua brändimielikuvaa. Kaikki työstetyt elementit koostetaan yksien kansien väliin, brändikäsikirjaan, joka toimitetaan asiakkaalle. Lisäämme aina käsikirjaan myös konkreettisia esimerkkejä, jotta kuka tahansa sitä lukeva voisi paremmin omaksua, miten omalla toiminnallaan voi auttaa halutun brändimielikuvan rakentumisessa.

ICF vanhat verkkosivut ICF uudet verkkosivut

Uusi brändi näkyväksi messujen ja verkkosivuston avulla

Messut ovat usein se tapahtuma, johon mennessä yritykset haluavat brändiuudistuksen valmiiksi. Niin kävi tässäkin tapauksessa ja messujen päivämäärä määritti pitkälti brändityön ja visuaalisen ilmeen uudistuksen aikataulun. Olimme aikatauluttaneet projektin tarkkaan, jotta ehdimme ajoissa. Näin ICF pääsi esiintymään messuilla uuden brändinmukaisella konseptilla. Myös uudet verkkosivut saatiin aikataulussa auki, jotta tunnistettava linja jatkui messuilta verkkoon. Käy ihmeessä kurkkaamassa, miltä ICF nyt oikein näyttääkään: www.icf.fi.

”Kiitos teille yhteistyöstä, se on ollut aina mutkatonta ja asiat ovat edenneet tarvittaessa erittäinkin ripeästi. Olette saaneet kiinni meidän visiosta ja ideoista ja toteuttaneet brändäyksen alusta loppuun sen mukaisesti”

Anna-Liisa Murros toimitusjohtaja, ICF