Tuntuuko sinusta, että datan mahdollisuuksia on yrityksessänne hyödyntämättä? Etkö oikein tiedä, mistä aloittaa ja mikä edes on sitä oleellista dataa tavoitteidesi kannalta?

Markkinointiin kuuluu oleellisesti data ja sen avulla oman toiminnan kehittäminen. Kerätty data tulee kuitenkin muuttaa tiedoksi, jonka avulla omaa markkinointia voidaan kehittää yhä tehokkaammaksi. Sen takia kehitimme data-analyysi tuotteen, jonka avulla verkkosivuistanne kerätty data muutetaan konkreettiseksi tiedoksi, joka auttaa parantamaan markkinointianne ja helpottaa tavoitteidenne saavuttamista.

Jokaisessa yrityksessä on dataa, teilläkin. Sitä kertyy koko ajan lisää jo pelkästään niistä ihmisistä, jotka käyvät nettisivuillanne. Fiksulla datan analysoinnilla ja toimenpiteiden optimoimisella voidaan merkittävästi kehittää markkinoinnista saatavia tuloksia ja näin pääset varmemmin tavoitteisiisi. Tätä kutsutaan myös tiedolla johtamiseksi.

Tiedätkö oikeasti mikä kiinnostaa asiakkaitasi eniten?

Kiinnostava sisältö auttaa asiakkaita etenemään ostopäätöksessään. Data-analyysin avulla voidaan tunnistaa esimerkiksi verkkosivukävijöitäsi kiinnostava sisältö ja kehittää sivujasi analysoitujen tulosten perusteella. Kehityskohteita voivat olla esimerkiksi kävijäpolun optimointi tärkeimmille sivuille, tuote- ja palvelusivujen optimointi paremmin toimiviksi ja verkkosivuilta poistumisia aiheuttavien sivujen muokkaaminen kiinnostavimmiksi. Samalla sivujen orgaanista hakukonelöydettävyyttä pystytään nostamaan kävijöiden pysyessä sivuilla pidemmän ajan.

Jos ehdit jo ajatella, että ette tee sellaista markkinointia tai sellaisia toimenpiteitä, joita voisi mitata, jatka silti lukemista. Lähes kaikkea tekemistä voidaan mitata. Mittaamisen lähtökohtana ovat liiketoiminnan ja markkinoinnin toimenpiteiden tavoitteet. Ja kyllä, myös se, että teillä on nettisivut, ovat jo yksi markkinoinnin toimenpide. Olethan varmasti asettanut tavoitteet myös tälle 24/7 toimivalle myyjällesi? Tutustu tiedolla johtamisen laajoihin mahdollisuuksiin palvelusivullamme.

Mitä Data-analyysi sisältää?

Jotta pääset datan hyödyntämisessä alkuun, olemme kehittäneet Data-analyysi Basicin. Tämä tuote on linkitetty verkkosivuiltanne saatavaan dataan.

Data-analyysi Basic voi sisältää esimerkiksi:

  • Kävijöiden käyttäytymisen analyysin eli mikä yhdistää esimerkiksi sivuilla paljon aikaa viettäviä kävijöitä. Onko se esimerkiksi tietty tulokanava tai tiettyjen sivukokonaisuuksien lukeminen?
  • Kanavien tuoman kävijävirran tehokkuusarvioinnin eli mikä kanava tuottaa hyvää kävijävirtaa, sellaista, joka on kiinnostunut teistä ja palveluistanne
  • Analyysin tuotesivuillenne ohjaavista reiteistä eli polusta, joka johtaa kävijät tuotesivullenne
  • Kartoituksen tärkeimmistä tuotesivuihin liittyvistä sivuista eli minne matka jatkuu ja mistä kävijät hakevat lisätietoa käytyään tuotesivulla
  • Sivujen sisällön kiinnostavuusanalyysin
  • Analyysin selaamisen lopettavista sivuista optimointia varten
  • Näkemykset sivujen kehittämisestä, jotta tavoitteenne toteutuisivat tehokkaammin

Laajempaan ja räätälöidympään palveluun sopii Data-analyysi PRO. Data-analyysi PRO sisältää Basic-tuotteen ominaisuuksien lisäksi muun saatavilla olevan olennaisen datan hallinnan, analysoinnin ja hyödyntämisen. Laajempi tuote voi sisältää konversiopisteidenne analysointia pidemmän ajan kuluessa ja useita erilaisia tavoitteita, joihin pääsyä vauhditetaan datan analysoinnin avulla. Data-analyysi PRO mitoitetaan tarpeitanne vastaavaksi.

Autamme ja sparraamme myös mittareiden asettamisessa eri toimenpiteisiin ja niiden seuraamisessa.

Näin hyödyt Data-analyysistä

Tärkeimmät hyödyt Data-analyysistä ovat ehdottomasti:

  • Dataan perustuvat näkemykset siitä, miten voitte kehittää toimintaanne ja päästä paremmin tavoitteisiinne
  • Huomion kiinnittyminen tavoitteiden kannalta oikeisiin asioihin
  • Toiminnan tehostuminen
  • Jatkuvaa toiminnan seurantaa, jolloin reagointiaika muutoksiin nopeutuu (Data-analyysi PRO)

Mitä Data-analyysi maksaa?

Data-analyysi Basic on hinnoiteltu selkeäksi tuotepaketiksi. Se sisältää esimerkiksi aiemmin mainittuja toimenpiteitä, joihin hyödynnetään verkkosivuiltanne saatavaa dataa.

Data-analyysi Basic maksaa 1600 e + alv.

Räätälöity Data-analyysi PRO hinnoitellaan tarpeidenne ja tavoitteidenne mukaan.

Mitä tietoja Data-analyysi Basicia varten tarvitaan?

Data-analyysi Basic pohjautuu nettisivukävijöistänne ja heidän liikkeistään muodostuneeseen dataan. Ennen analyysia toivomme saavanne teiltä tiedon verkkosivunne roolista markkinoinnissanne sekä omasta mielestänne tärkeimmät sivut, joille toivoisitte kävijäliikenteen suuntautuvan (mm. tietyt tuote- tai palvelusivut). Jos nämä kaipaavat vielä täsmentämistä, pystymme myös tarjoamaan data-analyysin avulla näkemyksen niiden muodostamista varten. Voitte myös kertoa keskeisistä tavoitteista tai tällä hetkellä kohtaamistanne haasteista, joiden ratkaisuun tarvitsette analyysin tarjoamaa tietoa. Lisäksi tarvitsemme pääsyn sivuihinne linkitettyyn Google Analytics -työkaluun.

Kuinka nopeasti saan Data-analyysi Basicin tulokset?

Data-analyysi Basicin tulokset ja näkemykset saat noin viikon kuluessa tilauksesta ja toimivien Google Analytics -tunnusten toimittamisesta.

Hinnoittelu

Data-analyysi Basic1600€ + alv.
Data-analyysi PROPyydä tarjous!

Kyllä, tämä kiinnostaa

Muut palvelumme

Aiheeseen liittyvät blogit

Näkemyksiä | Blogi 13.11.2018

Markkinointi oikotienä onneen

”Tehdään sellainen kiva räiskäytys, joku tosi luova kamppis! Sellainen mikä nostaa meidän tunnettuuden huippuunsa ja muuttaa mielikuvan meistä tuotemyyjästä huippuasiantuntijaksi! Tehdään tuo kamppis ja jatketaan sitten muuten ihan niin kuin [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 26.10.2018

Konkretiaa: Mitä hyötyä markkinoinnin ja viestinnän analytiikasta on bisnekselle?

Markkinoinnin analytiikka saadaan usein kuulostamaan vaikeaselkoiselta ja hämmentävältä pöhinäsanojen surinalta. Ehkä se on joidenkin tarkoituskin. Silloin voi tosin jäädä hämärän peittoon, mitä hyötyä analytiikasta todella on – varsinkin, jos yrityksessä [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 08.10.2018

Näkemystehdas MBE rekrytoi ja uudistuu

Reagoimme maailman muutokseen päivittämällä strategiamme ja laajentamalla analytiikkaan sekä viestintään. Viritämme palvelutarjontaamme vastaamaan muuttuvan maailman tarpeisiin. Jatkossa tarjoamme markkinoinnin rinnalla myös viestinnän palveluja. MBE on investoinut myös analytiikkaan ja tiedolla [...] Lue lisää