Markkinoinnissa tärkeintä on jatkuvuus, että koko ajan tapahtuu jotain ja kohdataan asiakkaita eri medioissa heille sopivin viestein. Säännölliseen näkyvyyteen voidaan helposti liittää erilaisia kampanjoita.

Jos teillä on esimerkiksi tulossa uuden tuotteen lanseeraus, iso tapahtuma tai vaikka messut, niin niiden yhteyteen voidaan luoda selkeä kampanja, jolla herätetään potentiaalisten asiakkaiden huomiota. Myös jo olemassa olevia tuotteita ja palveluita voidaan vahvistaa kampanjoilla. Kampanjat nivoutuvat osaksi laajempaa markkinointisuunnitelmaa ja niillekin tulee toki luoda tavoitteet, määritellä kanavat ja pääviestit.

Markkinointikonsepti

Jotta kampanja on sisällöllisesti huomiota herättävä ja kaikissa eri medioissa linjakas, sille on hyvä luoda konsepti. Konsepti on se iso idea, punainen lanka, joka on tunnistettava käytettävästä kanavasta riippumatta. Konsepti voi olla slogantyyppinen, tyylilajivalinta tai vaikka visuaalinen ratkaisu, josta kampanja tunnistetaan. Tärkeintä konseptissa on, että se muotoutuu hyvin erilaisiin ratkaisuihin, mutta säilyttää silti huomioarvonsa.

Konsepti voi olla myös suunniteltu pitkäaikaiseksi markkinointikonseptiksi. Tällöin se ei ole enää niin kampanjamainen, vaan sitä käytetään säännöllisesti kaikessa tekemisessä ja näkymisessä. Tällöin on tärkeää miettiä markkinointikonseptin ja yrityksen logon suhde, jotta itse palvelun tarjoaja ei jää markkinointikonseptin jalkoihin vaan ne yhdistyvät selkeästi.

Kampanjat

Kampanjat suunnitellaan kohderyhmän, tavoitteiden ja käytettävissä olevan budjetin mukaan. Sähköisissä kanavissa mitattavuus on luonnollisesti helpompaa kuin esim. printtimediaa käytettäessä. Kampanja on usein erilaisten medioihin yhdistelmä, joissa voi olla vaikka PopUp-tapahtuma, sosiaalisen median kampanja, blogeja, asiantuntija-artikkeleita, radiomainoksia ja printtimainoksia.  Toki monet kampanjat pyörivät vain sosiaalisen median kanavissakin, ihan tarpeiden ja tavoitteiden mukaan.

Meillä on kokemusta niin pienien kuin suurempienkin kampanjoiden ja konseptien suunnittelusta. Suunnitellaan teille SE ISO IDEA ja laitetaan kampanja käyntiin!

 

Nämä kiinnostavat minua, kertokaa lisää

Muut palvelumme

Aiheeseen liittyvät blogit

Näkemyksiä | Blogi 04.07.2018

Ihan kiva on hyvin nopeasti ihan sama

Seurustelin aikoinani eteläafrikkalaisen kundin kanssa, joka innoissaan opiskeli suomea. Hänelle oli jäänyt syystä tai toisesta tavaksi sanoa monen asian olevan ihan kiva. Asuni oli ihan kiva, samoin kampaukseni tai jopa [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 07.04.2016

KONSEPTI, TUO MYYNNIN JA MARKKINOINNIN VOIMATEKIJÄ

KONSEPTI NÄKYY JA TUNTUU Menestyvän yrityksen tulisi näkyä monessa paikassa ja on hyvä, että yrityksestä kerrottaisiin aina johdonmukaisesti ja linjakkaasti. On ajan haaskausta, jos yritys joutuu aina miettimään perusasiat uudelleen; [...] Lue lisää

Aiheeseen liittyvät caset

Miten innovaatio lanseerataan?

Case: Bellapipe

Näkyvyyttä ja tunnettuutta kotimaan markkinoilla

Case: Fimet

Raikkaalla ilmeellä digiaikaan

Case: Koiviston Auto

Ota yhteyttä