Helpottavatko yrityksesi tuottamat sisällöt asiakkaasi ostopäätöstä? Ovatko tuotteenne tai palvelunne edut kiteytetty selkeästi ja antavat sisällöt yrityksestäsi asiantuntevan kuvan? Onko sisällöntuotanto teillä säännöllistä?

Harva asiakas on valmis ostamaan heti. Siksi matkan varrelle tarvitaan erilaisia sisältöjä ja materiaaleja, jotka vakuuttavat asiakkaan siitä, että hän on menossa oikeaan suuntaan. Ostopolkunsa alussa oleva asiakas tulee ensin tavoittaa heille luontevissa kanavissa ja juuri sellaisilla sisällöillä, jotka puhuttelevat heitä.

Sisällöt herättävät kiinnostuksen, tarjoavat tietoa ja auttavat hakukonelöydettävyydessä.

Sisältöjen tarkoitus on siis ensisijaisesti palvella asiakastasi. Siksi on tärkeää tietää, millaista tietoa asiakkaasi kaipaa ostopäätöksen tueksi. Markkinointiviestinnällä on toki tärkeä tehtävä myös brändin rakentamisessa ja mielikuvien synnyttämisessä, olkoon kyse sitten yritys-, tuote- tai työntantajabrändistä. Laadukkaat sisällöt luovat vetovoimaa!

Sisällöt kumpuavat ydinviestistäsi

Sisällöt, jotka tukevat ydinviestejänne palvelevat myös liiketoiminnan tavoitteita. Onko yrityksenne oma ydinviesti sekä palvelukohtaiset ydinviestit määritelty selkeästi? Kun olette määritelleet sen, mitä yrityksenne tekee, miten ja miksi, sisältöjä on helppo luoda tämän ympärille. Ydinviestien kautta myös tuotteidenne ja palveluiden eduista kertominen selkeytyy.

Millaista on sitten toimiva sisältö? Lyhyesti kerrottuna: sellaista, joista asiakkaanne ovat kiinnostuneita. Sisältömarkkinointi on erinomainen keino herättää oivalluksia ja innostusta kohderyhmässä ja samalla vahvistaa kuvaa yrityksestänne oman alansa asiantuntijana. Digitaalisissa kanavissa on helppo seurata, millainen sisältö herättää reaktioita ja millaisen sisällön parissa kohderyhmäsi viihtyy. Näin sisällöistä voidaan kehittää entistä houkuttelevampia.

Lataa sisältömarkkinointioppaamme

Sisältöjä ostopolun varrelle

Sisältöjä voidaan julkaista sekä perinteisissä että digitaalisissa kanavissa. Digitaalisissa kanavissa sisältömarkkinointi on tehokas keino tuottaa liidejä myynnille ja lisäksi sisältömarkkinoinnin tehoa voidaan mitata helposti.

Toimiva sisältömarkkinointi vaatii asiakkaan ostopolun tunnistamista. Missä kanavissa asiakkaasi viihtyvät ja millainen sisältö veisi heidät kohti ostopäätöstä? Olisiko se opas, josta asiakas saa hyödyllistä tietoa alasi trendeistä vai video, jossa tarjoatte vinkkejä suunnitteluun? Sisältöjen tuottamiseen on monta tapaa, mutta tässä muutama sisältötyyppi esimerkiksi:

  • opas
  • blogikirjoitus
  • video
  • uutiskirje
  • somesisällöt
  • nettisivusisällöt

Markkinoinnin automaation avulla voit tehostaa sisältömarkkinointia, sillä sen kautta voit tarjota aktiivisesti lisäsisältöjä ja seurata, kuinka hyvin sisällöt purevat kohderyhmääsi ja mistä he ovat kiinnostuneita.

Sisällöntuotanto palveluna

Meiltä saat sisällöntuotantoa sekä jatkuvana palveluna että projektikohtaisesti. Mikäli haluat panostaa jatkuvaan ja suunnitelmalliseen sisällöntuotantoon, CORE-palvelumme on erinomainen valinta! Se kattaa valittujen kanavien jatkuvan sisällöntuotannon yhteisten tavoitteiden ja suunnitelmien mukaisesti kuukausittain. Erinomaisia kuukausittain tuotettavia sisältöjä ovat muun muassa kohdennetut uutiskirjeet sekä some- ja nettisivusisällöt. Puhumattakaan markkinoinnin automaatiosta, joka toimiakseen tarvitsee suuren määrän erilaisia sisältöjä. CORE kattaa myös muun kuin digitaalisen sisällöntuotannon, kuten messu- ja myyntimateriaalit.

Kysy myös projektikohtaista sisällöntuotantoa, kuten nettisivusisältöjä, tiedotteita, referenssitarinoita tai esitteitä.

Kysy lisää sisällöntuotannosta

Muut palvelumme

Aiheeseen liittyvät blogit

Näkemyksiä | Blogi 08.10.2018

Näkemystehdas MBE rekrytoi ja uudistuu

Reagoimme maailman muutokseen päivittämällä strategiamme ja laajentamalla analytiikkaan sekä viestintään. Viritämme palvelutarjontaamme vastaamaan muuttuvan maailman tarpeisiin. Jatkossa tarjoamme markkinoinnin rinnalla myös viestinnän palveluja. MBE on investoinut myös analytiikkaan ja tiedolla [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 04.09.2018

Herätä huomiota - vaihtoehtona video

Monessa yrityksessä mietitään, miten herätetään asiakkaiden mielenkiinto ja huomio. Hyväkin teksti verkkosivustolla tai sosiaalisessa mediassa voi jäädä huomiotta ilman katsetta kiinnittävää kuvaa, mutta mikä neuvoksi jos asiakkaasi selaa juttusi ohi, [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 08.08.2018

Kaiken takana on toinen ihminen

Nyt väitetään kovasti, että myynti ihmiseltä ihmiselle olisi uusi musta, erottautumiskeino yrityksille. Vai onko se sittenkään kovin uusi? Vieläkään ei nimittäin ole tapahtunut scifikirjallisuuden maalailemaa kauhukuvaa robottien maailmanvalloituksesta ja chattienkin [...] Lue lisää

Aiheeseen liittyvät caset

Brändi välittyy jokaisessa kohtaamisessa

Case: Uotilan Leipomo

Kokonaisvaltaista brändinrakennusta

Case: Suomen Kaasuenergia

Linjakasta viestintää ja visuaalisuutta

Case: Cembrit

Ota yhteyttä