Haluatteko kasvattaa myyntiänne? Mitata markkinoinnin tuloksia ja optimoida tekemistä kohti tavoitteita?

Uuden aloittaminen voi kuitenkin olla haastavaa, jos ei oikein tiedä mistä laajaa kokonaisuutta voi lähteä purkamaan. Meillä on teille ratkaisu!

Tehostartti

Tehostartti on markkinoinnin analyysi- ja kehityspaketti, jonka avulla yrityksenne markkinointi laitetaan kerralla kuntoon. Tehostartti on erittäin kattava kokonaisuus, joka sisältää kaikki tarvittavat työkalut vahvan perustan rakentamiseen ja suunnitelmalliseen markkinointiin.

Millaisiin tilanteisiin Tehostartti sopii?

  • Strategianne on muuttunut ja sen myötä tarvitsette uudenlaista otetta markkinointiin
  • Markkinointia ei ole aiemmin tehty tai se ei ole tuonut haluamianne tuloksia

Kenelle Tehostartti sopii? Tehostartti on tarkoitettu B2B-yrityksille, jotka haluavat tehdä tuloksellista markkinointia.

Minkä haasteen Tehostartti ratkaisee? Miten toimia tavoitteellisesti ja suunnitelmallisesti sekä mitata markkinoinnin tuloksia.

Miten Tehostartti sen ratkaisee? Lähtötilanteeseen suhteutetut tilanneanalyysit ja tavoitteille asetetut mittarit antavat tiedolla johtamisen mallin tekemiseen. Saatte suunnitelmallisen markkinoinnin onnistumisen avaimet itsellenne ja näin varmistatte parhaan mahdollisen tuloksen investoinnille.

Miksi valita Tehostartti? Markkinointi on aina investointi. Haluattehan sen tuottavan mahdollisimman hyvin? Meiltä saatte koko asiantuntijatiimin osaamisen käyttöönne. Kukaan ei pysty yksin samaan.

Kartoita sopiiko Tehostartti teille

 

Mistä osioista tuloksellisen markkinoinnin Tehostartti koostuu?

Tehostartin peruspakettiin kuuluvat seuraavat osiot:

  • Aloitustyöpaja
  • Tilanneanalyysit
  • Perusta kuntoon -toimenpiteet
  • Suunnitelmallisesti vauhtiin – markkinointi- ja viestintäsuunnitelmat
  • Idea- ja kehitystapaamiset kvartaaleittain vuoden ajan

Peruspaketin lisäksi tarjoamme tarpeiden mukaan erilaisia valmennuksia ja sparrauksia, jotta voitte onnistua entistä paremmin. Lisäksi saat halutessasi asiantuntemuksemme käyttöösi erilaisten toimenpiteiden toteutuksiin ja lisäresurssiksi tarpeiden mukaan.

Tehostartista sanottua

Saimme MBE:n Tehostartista kattavat analyysit ja brändistrategian, jotka edistävät liiketoiminnallisia tavoitteitamme. MBE:n porukan strateginen ja rivakka ote sekä luovuus ja ideointikyky siivittivät Tehostartin kunnolla vauhtiin.

Nina ja Seppo Pääkkönen, Peltisepänliike Pääkkönen Oy

 

Lue lisää Pääkkösen casesta

 

Tutustu tarkemmin tuloksellisen markkinoinnin Tehostartin sisältöön:

 

1. Aloitustyöpaja

Aloitustyöpajassa kartoitetaan nykytilanne ja tulevaisuuden tahtotila: mitkä ovat yrityksen strategiset tavoitteet ja strategian suuntaviivat? Samalla hahmotellaan jo mittareita tavoitteille.

2. Tilanneanalyysit

 

Asiakasanalyysi:

  • Asiakashaastattelut ja kehitysehdotukset
  • Analyysin tarkoituksena on lisätä asiakasymmärrystä ja kartoittaa samalla taustatietoja ostajaprofiileihin

 

Digi- & data-analyysi:

  • Oman diginäkyvyyden ja sisältöjen analyysi sekä vertailu kilpailijoihin, kehitysehdotukset
  • Verkkosivudatan ja löydettävyyden analysointi sekä kehitysehdotukset

 

Brändianalyysi:

  • Brändin nykytilanne suhteessa yrityksen strategisiin tavoitteisiin, kehitysehdotukset

 

Kilpailijat ja toimiala -vertailuanalyysi

  • Kartoitetaan toimialan yritysten tapa puhua, ydinviestit ja sisältöjen tyyli. Sisältöjen analyysi.
  • Toimialan keskeiset arvolupaukset ja kommunikoidut asiakashyödyt

3. Perusta kuntoon

Alkuanalyysien tulosten pohjalta tarpeiden mukaan ja suhteutettuna tavoitteisiin:

Brändistrategia ja siihen liittyvät teemat kootaan kattavaksi Brändikäsikirjaksi, joka toimii jatkossa markkinoinnin ja myynnin työkaluna.

4. Suunnitelmallisesti vauhtiin

Asiantuntijamme laativat tavoitteita ja toimintaanne tukevan markkinointi- ja viestintäsuunnitelman.

Suunnitelma sisältää:

  • mitä toimenpiteitä tehdään
  • mille kohderyhmälle
  • mikä on pääviesti ja tavoite
  • mitä kanavaa käytetään
  • miten ja millä mittarilla tavoitteen toteutumista mitataan
  • toimenpiteiden aikataulutukset ja vastuut

5. Idea- ja kehitystapaamiset kvartaaleittain

Haluamme, että onnistutte mahdollisimman hyvin!

Tuloksellisen markkinoinnin Tehostarttiin kuuluu oleellisena osana seuranta, kehitys ja tekemisen optimointi ensimmäisen vuoden ajalle. Kartoitetaan kvartaaleittain tilanne ja tehdään yhdessä suunnitelmat jatkoon.

6. Optiot

Tässä kohtaa teillä on erinomaiset mahdollisuudet jatkaa halutessanne omin voimin. Tarjoamme teille kuitenkin lisäksi tarpeiden mukaan:

 

Valmennukset ja sparraukset

Tuntuuko, että tarvitsisitte valmennusta esim. sosiaalisen median kanavien tehokäyttöön tai sisältöjen kirjoittamiseen? Voimme valmentaa teitä esimerkiksi seuraavissa aiheissa:

  • Sosiaalisen median kanavien tehokas käyttö
  • Tuloksellinen sisällöntuotanto
  • Markkinoinnin tuloksellisuuden mittaus, mittareiden asettaminen
  • Markkinointi kuuluu kaikille / innostusta ja inspiraatiota
  • Sisäinen viestintä – työkalut kuntoon
  • Sparraus brändistrategian jalkautukseen

 

Toimenpiteiden toteutukset

Autamme teitä mielellämme myös vauhtiin pääsemisessä. Voi olla, että tarvitsette apua uusien materiaalien toteuttamisessa. Meiltä saat asiantuntijoiden suunnittelemana esimerkiksi:

 

Lisäresurssit

Kun omia käsiä ei ole tarpeeksi, autamme teitä mielellämme aina kun on tarvetta. Asiantuntijoiltamme saat ammattiapua esimerkiksi seuraaviin:

Kysy lisää Mintulta


p. 040 778 0020
minttu.murtomaki@mbe.fi

Kysy lisää Tehostartista

Aiheeseen liittyvät blogit

Näkemyksiä | Blogi 29.10.2019

Mikä tekee hyvän ostajapersoonan?

Ostajapersoonat ovat vahva markkinoinnin työkalu, jonka avulla potentiaalisia asiakkaita voidaan ymmärtää ja johon pohjattuna markkinoinnin toiminta tehostuu. Määriteltyä kohderyhmää voi olla haastava ymmärtää, mutta ostajapersoona tekee siitä käsinkosketeltavan. Otetaan ostajapersoonat [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 17.09.2019

Rohkeus on yhtä kuin muutos

Tänä syksynä olen paljon miettinyt rohkeutta. Onko se hulluutta, itsepäisyyttä vai kenties intohimoa? Uhmaa vai visionäärisyyttä? Päätin sitten lähteä purkamaan rohkeutta atomeiksi. Mitä rohkeus on? Rohkeus tarvitsee pohjaksi tilanteen tai [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 10.09.2019

Asiakaspoluilla B2B-asiakaskokemusta ratkaisemaan

Asiakaskokemus on pitkään ollut keskeinen huomionkohde markkinoinnissa. Syystäkin, sillä hyvän asiakaskokemuksen on todettu tuottavan selkeää kilpailuetua yrityksille. Katse on kääntynyt B2B-yritysten suuntaan, kun kokemukset myös yrityksien välisessä asioinnissa on huomattu [...] Lue lisää

Aiheeseen liittyvät caset

Tehostartti tavoitteellisen markkinoinnin vauhdittajana

Case: Pääkkönen

Ota yhteyttä Kysy chatissa