Sisältö, jossa hyödynnetään sekä visuaalisuutta että tekstiä vetoaa todistetusti paremmin kuin pelkkä teksti. Visuaalinen viestintä selkeyttää monimutkaista sisältöä ja herättää mielenkiinnon. Samalla se rakentaa brändiäsi.

Kertakäyttökuvien ja valtavan kuvatulvan keskellä erottautumisesta ja informaation esittämisestä kuvin, nopeasti ja ymmärrettävässä muodossa, on tullut viime vuosina entistä tärkeämpää.

Visuaalisuus on tehokas viestinvälittäjä, sillä se tukee ja tehostaa viestiä, kiinnittää huomiota ja auttaa erottautumaan.

Keskeisen informaation esittäminen tai huomion suuntaaminen visuaalisin keinoin ovat erinomaisia työkaluja viestinnässä, sillä näin monimutkainenkin informaatio muuntuu helposti ymmärrettävää muotoon.

Visuaalinen viestintä on erottamaton osa strategista viestintää

Visuaalisuus on erinomainen keino nostaa esille kiinnostavaa sisältöä ja elävöittää brändiä. Visuaalisuudella voidaan luoda nopeasti julkaisuja, jotka kiinnittävät huomion, mutta todelliset saavutukset toteutetaan pitkäjänteisellä panostuksella visuaaliseen viestintään.

Visuaalinen viestintä on olennainen osa strategista viestintää, sillä se rakentaa brändiäsi. Visuaalisuudella tuetaan brändi-identiteettiä ja visualisoidaan informaatiota ja arvoja konkreettiseen muotoon. Nouseeko sinun brändisi esille ja onko se yhtenäinen?

Brändin rakennuspalikat kuntoon

Löytyykö yritykseltäsi selkeä brändi-ilme ja graafinen ohjeisto tai brändikäsikirja, joka pitää ilmeen yhdenmukaisena? Brändi-ilme kuvastaa yrityksesi persoonaa ja arvoja ja luo tarttumapintaa. Vahvojen brändien ilme muistetaan.

Brändin rakentamisessa on tärkeää pitää huoli siitä, että yrityksesi ilme pysyy yhtenäisenä kaikissa kanavissa. Sosiaalisen median julkaisujen, painettujen materiaalien, nettisivujen ja tarjouspyyntöjen pitää puhua samaa kieltä ja olla selkeästi tunnistettavissa yrityksesi materiaaleiksi.

Visuaalisia ratkaisuja moneen tarpeeseen

Millaista visuaalista materiaalia yrityksesi kaipaisi viestimisen tueksi? Luova tiimimme ideoi, kiteyttää ja suunnittelee visuaalisia ratkaisuja  tavoitteidesi mukaan. Laaja palvelutarjontamme kattaa mm. seuraavat

  • UI-suunnittelu – Nettisivut ja sovellukset
  • Liikkuva kuva – Liikegrafiikka ja videot
  • Infografiikka – Grafiikka & symbolit
  • Graafinen suunnittelu – Digitaaliset julkaisut ja painotuotteet
    • myös esim. messuosastojen suunnittelu ja pakkaussuunnittelu
  • Kuvitukset

 

Kysy lisää visuaalisesta viestinnästä

Muut palvelumme

Aiheeseen liittyvät blogit

Näkemyksiä | Blogi 21.02.2019

Materiaalia monissa muodoissa

1:1, 3:2, 4:3, 16:9, vaakaan, pystyyn, neliössä, ympyrässä. Siinä yleisimpiä kuvasuhteita ja muotoja, joita näemme päivittäin sekä videona että stillinä monissa eri medioissa. Katsellessa kavereiden ja brändien kivalta näyttäviä tuotoksia [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 12.02.2019

Vahva ilme vaatii sitoutumista

Visuaalisella ilmeellä halutaan luoda yrityksestä, yhteisöstä tai brändistä tietty mielikuva kaikille sidosryhmille. Sen tulee erottua kilpailijoista ja olla helposti tunnistettava. Yrityksen ulkopuolinen henkilö kohtaa vain palasia ilmeestä. Jotta sen tunnistaa [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 07.11.2018

Graafinen suunnittelu - kirosana joka on hintansa väärti

“Kallista!“, “Emme tarvitse grafiikkaa mihinkään.”, “Minulla on puhelimessa näitä ilmaisia sovelluksia.”, siinä muutama kuulemani tokaisu aiheesta graafinen suunnittelu. Graafista suunnittelua tarvitsee jokainen yritys, yhdistys, yhteisö, seura, yksityishenkilö tai tapahtuma, joka [...] Lue lisää

Aiheeseen liittyvät caset

Väriä ja urheilun iloa sydäntalveen

Case: Salpausselän kisat

Aikaa kestävä uudistus

Case: Sinfonia Lahti

Erottautumista freesatulla ilmeellä

Case: Reissu Ruoti

Ota yhteyttä Kysy chatissa