Sisältö, jossa hyödynnetään sekä visuaalisuutta että tekstiä vetoaa todistetusti paremmin kuin pelkkä teksti. Visuaalinen viestintä selkeyttää monimutkaista sisältöä ja herättää mielenkiinnon. Samalla se rakentaa brändiäsi.

Kertakäyttökuvien ja valtavan kuvatulvan keskellä erottautumisesta ja informaation esittämisestä kuvin, nopeasti ja ymmärrettävässä muodossa, on tullut viime vuosina entistä tärkeämpää.

Visuaalisuus on tehokas viestinvälittäjä, sillä se tukee ja tehostaa viestiä, kiinnittää huomiota ja auttaa erottautumaan.

Keskeisen informaation esittäminen tai huomion suuntaaminen visuaalisin keinoin ovat erinomaisia työkaluja viestinnässä, sillä näin monimutkainenkin informaatio muuntuu helposti ymmärrettävää muotoon.

Visuaalinen viestintä on erottamaton osa strategista viestintää

Visuaalisuus on erinomainen keino nostaa esille kiinnostavaa sisältöä ja elävöittää brändiä. Visuaalisuudella voidaan luoda nopeasti julkaisuja, jotka kiinnittävät huomion, mutta todelliset saavutukset toteutetaan pitkäjänteisellä panostuksella visuaaliseen viestintään.

Visuaalinen viestintä on olennainen osa strategista viestintää, sillä se rakentaa brändiäsi. Visuaalisuudella tuetaan brändi-identiteettiä ja visualisoidaan informaatiota ja arvoja konkreettiseen muotoon. Nouseeko sinun brändisi esille ja onko se yhtenäinen?

Brändin rakennuspalikat kuntoon

Löytyykö yritykseltäsi selkeä brändi-ilme ja graafinen ohjeisto tai brändikäsikirja, joka pitää ilmeen yhdenmukaisena? Brändi-ilme kuvastaa yrityksesi persoonaa ja arvoja ja luo tarttumapintaa. Vahvojen brändien ilme muistetaan.

Brändin rakentamisessa on tärkeää pitää huoli siitä, että yrityksesi ilme pysyy yhtenäisenä kaikissa kanavissa. Sosiaalisen median julkaisujen, painettujen materiaalien, nettisivujen ja tarjouspyyntöjen pitää puhua samaa kieltä ja olla selkeästi tunnistettavissa yrityksesi materiaaleiksi.

Visuaalisia ratkaisuja moneen tarpeeseen

Millaista visuaalista materiaalia yrityksesi kaipaisi viestimisen tueksi? Luova tiimimme ideoi, kiteyttää ja suunnittelee visuaalisia ratkaisuja  tavoitteidesi mukaan. Laaja palvelutarjontamme kattaa mm. seuraavat

  • UI-suunnittelu – Nettisivut ja sovellukset
  • Liikkuva kuva – Liikegrafiikka ja videot
  • Infografiikka – Grafiikka & symbolit
  • Graafinen suunnittelu – Digitaaliset julkaisut ja painotuotteet
    • myös esim. messuosastojen suunnittelu ja pakkaussuunnittelu
  • Kuvitukset

 

Kysy lisää visuaalisesta viestinnästä

Muut palvelumme

Aiheeseen liittyvät blogit

Näkemyksiä | Blogi 23.08.2019

Video vaikuttaa

Hiilijalanjälki nollaan ja aikaa viisi vuotta? Pakkausteollisuuden tuotteita valmistavalle asiakkaallemme Wipakille se on täyttä totta ja todellinen tavoite, jonka eteen tehdään juuri nyt hartiavoimin töitä. Ideoimme ja suunnittelimme Wipakille kansainväliseen [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 20.08.2019

Mistä tunnistaa hyvän yritystunnuksen?

Tiesitkö, että sana logo tarkoittaa itse asiassa yrityksen tai tuotteen nimen kirjoitusasua? Liikemerkki on usein logon rinnalla esitettävä visuaalinen merkki. Liikemerkki ja logo taas muodostavat yhdessä yritystunnuksen. Puhekielessä yritystunnusta ja [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 06.06.2019

Kasva kuvaajana

Valokuvaus on paitsi loistava ja kehittävä harrastus myös erittäin oleellinen osa jokaisen yrityksen markkinointia ja viestintää, tai ainakin pitäisi olla. Kuten nimikin sen jo sanoo valokuvaus on kirjaimellisesti valolla kuvaamista [...] Lue lisää

Aiheeseen liittyvät caset

Rakenna juuresi Hennaan

Case: Henna, Orimattila

Vahvasti kasvussa mukana

Case: Heinolan Sahakoneet

Väriä ja urheilun iloa sydäntalveen

Case: Salpausselän kisat

Ota yhteyttä Kysy chatissa