Liiketoimintastrategiasta markkinoinnin strategiaan

Yrityksenne tekee vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen systemaattista työtä liiketoiminnan kehittämiseksi. Liiketoimintastrategia on jatkumo, joka pohjautuu historiaan ja katsoo tavoitteellisesti tulevaan.

Pikavoittojen sijaan menestyvä yritys hakee omaa kestävää tapaansa menestyä ja kehittyä. Tuotekehitys, asiakas- ja kilpailijakentän analyysi, tuotannon tehokkuus, työntekijöiden osaaminen ja kilpailukyky rekrymarkkinoilla ovat kestävän kehityksen ja menestyksen takeita alasta riippumatta.

Eikä brändin ja asiakaskokemuksen voimaa ole syytä vähätellä. Brändinne joko vahvistaa tai heikentää asiakkaidenne luottamusta yritykseenne. Brändiä voi ja pitää rakentaa, ohjata toivottuun suuntaan. Lopulta jokainen kohtaaminen asiakkaan kanssa – eri kanavissa, eri tavoin – määrittää, miten yritys on onnistunut.

Vahva brändi oikeuttaa. Se oikeuttaa olemassaolon. Se oikeuttaa tuotteenne tai palvelunne hinnan. Se oikeuttaa vahvempaan asiakasuskollisuuteen, myötä- ja vastamäessä.

Miksi ette tekisi samoin markkinoinnissanne?

Markkinointi on investointi. Se ei ole taikatemppuja, ei pikavoittojen metsästystä. Markkinointikin on systemaattista työtä liiketoiminnan kehittämiseksi ja olennainen osa menestyvien yritysten työkalupakissa.

Siksi markkinoinnin strateginen suunnittelu pitää olla menestyksen tavoittelemisen ytimessä: mitä liiketoimintastrategiassa tavoitellaan, se markkinoinnin strategisessa suunnittelussa huomioidaan. Sitä me teemme: valjastamme yrityksen markkinoinnin tekemään systemaattista työtä liiketoimintatavoitteiden saavuttamiseksi.

Rakennamme brändinne alusta alkaen toivottuun suuntaan brändistrategian avulla. Kehitämme brändiänne vuodesta toiseen niin, että se resonoi asiakkaissanne huomennakin tässä alati muuttuvassa maailmassa.

Tilanneanalyysit

Tiedätkö mikä asiakkaitasi liikuttaa tai miten parhaiten erotutaan teidän alalla? Ilman tietoa hapuilee pimeässä ja parhaiten menestyy asiakkaansa toiveet tunteva yritys. Sen vuoksi toteutamme analyysejä ja kartoituksia suunnittelumme tueksi.

Analyysit ja kartoitukset

Perusta kuntoon

Yrityksesi arvoa, tunnettuutta ja myyntiä on helppoa kasvattaa, kun perusta on kunnossa. Selkeät linjat ja tavoitteet mahdollistavat markkinointisi tuloksellisen toteuttamisen.

Brändistrategia Brändi-ilme Brändi-ilme Sisältöstrategia Somestrategia

Suunnitelmallisesti vauhtiin

Tuloksellinen markkinointi perustuu suunnitelmallisuuteen. Luomme sekä pitkäntähtäimen suunnitelmia että lyhyen aikavälin kampanjoita, jotka pitävät markkinointisi helposti hallittavana kokonaisuutena.

Markkinointisuunnitelma Kampanjat ja konseptit

Aiheeseen liittyvät blogit

Näkemyksiä | Blogi 13.10.2020

Hyvä suunnitelma, parempi toteutus

Jokainen yritys on omanlaisensa ja samoin on niiden markkinointi- ja viestintäsuunnitelmat. Vuosi alkaa olla jo siinä vaiheessa, että suunnitelman tekeminen vuodelle 2021 on pian ajankohtaista. Tässä maailmantilanteessa voi tulevan suunnitteleminen [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 06.10.2020

Mihin markkinointia tarvitaan?

Niin, mihin markkinointia oikeastaan tarvitaan? Moni kyllä tietää, mitä siitä voi seurata, mutta ei silti koe sitä riittävän tärkeäksi, että siihen oikeasti laittaisi resursseja. Monessa yrityksessä keskitytään siihen, että saadaan [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 29.09.2020

Erotu kilpailijoista eduksesi

Isoa osaa suomalaisia PK-yrityksiä vaivaa edelleen vaatimattomuus ja tylsyys. Ollaan olemassa ja tehdään asiat niin kuin ennenkin on tehty. Ummistetaan silmät muutokselle ja pidetään kiinni aiemmin toimineista käytännöistä, vaikka niiden [...] Lue lisää

Aiheeseen liittyvät caset

Brändi kirkkaaksi ja markkinointi suunnitelmalliseksi sekä tavoitteelliseksi

Case: Respect Project

Aitoutta ja vahvempaa asiantuntija­otetta

Case: Tilamar Oy

Tehostartti tavoitteellisen markkinoinnin vauhdittajana

Case: Pääkkönen

Ota yhteyttä Kysy chatissa