Sisältö, jossa hyödynnetään sekä visuaalisuutta että tekstiä vetoaa todistetusti paremmin kuin pelkkä teksti. Visuaalinen viestintä selkeyttää monimutkaista sisältöä ja herättää mielenkiinnon. Samalla se rakentaa brändiäsi.

Kertakäyttökuvien ja valtavan kuvatulvan keskellä erottautumisesta ja informaation esittämisestä kuvin, nopeasti ja ymmärrettävässä muodossa, on tullut viime vuosina entistä tärkeämpää.

Visuaalisuus on tehokas viestinvälittäjä, sillä se tukee ja tehostaa viestiä, kiinnittää huomiota ja auttaa erottautumaan.

Keskeisen informaation esittäminen tai huomion suuntaaminen visuaalisin keinoin ovat erinomaisia työkaluja viestinnässä, sillä näin monimutkainenkin informaatio muuntuu helposti ymmärrettävää muotoon.

Visuaalinen viestintä on erottamaton osa strategista viestintää

Visuaalisuus on erinomainen keino nostaa esille kiinnostavaa sisältöä ja elävöittää brändiä. Visuaalisuudella voidaan luoda nopeasti julkaisuja, jotka kiinnittävät huomion, mutta todelliset saavutukset toteutetaan pitkäjänteisellä panostuksella visuaaliseen viestintään.

Visuaalinen viestintä on olennainen osa strategista viestintää, sillä se rakentaa brändiäsi. Visuaalisuudella tuetaan brändi-identiteettiä ja visualisoidaan informaatiota ja arvoja konkreettiseen muotoon. Nouseeko sinun brändisi esille ja onko se yhtenäinen?

Brändin rakennuspalikat kuntoon

Löytyykö yritykseltäsi selkeä brändi-ilme ja graafinen ohjeisto tai brändikäsikirja, joka pitää ilmeen yhdenmukaisena? Brändi-ilme kuvastaa yrityksesi persoonaa ja arvoja ja luo tarttumapintaa. Vahvojen brändien ilme muistetaan.

Brändin rakentamisessa on tärkeää pitää huoli siitä, että yrityksesi ilme pysyy yhtenäisenä kaikissa kanavissa. Sosiaalisen median julkaisujen, painettujen materiaalien, nettisivujen ja tarjouspyyntöjen pitää puhua samaa kieltä ja olla selkeästi tunnistettavissa yrityksesi materiaaleiksi.

Visuaalisia ratkaisuja moneen tarpeeseen

Millaista visuaalista materiaalia yrityksesi kaipaisi viestimisen tueksi? Luova tiimimme ideoi, kiteyttää ja suunnittelee visuaalisia ratkaisuja  tavoitteidesi mukaan. Laaja palvelutarjontamme kattaa mm. seuraavat

  • UI-suunnittelu – Nettisivut ja sovellukset
  • Liikkuva kuva – Liikegrafiikka ja videot
  • Infografiikka – Grafiikka & symbolit
  • Graafinen suunnittelu – Digitaaliset julkaisut ja painotuotteet
    • myös esim. messuosastojen suunnittelu ja pakkaussuunnittelu
  • Kuvitukset

 

Kysy lisää visuaalisesta viestinnästä

Aiheeseen liittyvät blogit

Näkemyksiä | Blogi 18.08.2020

Bleedejä, leiskoja ja versaaleja – siis mitä?!

Kirjoitin väreihin ja tiedostomuotoihin liittyvistä sanoista ja lyhenteistä edellisessä blogikirjoituksessani. Graafiseen suunnittelun ammattisanastoon liittyy kuitenkin paljon muitakin termejä ja slangia, joita alan ammattilaiset sujuvasti käyttävät, mutta jotka voivat olla muille [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 07.07.2020

Kokonaisuutena näkyminen vahvistaa brändiä

Miksi ja mihin tarvitsemme graafista suunnittelua? Käännetään asetelma mielummin toisin päin: mihin graafista suunnittelua ei tarvita? Aloitetaan yrityksen logosta. Se on itsestäänselvyys ja hyvä alku. Vain taivas on kuitenkin rajana [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 02.06.2020

Älä eksy lyhenteiden viidakkoon!

Epsit, jiipegit, peedeeäffät ja cmykit. Saitko suunnittelijalta paketin logoja, mutta et tiedä mitä eri tiedostoilla tehdään? Meneekö sinulla tiedostomuotojen lyhenteet ja termit sekaisin? Kaikkea ei tarvitsekaan tietää, vaikka olisit yrityksesi [...] Lue lisää

Aiheeseen liittyvät caset

Brändi välittyy jokaisessa kohtaamisessa

Case: Uotilan Leipomo

Brändi kirkkaaksi ja markkinointi suunnitelmalliseksi sekä tavoitteelliseksi

Case: Respect Project

Aitoutta ja vahvempaa asiantuntija­otetta

Case: Tilamar Oy

Ota yhteyttä Kysy chatissa