Sisältö, jossa hyödynnetään sekä visuaalisuutta että tekstiä vetoaa todistetusti paremmin kuin pelkkä teksti. Visuaalinen viestintä selkeyttää monimutkaista sisältöä ja herättää mielenkiinnon. Samalla se rakentaa brändiäsi.

Kertakäyttökuvien ja valtavan kuvatulvan keskellä erottautumisesta ja informaation esittämisestä kuvin, nopeasti ja ymmärrettävässä muodossa, on tullut viime vuosina entistä tärkeämpää.

Visuaalisuus on tehokas viestinvälittäjä, sillä se tukee ja tehostaa viestiä, kiinnittää huomiota ja auttaa erottautumaan.

Keskeisen informaation esittäminen tai huomion suuntaaminen visuaalisin keinoin ovat erinomaisia työkaluja viestinnässä, sillä näin monimutkainenkin informaatio muuntuu helposti ymmärrettävää muotoon.

Visuaalinen viestintä on erottamaton osa strategista viestintää

Visuaalisuus on erinomainen keino nostaa esille kiinnostavaa sisältöä ja elävöittää brändiä. Visuaalisuudella voidaan luoda nopeasti julkaisuja, jotka kiinnittävät huomion, mutta todelliset saavutukset toteutetaan pitkäjänteisellä panostuksella visuaaliseen viestintään.

Visuaalinen viestintä on olennainen osa strategista viestintää, sillä se rakentaa brändiäsi. Visuaalisuudella tuetaan brändi-identiteettiä ja visualisoidaan informaatiota ja arvoja konkreettiseen muotoon. Nouseeko sinun brändisi esille ja onko se yhtenäinen?

Brändin rakennuspalikat kuntoon

Löytyykö yritykseltäsi selkeä brändi-ilme ja graafinen ohjeisto tai brändikäsikirja, joka pitää ilmeen yhdenmukaisena? Brändi-ilme kuvastaa yrityksesi persoonaa ja arvoja ja luo tarttumapintaa. Vahvojen brändien ilme muistetaan.

Brändin rakentamisessa on tärkeää pitää huoli siitä, että yrityksesi ilme pysyy yhtenäisenä kaikissa kanavissa. Sosiaalisen median julkaisujen, painettujen materiaalien, nettisivujen ja tarjouspyyntöjen pitää puhua samaa kieltä ja olla selkeästi tunnistettavissa yrityksesi materiaaleiksi.

Visuaalisia ratkaisuja moneen tarpeeseen

Millaista visuaalista materiaalia yrityksesi kaipaisi viestimisen tueksi? Luova tiimimme ideoi, kiteyttää ja suunnittelee visuaalisia ratkaisuja  tavoitteidesi mukaan. Laaja palvelutarjontamme kattaa mm. seuraavat

  • UI-suunnittelu – Nettisivut ja sovellukset
  • Liikkuva kuva – Liikegrafiikka ja videot
  • Infografiikka – Grafiikka & symbolit
  • Graafinen suunnittelu – Digitaaliset julkaisut ja painotuotteet
    • myös esim. messuosastojen suunnittelu ja pakkaussuunnittelu
  • Kuvitukset

 

Kysy lisää visuaalisesta viestinnästä

Aiheeseen liittyvät blogit

Näkemyksiä | Blogi 20.09.2022

Opi tekemään havainnollistavia kaavioita oikein

Infografiikalla pyritään esittämään tietoja mahdollisimman tarkasti ja helposti ymmärrettävästi niin, että lukija ymmärtää tiedot oikein. Tietoja voidaan esittää taulukoissa, joissa numero- ja tekstitiedot esitetään riveissä ja sarakkeissa. Taulukosta saadaan tarkasti [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 06.09.2022

Typografia brändi-ilmeen kulmakivenä

Typografia on keskeinen elementti kaikessa visuaalisessa suunnittelussa. Hyvin mietitty typografia on brändi-ilmeen kulmakivi, joka parhaassa tapauksessa ilmentää brändin arvoja ja äänensävyä viestinnässä yhtä paljon kuin itse tekstin sisältö. Typografian valinta [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 14.03.2022

Visuaalisuuden merkitys pakkauksissa

Pakkauksella on yllättävän suuri merkitys tuotteen erottumisessa kilpailijoista ja siinä, kuinka todennäköisesti ihminen ostaa tuotteen. Ensisijaisesti pakkauksen tehtävänä voi ajatella olevan tuotteen suojaus, mutta pakkauksen visuaalisella ilmeellä on aivan yhtä [...] Lue lisää

Aiheeseen liittyvät caset

Strategian päivitys herätti tarpeen visuaalisen ilmeen uudistukselle

Case: Faba

Brändin kirkastus ja visuaalisen ilmeen uudistus

Case: ICF

Inspiraatiota öljyhampusta

Case: FoodFarm

Ota yhteyttä