Tuloksellisen markkinoinnin Tehostartti

Haluatteko kasvattaa myyntiänne? Mitata markkinoinnin tuloksia ja optimoida tekemistä kohti tavoitteita?

Tehostartti kuvituskuva

Tehostartti on markkinoinnin analyysi- ja kehityspaketti, jonka avulla yrityksenne markkinointi laitetaan kerralla kuntoon.

Uuden aloittaminen voi olla haastavaa, jos ei oikein tiedä mistä laajaa kokonaisuutta voi lähteä purkamaan. Meillä on siihen valmis ratkaisu.

Tehostartti on erittäin kattava kokonaisuus, joka sisältää kaikki tarvittavat työkalut vahvan perustan rakentamiseen ja suunnitelmalliseen markkinointiin.

Tehostartista sanottua

”Saimme MBE:n Tehostartista kattavat analyysit ja brändistrategian, jotka edistävät liiketoiminnallisia tavoitteitamme. MBE:n porukan strateginen ja rivakka ote sekä luovuus ja ideointikyky siivittivät Tehostartin kunnolla vauhtiin.”

Nina ja Seppo Pääkkönen, Peltisepänliike Pääkkönen Oy

”Aloitimme yhteistyön MBE:n kanssa loppuvuodesta 2019. Projekti aloitettiin Respectin brändin faceliftillä. Projektin aikana pistettiin uusiksi kaikki ulospäin näkyvä, logosta websivustoon ja sloganiin. Yhteistyötä on jatkettu viestinnän ja sisältöjen osalta. Yhteistyö mahdollistaa sen, että voimme keskittyä itse tekemään työtämme ja olla silti varmoja, että meidän somekanavat pysyvät aktiivisena ja tekemisemme muuttuvat näkyväksi esimerkiksi uutisten muodossa. MBE on hoitanut sisällöntuotantoa aktiivisesti ja suunnitelmallisesti. Yhteistyö on toiminut hyvin ja saamme toteutettua markkinointiviestintäämme tavoitteellisesti ja vaivattomasti.”

Mikko Hirvonen, CBDO, Respect Project Oy

Katso milloin Tehostartista on eniten hyötyä

Millaisiin tilanteisiin Tehostartti sopii?

  • Strategianne on muuttunut ja sen myötä tarvitsette uudenlaista otetta markkinointiin
  • Markkinointia ei ole aiemmin tehty tai se ei ole tuonut haluamianne tuloksia

Kenelle Tehostartti sopii? 

Tehostartti on tarkoitettu B2B-yrityksille, jotka haluavat tehdä tuloksellista markkinointia.

Minkä haasteen Tehostartti ratkaisee? 

Miten toimia tavoitteellisesti ja suunnitelmallisesti sekä mitata markkinoinnin tuloksia.

Miten Tehostartti sen ratkaisee? 

Lähtötilanteeseen suhteutetut tilanneanalyysit ja tavoitteille asetetut mittarit antavat tiedolla johtamisen mallin tekemiseen. Saatte suunnitelmallisen markkinoinnin onnistumisen avaimet itsellenne ja näin varmistatte parhaan mahdollisen tuloksen investoinnille.

Miksi valita Tehostartti? 

Markkinointi on aina investointi. Haluattehan sen tuottavan mahdollisimman hyvin? Meiltä saatte koko asiantuntijatiimin osaamisen käyttöönne. Kukaan ei pysty yksin samaan.

Mistä osioista tuloksellisen markkinoinnin Tehostartti koostuu?

Tehostartin peruspakettiin kuuluvat seuraavat osiot:

  • Aloitustyöpaja
  • Tilanneanalyysit suunnittelun pohjaksi
  • Perusta kuntoon -toimenpiteet
  • Suunnitelmallisesti vauhtiin – markkinointi- ja viestintäsuunnitelmat
  • Idea- ja kehitystapaamiset kvartaaleittain vuoden ajan
Mistä Tehostartti koostuu?

Peruspaketin lisäksi tarjoamme tarpeiden mukaan erilaisia valmennuksia ja sparrauksia, jotta voitte onnistua entistä paremmin. Lisäksi saat halutessasi asiantuntemuksemme käyttöösi erilaisten toimenpiteiden toteutuksiin ja lisäresurssiksi tarpeiden mukaan.

Tuloksellisen markkinoinnin Tehostartti

Tuloksellisen markkinoinnin Tehostartti toimii vahvana lähtölaukauksena tavoitteelliseen markkinointiin.

Tehostartti kuvituskuva

Aloitustyöpajassa kartoitetaan nykytilanne ja tulevaisuuden tahtotila: mitkä ovat yrityksen strategiset tavoitteet ja strategian suuntaviivat? Samalla hahmotellaan jo mittareita tavoitteille.

Lähtötilanneanalyysit antavat oikean tiedon ja ohjaavat suunnittelua mutu-tuntuman sijaan.

Asiakasanalyysi:

  • Asiakashaastattelut ja kehitysehdotukset
  • Analyysin tarkoituksena on lisätä asiakasymmärrystä ja kartoittaa samalla taustatietoja ostajaprofiileihin

Digi- & data-analyysi:

  • Oman diginäkyvyyden ja sisältöjen analyysi sekä vertailu kilpailijoihin, kehitysehdotukset
  • Verkkosivudatan ja löydettävyyden analysointi sekä kehitysehdotukset

Brändianalyysi:

  • Brändin nykytilanne suhteessa yrityksen strategisiin tavoitteisiin, kehitysehdotukset

Kilpailijat ja toimiala -vertailuanalyysi:

  • Kartoitetaan toimialan yritysten tapa puhua, ydinviestit ja sisältöjen tyyli. Sisältöjen analyysi.
  • Toimialan keskeiset arvolupaukset ja kommunikoidut asiakashyödyt

Perusta on tärkeää laittaa kuntoon ennen tavoitteellisen markkinoinnin aloittamista. Tämä varmistaa, että markkinoinnista voidaan saada parhaat tehot irti. Nämä toimenpiteet valitaan alkuanalyysien tulosten pohjalta tarpeiden mukaan ja suhteutettuna tavoitteisiin:

Brändistrategia ja siihen liittyvät teemat kootaan kattavaksi Brändikäsikirjaksi, joka toimii jatkossa markkinoinnin ja myynnin työkaluna.

Työhön saadaan tavoitteita tukeva rytmi selkeillä markkinointi- ja viestintäsuunnitelmilla.

Suunnitelma sisältää:

  • mitä toimenpiteitä tehdään
  • mille kohderyhmälle
  • mikä on pääviesti ja tavoite
  • mitä kanavaa käytetään
  • miten ja millä mittarilla tavoitteen toteutumista mitataan
  • toimenpiteiden aikataulutukset ja vastuut

Voit hyödyntää suunnitelmaa itse tai tarvittaessa autamme myös sen toteutuksessa. Suosittelemme sprinttimallista etenemistä, joka mahdollistaa ketterät muutokset ja jatkuvan reagoinnin tuloksiin.

Haluamme, että onnistutte mahdollisimman hyvin!

Tuloksellisen markkinoinnin Tehostarttiin kuuluu oleellisena osana seuranta, kehitys ja tekemisen optimointi ensimmäisen vuoden ajalle. Kartoitetaan kvartaaleittain tilanne ja tehdään yhdessä suunnitelmat jatkoon.

Tarvitsetteko markkinoinnin toteutukseen apua tai oman markkinointitiimin?

Tässä kohtaa teillä on erinomaiset mahdollisuudet jatkaa halutessanne omin voimin. Tarjoamme teille kuitenkin lisäksi tarpeiden mukaan:

Valmennukset ja sparraukset
Tuntuuko, että tarvitsisitte valmennusta esim. tulosten mittaamiseen ja analysointiin, sosiaalisen median kanavien tehokäyttöön tai sisältöjen kirjoittamiseen? Asiantuntijamme valmentavat teitä mielellään.

Toimenpiteiden toteutukset

Autamme teitä mielellämme myös vauhtiin pääsemisessä. Voi olla, että tarvitsette apua esimerkiksi uusien materiaalien toteuttamisessa. Meiltä saat asiantuntijoiden suunnittelemana esimerkiksi verkkosivujen uudistuksen ja kehityksen, tavoitteita tukevat sisällöt, sparraavan porukan brändin kehittämiseen ja uudistamiseen ja viestintään.

Jatkuva tavoitteita tukevan markkinoinnin ulkoistus

Kokoamme mielellämme teille sitoutuneen kasvutiimin, joka työskentelee systemaattisesti kohti yhdessä asetettuja markkinoinnin tavoitteita. Tavoitteiden pohjalta määritellään sopivimmat työkalut ja toimenpiteet niiden saavuttamiseen. Tutustu tarkemmin CORE Kasvumarkkinointiin!

Kokonaisuus voi tuntua laajalta ja on vaikea ehkä hahmottaa mitä kaikkea ja missä järjestyksessä olisi järkevää toteuttaa. Varaa aika veloituksettomaan tunnin asiantuntijasparraukseen, niin selkeytetään yhdessä tilanteenne. Tämä ei sido teitä mihinkään ja saatte vielä näkemyksen mistä olisi teille eniten hyötyä.

Kerron mielelläni lisätä Tehostartista, ota yhteyttä!

Tulosten saaminen kiinnostaa minua, otattehan minuun pikaisesti yhteyttä!