Sisältö, jossa hyödynnetään sekä visuaalisuutta että tekstiä vetoaa todistetusti paremmin kuin pelkkä teksti. Visuaalinen viestintä selkeyttää monimutkaista sisältöä ja herättää mielenkiinnon. Samalla se rakentaa brändiäsi.

Kertakäyttökuvien ja valtavan kuvatulvan keskellä erottautumisesta ja informaation esittämisestä kuvin, nopeasti ja ymmärrettävässä muodossa, on tullut viime vuosina entistä tärkeämpää.

Visuaalisuus on tehokas viestinvälittäjä, sillä se tukee ja tehostaa viestiä, kiinnittää huomiota ja auttaa erottautumaan.

Keskeisen informaation esittäminen tai huomion suuntaaminen visuaalisin keinoin ovat erinomaisia työkaluja viestinnässä, sillä näin monimutkainenkin informaatio muuntuu helposti ymmärrettävää muotoon.

Visuaalinen viestintä on erottamaton osa strategista viestintää

Visuaalisuus on erinomainen keino nostaa esille kiinnostavaa sisältöä ja elävöittää brändiä. Visuaalisuudella voidaan luoda nopeasti julkaisuja, jotka kiinnittävät huomion, mutta todelliset saavutukset toteutetaan pitkäjänteisellä panostuksella visuaaliseen viestintään.

Visuaalinen viestintä on olennainen osa strategista viestintää, sillä se rakentaa brändiäsi. Visuaalisuudella tuetaan brändi-identiteettiä ja visualisoidaan informaatiota ja arvoja konkreettiseen muotoon. Nouseeko sinun brändisi esille ja onko se yhtenäinen?

Brändin rakennuspalikat kuntoon

Löytyykö yritykseltäsi selkeä brändi-ilme ja graafinen ohjeisto tai brändikäsikirja, joka pitää ilmeen yhdenmukaisena? Brändi-ilme kuvastaa yrityksesi persoonaa ja arvoja ja luo tarttumapintaa. Vahvojen brändien ilme muistetaan.

Brändin rakentamisessa on tärkeää pitää huoli siitä, että yrityksesi ilme pysyy yhtenäisenä kaikissa kanavissa. Sosiaalisen median julkaisujen, painettujen materiaalien, nettisivujen ja tarjouspyyntöjen pitää puhua samaa kieltä ja olla selkeästi tunnistettavissa yrityksesi materiaaleiksi.

Visuaalisia ratkaisuja moneen tarpeeseen

Millaista visuaalista materiaalia yrityksesi kaipaisi viestimisen tueksi? Luova tiimimme ideoi, kiteyttää ja suunnittelee visuaalisia ratkaisuja  tavoitteidesi mukaan. Laaja palvelutarjontamme kattaa mm. seuraavat

  • UI-suunnittelu – Nettisivut ja sovellukset
  • Liikkuva kuva – Liikegrafiikka ja videot
  • Infografiikka – Grafiikka & symbolit
  • Graafinen suunnittelu – Digitaaliset julkaisut ja painotuotteet
    • myös esim. messuosastojen suunnittelu ja pakkaussuunnittelu
  • Kuvitukset

 

Kysy lisää visuaalisesta viestinnästä

Aiheeseen liittyvät blogit

Näkemyksiä | Blogi 13.04.2021

Nettisivut - rakkautta ensisilmäyksellä?

Nettimaailmassa pyyhkäistään merkityksellisenkin sisällön ohi melkein vahingossa. Visuaalisilla keinoilla voidaan parhaiten pysäyttää katsojan huomio. Heti verkkosivuille tultaessa yrityksen tai brändin ilmeen tulisi olla tunnistettava ja heijastaa sen persoonaa ja arvoja. [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 09.02.2021

Ohjaavaa suunnittelua

Graafinen suunnittelu mielletään usein visuaaliseksi kikkailuksi, jolla saadaan esitettävä asia näyttämään paremmalta ja pystytään kiinnittämään katsojan huomio. Harva tulee kuitenkaan ajatelleeksi, että hyvä graafinen suunnittelu myös helpottaa lukemista, asioiden ymmärtämistä, [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 18.01.2021

Myynnissä: väri - mistä väritrendit tulevat?

Pantonen värijärjestelmä on muodostunut painoteollisuuden spottivärien standardiksi ympäri maailmaa. Spottivärillä voidaan painaa tarkasti tietty värisävy. Pantone tekee värijärjestelmänsä lisäksi bisnestä myös väriennusteilla, joita Pantonen lisäksi myyvät myös muut tahot. Muun [...] Lue lisää

Aiheeseen liittyvät caset

Inspiraatiota öljyhampusta

Case: FoodFarm

Strategisesta sparrauksesta konkreettisiin toteutuksiin

Case: Flash Forward

Markkinoinnin kumppanuutta muuttuvin tarpein

Case: Hämeen Kuljetuspiste Oy

Ota yhteyttä Kysy chatissa