Yritysviestinnän ydin ja kuinka ylittää uutiskynnys mediassa – Webinaari

Mitä viestintä oikeastaan on? Millä keinoin yritys ylittää uutiskynnyksen mediassa?

Viestinnän webinaarissamme naulataan yritysviestinnän olennaisimmat asiat ja kerrotaan keinoja ylittää uutiskynnys mediassa. Webinaarissa käydään läpi, mitä tarkoittaa, että viestintä on:

  • puolueellista journalismia
  • tietoa, joka virtaa
  • totta
  • olennaisen kertomista
  • yksilöllistä
  • ei keksittyä
  • palvelua
  • viestimistä & tiedustelua
  • luottamuksen rakentamista ja ylläpitoa

Uutiskynnyksen ylittäminen on kaikkien viestinnässä toimivien tavoite. Webinaarissa tähän vaadittavat asiat käydään läpi. Toimenpiteistä ja keinovalikoimasta perataan:

  • teemojen näkökulman muutos: ei enää oma näkökulma, vaan median
  • tavoitteiden asettaminen mediaviestinnälle
  • teemojen määrittäminen mediaviestinnälle
  • yleinen & yksilöllinen mediaviestintä
  • kontaktointi & TOP-listat
  • tulosten mittaaminen
  • jälkityö (kontaktointi)

Kouluttajana toimii viestintästrategimme Antti Pohja. Antilla on pitkää kokemusta niin toimittajan tehtävistä kuin yritysviestinnän parista, mikä on erittäin hyvä kombo mediaviestinnästä kertomiseen.

Webinaari on alun perin pidetty Marketing Finlandille.

Edellinen opas | Seuraava opas

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 13.04.2021

Nettisivut - rakkautta ensisilmäyksellä?

Nettimaailmassa pyyhkäistään merkityksellisenkin sisällön ohi melkein vahingossa. Visuaalisilla keinoilla voidaan parhaiten pysäyttää katsojan huomio. Heti verkkosivuille tultaessa yrityksen tai brändin ilmeen tulisi olla tunnistettava ja heijastaa sen persoonaa ja arvoja. [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 06.04.2021

Näkemykseni Näkemystehtaasta

Minulla on nyt reilu kaksi viikkoa MBE:llä takana ja ajattelin koota ajatukseni näistä päivistä yhteen ja kertoa millaista työskentely MBE:llä on uuden työntekijän silmin. Tulin vahvistamaan MBE:tä tuloksellisen digitaalisen markkinoinnin [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 30.03.2021

Viisi vinkkiä hyvän blogitekstin kirjoittamiseen

Teksti on edelleen tehokas sisältömuoto. Mutta mitä tehdä, kun ensimmäisenä työviikkona eteen osuu yrityksen asiantuntijablogin kirjoitusvuoro ja tyhjän paperin pelko. Ajattelin taklata ongelmaa antamalla viisi vinkkiä asiantuntijablogin kirjoittamiseen sekä asiakkailleni, [...] Lue lisää