Yritysviestinnän ydin ja kuinka ylittää uutiskynnys mediassa – Webinaari

Mitä viestintä oikeastaan on? Millä keinoin yritys ylittää uutiskynnyksen mediassa?

Viestinnän webinaarissamme naulataan yritysviestinnän olennaisimmat asiat ja kerrotaan keinoja ylittää uutiskynnys mediassa. Webinaarissa käydään läpi, mitä tarkoittaa, että viestintä on:

  • puolueellista journalismia
  • tietoa, joka virtaa
  • totta
  • olennaisen kertomista
  • yksilöllistä
  • ei keksittyä
  • palvelua
  • viestimistä & tiedustelua
  • luottamuksen rakentamista ja ylläpitoa

Uutiskynnyksen ylittäminen on kaikkien viestinnässä toimivien tavoite. Webinaarissa tähän vaadittavat asiat käydään läpi. Toimenpiteistä ja keinovalikoimasta perataan:

  • teemojen näkökulman muutos: ei enää oma näkökulma, vaan median
  • tavoitteiden asettaminen mediaviestinnälle
  • teemojen määrittäminen mediaviestinnälle
  • yleinen & yksilöllinen mediaviestintä
  • kontaktointi & TOP-listat
  • tulosten mittaaminen
  • jälkityö (kontaktointi)

Kouluttajana toimii viestintästrategimme Antti Pohja. Antilla on pitkää kokemusta niin toimittajan tehtävistä kuin yritysviestinnän parista, mikä on erittäin hyvä kombo mediaviestinnästä kertomiseen.

Webinaari on alun perin pidetty Marketing Finlandille.

Edellinen opas | Seuraava opas

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 25.11.2021

Markkinoinnin kehittäminen – oikeilla kysymyksillä tuloksiin

Oletko kuullut sanottavan “Markkinoinnin kehittäminen vahvistaa yrityksen kilpailuetua”? Kyseinen fraasi pitää kyllä täysin paikkansa, mutta mitä se käytännössä tarkoittaa? Mitä tehdään ja miksi?  Kehittää on sanana hyvin laaja ja jopa hieman raskaasti latautunut. Voimme kehittää niin [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Opas 23.11.2021

Brändistrategiaopas arvoa tuottavan brändin rakentamiseen

Opi rakentamaan brändi, joka loistaa markkinoilla Brändistrategia voi olla asia, josta on hankala saada otetta. Todellisuudessa se on yrityksen ytimen kirkastamista kohderyhmille parhaimmalla tavalla. Olemme tehneet oppaan, jonka avulla opit [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 10.11.2021

Vahva brändi tarjoaa yrityksellesi kilpailuetua

Kun kilpailu toimialalla on tiukkaa, kannattaa huolehtia, että yrityksesi markkinoinnissa koko potentiaali on valjastettu käyttöön. Brändityö ja brändistrategia ovat tärkeitä palikoita määrätietoiseen menestykseen pyrkivän yrityksen markkinoinnissa. Brändin tuleekin kulkea samaa [...] Lue lisää