Kuinka laadit markkinointisuunnitelman

Opas ja valmis pohja käyttöösi!

Kaikkihan tietävät sanonnan hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, ja usein se pitää myös paikkansa. Markkinointisuunnitelman avulla rakennat itsellesi selkeän kuvan tulevasta sekä rauhoitat omaa mieltä ja tulevaa päivittäistä tekemistä. Sen tekeminen voi viedä hetken, mutta se on sen arvoista ja tulet kiittämään itseäsi.

Oppaan avulla saat työkalut markkinointisuunnitelman laatimiseen ja otat askeleen kohti suunnitelmallista markkinointia.

Oppaassa käsitellään:

  • Markkinointisuunnitelman tavoitteiden määrittäminen ja mittareiden asettaminen niille
  • Kalenteripohjaisen markkinointisuunnitelman tekeminen
  • Suunnitelman luominen toimenpiteittäin ja mitä eri asioita toimenpiteitä suunnitellessa pitää huomioida

Yksinkertaisimmillaan markkinointisuunnitelma on helppo toteuttaa vaikka Excel-pohjaan. Teimme siitä kuitenkin vielä helpompaa! Oppaan mukana saat valmiin markkinointisuunnitelmapohjan käyttöösi.

Edellinen opas | Seuraava opas

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 07.04.2020

Uuden äärellä

Olemme uuden äärellä. Näkymätön uhka laittoi ihmiset, yritykset sekä talouden polvilleen. Jo muutaman viikon jälkeen on selvää, että paluuta entiseen ei ole näillä näkymin hetkeen, jos täysin koskaan. Miten siis [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 31.03.2020

Kannattaako talouskriisin aikana markkinoida?

Tätä kirjoittaessa koronapandemia on iskenyt suomalaisen yhteiskunnan ennennäkemättömällä tavalla kiinni ja normaalia elämää rajoittavat toimet tulevat olemaan voimassa kuukausien ajan. Kun katsotaan ohi akuutin kansanterveydellisenkriisin, on päällä taloudellinen kriisi kulutuksen [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 27.03.2020

Mitä yhteistä on toimarilla ja yrityksen markkinoinnilla?

Tänään tulee kolme vuotta siitä, kun aloitin MBE:n toimarina. Huh, kun aika kiitää! Mutta sitten kun aloin miettiä, mitä kaikkea kolmessa vuodessa on tapahtunut, niin tajusin, kuinka paljon olemme tehneet [...] Lue lisää