Kuinka laadit markkinointisuunnitelman

Opas ja valmis pohja käyttöösi!

Kaikkihan tietävät sanonnan hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, ja usein se pitää myös paikkansa. Markkinointisuunnitelman avulla rakennat itsellesi selkeän kuvan tulevasta sekä rauhoitat omaa mieltä ja tulevaa päivittäistä tekemistä. Sen tekeminen voi viedä hetken, mutta se on sen arvoista ja tulet kiittämään itseäsi.

Oppaan avulla saat työkalut markkinointisuunnitelman laatimiseen ja otat askeleen kohti suunnitelmallista markkinointia.

Oppaassa käsitellään:

  • Markkinointisuunnitelman tavoitteiden määrittäminen ja mittareiden asettaminen niille
  • Kalenteripohjaisen markkinointisuunnitelman tekeminen
  • Suunnitelman luominen toimenpiteittäin ja mitä eri asioita toimenpiteitä suunnitellessa pitää huomioida

Yksinkertaisimmillaan markkinointisuunnitelma on helppo toteuttaa vaikka Excel-pohjaan. Teimme siitä kuitenkin vielä helpompaa! Oppaan mukana saat valmiin markkinointisuunnitelmapohjan käyttöösi.

Edellinen opas | Seuraava opas

Sinua saattaa kiinnostaa myös

Näkemyksiä | Blogi 14.10.2021

Voittavan markkinointistrategian laatiminen

Suunnittelupalavereita vai tuloksellista tekemistä? Meistä jokainen varmasti ottaisi konkreettiset tulokset palavereissa istumisen sijaan. Voidaanko asetettuihin tavoitteisiin päästä ilman huolellista ja laadukasta pohjatyötä?  Markkinointistrategiat B2B-yrityksille tai markkinointisuunnitelmat eivät ole sanahelinää tai yli-innokkaan markkinointipäällikön pröystäilyä. Nyt puhumme siitä, että miten, missä ja milloin saavutamme asiakkaamme kaikista [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 14.09.2021

Rakkauden ammattilaiset

Klikkiotsikosta huolimatta tämä blogiteksti ei pureudu syvemmin rakkauteen ammattina, vaan ennemminkin ammattirakkauteen. Kun teet asioita ”rakkaudesta lajiin”, näkyy se taatusti myös siinä, miten muut tekemisesi ja lopputuotoksesi näkevät. Itseasiassa intohimo [...] Lue lisää

Näkemyksiä | Blogi 07.09.2021

B2B-markkinointi: 5 tärkeintä asiaa

B2B-markkinoinnin tärkein tehtävä on rakentaa tunnettuutta ja hyvä pohja luottamuksen syntymiselle potentiaalisen asiakkaan ja myyjän välille. Näin myynti voi keskittyä omaan tehtäväänsä ja saada parhaat onnistumisen edellytykset. Ensimmäisenä ei kuitenkaan [...] Lue lisää